Přeposlat Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

26.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka Bentley rozšiřuje nabídku své modelové řady Continental GT, a to o verzi poháněnou dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Oproti modelu s motorem W12 sice ztratí tato varianta trochu toho puncu výjimečnosti a prestiže, nicméně pořizovací cena i náklady budou úplně jinde.

Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

Bentley představilo novou generaci svého populárního sportovně-cestovního vozu Continental GT koncem srpna 2017 a počátkem roku 2018 jsme se dočkali i otevřené verze s přídomkem Convertible. Pod kapotami obou těchto sourozenců bije ušlechtilé, dvakrát přeplňované dvanáctiválcové srdcem o objemu 6 litrů, jehož výkony jsou 447 kW (635 koní) a 900 Nm, což je pro potřeby této aristokratické strojovny více než důstojný pohon. Nyní přišel čas na rozšíření motorové palety řady Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyři litry. Ten sice nebude tak prestižní, jako motor W12, ale pořizovací cena bude mnohem nižší, takže to bude takový vstup do světa Continental GT, na provozní náklady nehledě (tedy ne, že by je někdo u auta s výkonem 500+ koní a cenou 4 miliony a víc nějak moc řešil). Výkonnostně na tom není osmiválec o moc hůř, což platí i pro dynamickou stránku věci a vůbec nepochybujeme o tom, že to bude naprosto dostatečná pohonná jednotka i pro tento velký a opulentní vůz. Kromě kupé dostane motor V8 také kabriolet a co se týče rozdílů v oblasti designu, tak těch je oproti verzi W12 naprosté minimum.

Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválecBentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

Hned na první pohled jsou od sebe tito sourozenci rozlišitelní podle rozdílného číselného označení, a zatímco dvanáctiválec má dole u předních kol všeříkající číslo 12, nová verze s osmiválcem tam nemá nic a namísto toho dostala malý znak V8, který je umístěný nad předními koly. Další rozdíl najdeme na zádi, a to ve formě jiných výfuků. Zatímco vrcholná varianta je osazena dvojicí podlouhlých koncovek výfuku, nový osmiválcový model má koncovek jednou tolik, ale zase má je menší. Kromě těchto dvou prvků je ale design naprosto stejný, takže přední části dominuje ohromná maska chladiče doplněná o čtyři světlomety a sportovně střižený nárazník a vzadu najdeme minimalistická koncová světla, decentní přítlačné křídlo a difuzor s již zmíněnými koncovkami výfuku. Zadní blatníky jsou poměrně hodně vytažené, takže Continental GT působí svalnatým dojmem a určitě bychom měli zmínit, že kola mají v základu průměr 20 palců a za příplatek budou moct být o 2 palce větší. Rozměry jsou také stejné, takže kupé měří 4850 x 2187 x 1405 mm, má rozvor kol 2851 mm a kabriolet je na tom podobně, ale je o 6 mm nižší.

Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválecBentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

Nic se nezměnilo ani v interiéru, který patří mezi to nejlepší, co automobilová produkce aktuálně nabízí a tím myslíme jak design, tak materiály a pochopitelně i zpracování. Jeho dominantním prvkem je široký středový panel, který obsahuje volič převodovky s doplňkovými ovladači, výdechy klimatizace, ovládací panel audia a otočný barevný dotykový displej s úhlopříčkou 12.3 palce. Díky otočnému mechanizmu je možné tento displej nahradit trojicí analogových budíků (teploměr, kompas a hodiny) nebo mít tuto oblast zcela prázdnou, což také nevypadá vůbec špatně. Interiér je samozřejmě plný kvalitních materiálů a skvěle vypadají i sedačky s výrazným bočním vedením, které jsou už v základu elektricky stavitelné v 20 polohách. Neschází ani prémiové audio s deseti reproduktory či možnost propojení s telefonem přes rozhraní Apple CarPlay. Nyní se můžeme konečně přesunout k novému motoru, který má osm válců, dvojité přeplňování pomocí turbodmychadel twin scroll umístěných mezi válci a zdvihový objem 4 litry. Jedná se o vidlicový osmiválec, který používá třeba SUV Bentayga V8 rovněž od Bentley a výkonnostně na tom není o tolik hůř, jako dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec ve vrcholné verzi.

Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválecBentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

Jak jsme se zmínili v úvodu, motor W12 má 447 kW (635 koní) a 900 Nm, což není ve srovnání s výkonem osmiválce produkujícího 404 kW (550 koní) a 770 Nm žádný extrémní rozdíl. To značí také dynamika, a zatímco verze s motorem W12 se umí rozjet z klidu na 100 km/h 3.7 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 333 km/h, Continental s osmiválcem ke stejnému úkonu potřebuje 4 sekundy a pokračovat může až na 318 km/h. Kabriolet je pak vždy o jednu desetinu sekundy horší (u W12 i u V8) a jeho maximální rychlost je stejná. Motor umí v případě potřeby odpojit polovinu válců, takže Continental GT V8 může jezdit i na pouhé čtyři válce a dle výrobce zabere odpojení či připojení pouhých 20 milisekund, takže by to mělo být naprosto nepostřehnutelné. Výkon proudí samozřejmě na všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem s dvojicí spojek. Prozatím se bohužel neví, kolik bude Continental GT s osmiválcem stát, ale je jasné, že to bude méně než v případě verze W12. Ještě letos, a to konkrétně ve třetím čtvrtletí, si tuto novinku budou moct pořídit zákazníci na severoamerickém trhu.

Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválecBentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bentley rozšiřuje paletu motorů pro Continental GT, a to o dvakrát přeplňovaný osmiválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.