Přeposlat Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

04.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Malých ostrých sedanů je na trhu jako šafránu a vlastně jediní zástupci této třidy jsou aktuálně Audi S3 Limuzína a BMW M240i (respektive silnější RS3 a M2). Velmi brzy se k nim přidá rival od konkurenčního Mercedesu, a to model s označením A 35 4Matic s karoserií sedan.

Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

Velká německá trojka, neboli D3, si nenechá v kategorii kompaktních ostrých sedanů nic líbit a nabízí v oblasti výkonu velmi podobné stroje. BMW M240i je na tom v oblasti výkonu a prestiže nejlépe, protože nabízí fantastický šestiválec naladěný na 250 kW (340 koní) a dle mnohých odborníků je to jeden z posledních vozů takto klasické koncepce, který je zaměřený čistě na zábavu za volantem. BMW M240i (či silnější M2) je zkrátka takový svatý grál kompaktních ostrých sedanů, nicméně je otázka, co za model ho nahradí, až skončí (že by předokolka se čtyřválcem?). Sedan od Audi s označením S3 Limuzína se spoléhá výhradně na dvoulitrový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 228 kW (310 koní) a pohon všech kol quattro, takže to sice možná není taková óda na radost jako BMW M240i, ale schopný tento kousek bez debat je. Nejnovější ostrý kompaktní sedan od Mercedesu to nebude mít vůbec lehké, protože má nejnižší výkon, nicméně vozy od AMG mají výborné jméno a ostrý hatchback A 35 4Matic, ze kterého sedan vychází, je skvělý. Původní hatchback A 35 4Matic je na trhu relativně krátce, jeho představení proběhlo v září 2018 a Mercedes si s karoserií sedan tedy docela pospíšil.

Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedanMercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

Tento typ karoserie je samozřejmě elegantnější, nicméně praktičnost zůstává, hlavně kvůli horšímu přístupu do zavazadlového prostoru, na straně hatchbacku. Objem zavazadlového prostoru pak čítá hezkých 420 litrů. Tato novinka sice vypadá na první pohled tak trochu jako model CLA, což je také kompaktní sedan, ale je to pouze zdání a ve skutečnosti se opravdu jedná o hatchback třídy A s batohem. Musíme ale přiznat, že onen batoh je na karoserii vkusně naroubovaný a model A 35 4Matic sedan tak vypadá vskutku elegantně a stylově. Příď je stejná, jako u ostrého hatchbacku a obsahuje ostře řezané světlomety s LED podpisem, rozměrnou masku chladiče s velkým logem Mercedesu a sportovně střižený nárazník. Záď už je samozřejmě odlišná, a to je pochopitelně dáno zcela jinou karoserií a vynikne to hlavně při pohledu z profilu. Kontrast dlouhé kapoty a krátkého zadního převisu vypadá hezky dynamicky a celkově působí A 35 4Matic vyváženým dojmem. Koncová světla mají hezkou grafiku, víko zavazadlového prostoru zdobí decentní spoiler a pochopitelně neschází ani sportovně pojatý nárazník s difuzorem.

Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedanMercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

Ten hostí dvě koncovky výfuku docela úctyhodného průměru. Hezká litá kola mají průměr 18 palců a zpoza nich prosvítají odvětrávané kotouče brzdné soustavy. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který je úplně stejný jako u původního hatchbacku a ten je v této oblasti mnohými považován za nejlepší prémiový model této třídy současnosti. V Mercedesu se u nové generace třídy A vydali cestou výrazné digitalizace a dominantním prvkem interiéru jsou určitě dva široké displeje, které jsou usazeny vedle sebe a vytváří tak dojem jednoho velkého displeje. Před řidičem sedí displej suplující palubní desku a více vpravo se nachází klasický barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Ne každému bude tento styl s dvojicí velkých tabletů vyhovovat, ale funguje to velmi dobře a třída A chce být v první řadě moderní a cílit na mladé, což tento systém splňuje. Středový panel pak obsahuje volič převodovky s touchpadem, ovládání klimatizace a zajímavě pojaté výdechy. Trojramenný sportovní volant s decentně seříznutou spodní částí vypadá vyloženě skvěle, a to platí také pro sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami.

Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedanMercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

Interiér je na první pohled možná trochu výstřední, ale je to velmi moderní a příjemné místo k žití. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je pochopitelně úplně stejný, jako u hatchbacku a všechna kola tohoto modelu tedy roztáčí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonech 225 kW (306 koní) a 400 Nm. Z dvojice BMW M240i a Audi S4 Limuzína je na tom tedy Mercedes v oblasti výkonu nejhůř, ale dynamicky jsou si víceméně všichni rovni (plus mínus o nějakou tu desetinku). Mercedes-AMG A 35 4Matic sedan se umí z klidu na 100 km/h rozjet za 4.8 sekundy, takže o jednu desetinku sekundy pomaleji než kratší hatchback a maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h. Výkon proudí na všechna čtyři kola, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky a sedan má oproti hatchbacku více vyztuženou karoserii. Podvozek je postavený na zavěšení typu McPherson vpředu, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu a za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče. Ceník sedanu Mercedes-AMG A 35 4Matic prozatím zveřejněný nebyl a ve hvězdách je i to, kdy se dostane na náš trh. 

Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedanMercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-AMG A 35 4Matic dostal karoserii sedan


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.