Přeposlat Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

02.04.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tak a už ho má i Porsche. O čem mluvíme? O SUV s karoserií evokující kupé, tedy něco, s čím začalo BMW se svým modelem X6. Novinka od stuttgartské automobilky se jmenuje jednoduše Cayenne Coupé a vlastně nevypadá vůbec špatně.

Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

Velká SUV s karoserií s výrazně se svažující zádí, která připomíná kupé, jsou v prémiových vodách velmi oblíbené a tento trend nastolilo BMW X6, a to již před dlouhými 12 lety. Takže každá další automobilka, která něco podobného představila, se dočkala nadpisů v médiích ve stylu, že už i tento výrobce má svou X6. A platí to i pro Porsche, které do vod SUV-kupé vstoupilo až nečekaně pozdě a rovnou představilo model, který je v této kategorii tím nejhezčím (jakkoliv je to samozřejmě subjektivní). Tento typ karoserie působí na velkém SUV tak trochu neforemně, zavalitě a tyto vozy jsou zkrátka na první pohled ,,těžké na zadek“, což je případ jak BMW X6, tak Mercedesu GLE kupé, tedy dvou hlavních a největších konkurentů nového Cayenne Coupé. V Audi se s tím u modelu Q8 popasovali o trochu lépe, tam není zadní část tak neforemná, ale nejvíce se nám s tímto typem karoserie zamlouvá právě novinka od Porsche. Výrazně se svažující záď v tomto případě vozu sluší, dodává mu hezky dynamický profil a zadní část nepůsobí zbytečně zavalitě nebo jako by byla na karoserii naroubována dodatečně. Přední části dominuje pro Cayenne typická maska chladiče doplněná o kapkovité světlomety a sportovně pojatý nárazník.

Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupéNový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

Dominantním prvkem zádi je samozřejmě výrazně se svažující karoserie s decentní stříškou nad zadním sklem a druhý spoiler najdeme na víku zavazadlového prostoru. U osmiválcové verze Turbo je tento spoiler dokonce aktivní, takže se v rychlosti 90 km/h více vysune a zvýší tak přítlak na zadní nápravu. Koncová světla jsou podlouhlá a spojená dekorační linkou, přičemž ve spodní části se nachází difuzor doplněný o čtyři koncovky výfuku, po dvou na každé straně. Dobře vypadají i lehce vytažené blatníky a k dispozici budou také plastové lemy po celém obvodu karoserie, a to ve formě offroad paketu. Oproti klasickému Cayennu má varianta Coupé o 20 mm nižší střechu a každá verze, tedy i ta základní, ji má panoramatickou. Ta může být navíc za příplatek karbonová, což pomůže snížit těžiště, hmotnost a ještě vylepší jízdní vlastnosti. Kompletní rozměry této novinky jsou 4931 x 1983 x 1676 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 2895 mm, takže je Cayenne Coupé pořádný kus auta a na délku je nepatrně delší než BMW X6 i než Mercedes-Benz GLE kupé. Oba tito konkurenci ale mají větší rozvor náprav, takže se dá předpokládat, že budou mít i nepatrně prostornější a vzdušnější interiér.

Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupéNový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

Praktická stránka věci je ale naprosto bez výhrad a zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání objem velmi hezkých 625 litrů, přičemž po sklopení zadních sedadel čítá objem kufru 1540 litrů. Varianta Turbo s osmiválcem má základní objem nepatrně nižší a nabídne rovných 600 litrů v základu a 1510 litrů po sklopení sedaček. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, jehož dominantu tvoří široký středový panel s voličem převodovky, doprovodnými ovládacími prvky a velkým barevným dotykovým displejem palubního multimediálního systému. Nad displejem se nachází analogový kompas s displejem a palubní deska je vyvedena v tradičním stylu Porsche, takže obsahuje pět budíků s velkým centrálním otáčkoměrem. Dobře vypadá i trojramenný sportovní volant čí sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami. Uvnitř můžeme očekávat samé kvalitní materiály typu kůže či alcantary a samozřejmě i moderní výbavu včetně různých asistentů a pomocníků. Interiér je v základu čtyřmístný a přední sedačky jsou elektronicky stavitelné v osmi směrech. Co se týče motorů, tak ze startu prodeje bude Cayenne Coupé k dispozici s dvojicí zážehových jednotek.

Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupéNový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

Základem je přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, který je naladěný na 250 kW (340 koní) a 450 Nm v rozmezí 1340 – 5300 ot/min. S tímto motorem se zvládne Cayenne Coupé rozjet z klidu na 100 km/h za rovných 6 sekund a maximální rychlost se zastaví na 243 km/h. Podstatně lépe z pohledu dynamiky vypadá verze Turbo, která je osazena dvakrát přeplňovaným osmiválcem o zdvihovém objemu 4 litry, jehož výkony jsou 404 kW (550 koní) a 770 Nm mezi 2000 – 4500 ot/min. S touto výbavou je sprint na 100 km/h otázkou pouhých 3.9 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hranici 286 km/h. Převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem a poháněna jsou všechna čtyři kola. Co se týče nafty, tak ta v nabídce nebude vůbec, protože Porsche s dieselovými motory oficiálně skončilo před zhruba půl rokem. Je ale víceméně jisté, že dorazí plug-in hybridní verze a také varianta S, která se postaví mezi základní verzi a vrcholnou specifikaci Turbo, a to jak výkony, tak cenou. Nové Porsche Cayenne Coupé už je možné objednat a první zákazníci se ho dočkají v průběhu května tohoto roku. Oficiální český ceník je prozatím neznámý, nicméně verze Coupé bude oproti výchozímu Cayenne o trochu dražší. 

Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupéNový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nový Cayenne Coupé je osobitý příspěvek Porsche do kategorie SUV-kupé


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.