Přeposlat Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

11.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se opět vrátíme k Fordu, který minulý týden představil hromadu novinek. Po nové generaci modelu Kuga přišla řada i na velké SUV Explorer, které se po dlouhé odmlce vrací i na do našich luhů a hájů. Pojďme se tedy povídat, co všechno nový Explorer nabídne.

Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

Ford Explorer patří mezi nejoblíbenější rodinná SUV vůbec a tento model křižuje silnice již od roku 1990, kdy vznikla první generace. Od té doby vzniklo dalších pět generací, a to včetně té nejnovější, která je tedy v pořadí již šestá. Explorer je vůz s poměrně dlouhým rodokmenem a historií, přičemž jednu dobu se dokonce prodával i na našem trhu. U nás jsme si mohli tohoto typického zástupce velkých rodinných SUV pořídit mezi léty 1995 – 2003, kdy byla ve službě druhá generace. Ta se přestala vyrábět v roce 2003 a právě s jejím ukončením se Explorer stáhl i z našeho trhu, a to na dlouhých 16 let. Nyní se tedy Explorer na náš trh vrací, a to rovnou s tím nejlepším, co může nabídnout. Na techniku a motorizace se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se podle nás Fordu nesmírně povedl. Explorer vypadá jako pořádné, chlapské SUV a už na první pohled je nová generace pojata podstatně dravěji a dynamičtěji než všechny předchozí. Přední části dominují rozměrné světlomety částečně zakomponovány přímo do masky chladiče a opravdu velmi robustně pojatý přední nárazník. Na takřka kolmé zádi najdeme koncová světla se zajímavou grafikou přesahující do boční části karoserie, decentní stříšku nad zadním sklem, rozměrný difuzor a hned čtyři koncovky výfuku umístěné po dvou na každé straně.

Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmiFord Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

Samozřejmě neschází plastové ochrany po obvodu celé karoserie, jak se na správné SUV sluší a patří a boční profil zaujme výrazným prolisem táhnoucím se od koncových světel až po přední kola. Ford u nás bude nabízet dva výbavové stupně, a to sportovněji pojatý ST-Line a luxusní Platinum a obě varianty nabídnou už v základu obří, dvacetipalcová kola. Model ST-Line je hodně laděný do černé a v této barvě je vyvedená třeba maska chladiče, zpětná zrcátka, ližiny a plaketa s nápisem Explorer umístěná mezi koncovými světly. Kompletní rozměry tohoto modelu Ford prozatím neprozradil, ale už na první pohled je patrné, že je to pořádku kus automobilu a jeho přes pět metrů dlouhá karoserie nabídne dostatek místa pro sedm pasažérů. Interiér disponuje uspořádáním 2+3+2 a Ford prozatím nezmínil ani základní zavazadlový prostor, ale druhá i třetí řada sedadel půjde kompletně sklopit a po tomto úkonu zvládne Explorer pojmout až 2274 litrů nákladu. V případě potřeby se tedy toto sedmimístné rodinné SUV může velmi rychle přeměnit ve stěhovací vůz, který toho zvládne odvézt opravdu hodně, a to jak do objemu, tak do hmotnosti.

Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmiFord Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

Nový Explorer zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti až 2500 kg, takže to bude opravdu pracant na slovo vzatý. Na chvíli nakoukneme také do interiéru, kterému dominuje široký a poměrně stroze pojatý středový panel. Ten obsahuje kruhový ovladač převodovky, ovládací panel klimatizace, audia a na jeho vrcholu sedí barevný dotykový displej, který se svou velikostí liší v závislosti na specifikaci. Zatímco sportovněji pojatá verze ST-Line má displej s úhlopříčkou 8 palců, luxusnější varianta Platinum dostala do vínku displej s úhlopříčkou 10.1 palce. Palubní deska před řidičem je vždy digitální a její displej má úhlopříčku 12.3 palce. Ve výbavě samozřejmě nesmí scházet různí asistenti či pomocníci a Ford novou generaci Exploreru vybavil třeba adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem, systémem čtení dopravních značek, hlídáním mrtvých úhlů a neschází ani kamery schopné zobrazit okolí vozu v rozsahu 360 stupňů. Model Platinum dostal do vínku vskutku výkonnou audio soustavu, kterou dodala známá společnost B&O a zde použitý systém obsahuje 14 reproduktorů a nabídne výkon 1000W. Verze ST-Line má také audio od B&O, ale ,,pouze“ o 12 reproduktorech a s výkonem 800W.

Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmiFord Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

Rozdíl je také v celkovém pojetí, a zatímco interiér ST-Line je logicky vyvedený ve sportovním střihu, Platinum je spíše do luxusu a obsahuje třeba hezké dřevěné obložení na palubní desce či kovové dekorační doplňky. Nový Explorer bude na našem trhu dostupný výhradně ve formě hybridu a tato verze dostala označení Plug-In Hybrid. Pod tímto označením se nachází šestiválec 3.0 EcoBoost doplněný o elektromotor a celkový výkon této soustavy je velmi hezkých 331 kW (450 koní) a 840 Nm. Baterie typu Lithium-ion má kapacitu 13,1 kWh a nabíjí se pomocí zásuvky nad levým předním kolem, nicméně nabití ze sítě není jediným způsobem, jak v ní udržovat energii. Je samozřejmě možné nabíjet ji i při jízdě a o to se stará technologie rekuperace energie při brzdění. Explorer zvládá i pohyb čistě na elektřinu a dojezd bez pomoci spalovacího motoru se bude pohybovat okolo 40 km, což sice není žádný velký zázrak, ale třeba po městě to stačí. Poháněna jsou všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena moderním automatem s deseti stupni. Ještě bychom měli zmínit kombinovanou spotřebu, která byla spočítána na 3.4 litru paliva na 100 km jízdy, nicméně je jasné, že v reálném světě bude odběr paliva úplně jiný. Prozatím se bohužel neví, kdy se u nás nový Ford Explorer začne prodávat a neznámá zůstává i cena.

Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmiFord Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a to v hybridní verzi se 450 koňmi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.