Přeposlat Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

09.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford představil dlouho očekávanou novou generaci svého středně velkého SUV Kuga, která je v pořadí již třetí. Kromě nabídky klasických spalovacích motorů bude mít nová Kuga v arzenálu hned tři hybridní verze, takže na své si přijdou opravdu všichni.

Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

Ford Kuga patří mezi naprosto klasické kompaktní SUV střední třídy, tedy třídy, která je právě na vrcholu popularity. Konkurence je zde zcela neúprosná a Kuga celkově nepatří mezi ty největší bestsellery, ale v rámci Fordu se v Evropě jedná o jeho třetí nejpopulárnější model. První generace vznikla v roce 2008, vyráběla se do roku 2012 a druhá tedy existuje od roku 2012 do současnosti. Nová generace byla velmi vyhlížená, protože se jedná o první Ford postavený na nové globální platformě C2 a zároveň by měla trochu zvednout popularitu SUV s modrým oválem ve znaku. Oproti předchozí generaci je ta nová větší takřka ve všech směrech, s délkou 4613 mm je o 89 mm delší, je o 44 mm širší (má 1882 mm) a rozvor kol se natáhl o 20 mm na výsledných 2710 mm. Zavazadlový prostor je objemnější, nicméně Ford prozatím konkrétní objem nezveřejnil, ale i tak je jasné, že prostorově na tom bude nová generace Kugy podstatně lépe než ta stávající. Nová platforma má i další výhody, a to třeba vyšší torzní tuhost karoserie a zároveň úsporu hmotnosti, který by měla být nižší až o 90 kg. Co se týče designu, tak hlavně přední část je hodně podobná nové generaci modelu Focus a vyplývá to ze stejné masky chladiče.

Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verzeFord představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

Světlomety jsou ale oproti Focusu větší, disponují výrazným LED podpisem a neschází ani sportovně pojatý nárazník. Zadní část už ale vypadá úplně jinak, světla jsou robustnější a celkově je zadní část nové Kugy vyvedena tak trochu v americkém stylu. Zadní nárazník je poměrně hodně vytažený a pod ním se nachází difuzor doplněný o dvě koncovky výfuku. Při pohledu z profilu vynikne vcelku výrazně se svažující střecha s decentní stříškou nad zadním sklem a také výrazný prolis ve spodní části dveří. Kola začínají velikostí na 17 palcích, což je v této třídě víceméně klasika a maximální možný rozměr je 19 palců. Design nové Kugy se nám zdá povedený a určitě je výraznější než u předchozí generace, která působila tak trochu jako taková šedá, nemastná a neslaná myška. Zavítáme samozřejmě i do interiéru, který je vyvedený ve stylu moderních fordů a nevypadá vůbec špatně. Samozřejmostí je výrazná digitalizace a třeba palubní deska bude ve všech výbavových stupních digitální a je zastoupena displejem s úhlopříčkou 12.3 palce. Samozřejmostí budou různé styly zobrazení a na vrcholu středového panelu se nachází barevný dotykový displej s úhlopříčkou 8 palců.

Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verzeFord představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

Středový panel dále obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace, výdechy a ovládání audia. Dražší verze pak dostanou i klasické věci typu kontrastního prošívání a skvěle vypadá trojramenný sportovní volant s poměrně tlustým věncem a decentně zploštěnou spodní části. Ford uvádí, že na zadních sedadlech bude nejvíce místa v rámci třídy a je vidět, že se na interiéru hodně zapracovalo. Zadní sedačky jsou posuvné a ty boční můžou být dokonce vyhřívané. V oblasti výbavy bude možné sáhnout třeba po head-up displeji, audio systému od Bang & Olufsen, bezdotykovému otevírání zadních dveří a palubní systém nabídne WiFi hotspot a zrcadlení mobilního telefonu. Samozřejmostí pak bude celá plejáda různých asistentů a pomocníků typu hlídání mrtvého úhlu, autonomního brzdění nebo jízda v pruzích. Nyní se můžeme přesunout k pohonným jednotkám a začneme těmi konvenčními. Benzinové agregáty jsou zastoupeny tříválcem 1.5 EcoBoost, který bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích s výkony 88 kW (120 koní) nebo 110 kW (150 koní). Obě verze umí v případě nízké zátěže odpojit jeden válec, přičemž tento úkon trvá pouhých 14 ms.

Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verzeFord představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

Co se týče nafty, tak milovníci tohoto paliva budou moct sáhnout po jednotkách 1.5 EcoBlue o výkonu 88 kW (120 koní) nebo zajímavě vypadajícím 2.0 EcoBlue, jehož výkon je hezkých 132 kW (180 koní). Převodovka může být i automatická, a to s osmi stupni a nová Kuga bude moct být osazena pohonem všech kol. Hybridní verze budou tři a jmenují se Hybrid, EcoBlue Hybrid a Plug-In Hybrid. První verze kombinuje atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2.5 litru pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem, generátorem a bateriemi lithium-ion. Verze Plug-In hybrid kombinuje podobné prvky, takže 2.5 litrový čtyřválec, elektromotor a baterie, ale tentokrát má Kuga přípojku do zásuvky, pomocí čehož se budou baterie nabíjet. Výkon této soustavy je 165 kW (225 koní) a tato Kuga bude moct jezdit i čistě na elektřinu, na kterou ujede zhruba 50 km. Poslední verze EcoBlue Hybrid značí dnes poměrně rozšířené mild-hybridní řešení a v tomto případě majitel dostane naftový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW (150 koní) doplněný o startér / generátor a 48V akumulátor. Přesné datum uvedení do prodeje nová Kuga sice prozatím nemá, ale prodej by měl odstartovat ještě v průběhu letošního roku.

Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verzeFord představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový design, techniku a hned tři hybridní verze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.