Přeposlat Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

12.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italské Ferrari představilo očekávaného nástupce modelu 488 GTB a tento pokračovatel rodu dostal označení F8 Tributo. Je to vskutku krásný kousek a také tak trochu smutný, protože pro Ferrari se jedná o poslední model s klasickým, ryze spalovacím ústrojím.

Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

Všechna nová Ferrari, která vzniknou po modelu F8 Tributo, tedy budou více či méně hybridní a dá se tedy předpokládat, že časem se z Tributa stane vyhledávaná klasika. I když tím tedy skončí jedna velká éra, hybridní epochy se u Ferrari bát pravděpodobně nemusíme, protože hybridní prvotina v podobě LaFerrari je naprosto fantastická. Je to dáno tím, že Ferrari nebere hybrid jako berličku ke snížení emisí ale k tomu, aby bylo možné nabízet ještě výkonnější a rychlejší vozy, což samozřejmě kvitujeme. Zpět ale k novému modelu F8 Tributo, který je, jak jsme se již zmínili, následovník modelu 488 GTB. Ten je zase nástupce ikonické 458 Italia, takže F8 Tributo pokračuje v nesmírně povedené, úspěšné linii a třeba původní 458 Italia je často bráno jako jedno z nejlepších Ferrari všech dob. Nebude to mít tedy vůbec lehké, ale má předpoklady k tomu stát se další naprostou klasikou, která si vyšlápne na všechny konkurenty. Nabídne totiž nejvýkonnější osmiválec použitý v sériovém Ferrari a do posledního kousku vyladěnou aerodynamiku. Co se týče výše zmíněné konkurence, tak mezi tu řadíme v první řadě McLaren 720S a Lamborghini Huracán Evo, takže jednoduché to F8 Tributo mít určitě nebude.

Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikaceFerrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

Design je vyvedený v aktuálním designovém duchu automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku a je to víceméně taková evoluce předchozího modelu 488 GTB. Třeba přední protažené světlomety připomínají světla z původní Italie i GTB (jsou ale podstatně užší) a podobně vypadá i ostře řezaný přední nárazník s karbonovým splitterem. Kapota je po stranách decentně vytažená a v jejím středu se nachází otvor, který by mohl evokovat přívod vzduchu k motoru. Ten je ale uložený uprostřed, takže tento prvek hraje roli pouze co do aerodynamiky, kterou ve Ferrari opravdu dotáhli k dokonalosti. Přítlak na přídi je o 15 % vyšší než v případě předchozího modelu 488 GTB a otvory nad světlomety přivádějí vzduch k brzdám, přičemž o chlazení zadních brzd se starají poměrně rozměrné průduchy v zadních blatnících. Zadní část je pak kompletně přepracovaná a díky novému spoileru, který nabídne lepší přítlak než u předchůdce, se mohli ve Ferrari vrátit k typickým duálním koncovým světlům. Jak 458 Italia, tak 488 GTB totiž měla trochu netradičně pojatá koncová světla, po jednom na každém konci, což pro Ferrari úplně klasické není. Na zádi pak dále najdeme i dvě mohutné koncovky výfuku situované spíše do středu a mohutný difuzor.

Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikaceFerrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

Dominantním prvkem na zádi je ale určitě zadní sklo (respektive plastový kryt), za kterým se nachází osmiválcový motor s několika karbonovými prvky víceméně kompletně převzatý ze speciálu 488 Pista. O tom ale až později a pojďme na chvíli nakouknout také do interiéru. Ten je vyvedený ve stylu modelu 488 GBT a změnilo se několik detailů typu výdechů klimatizace, ovládacího panelu klimatizace nebo použitých materiálů. Na první pohled působí interiér oproti předchůdci moderněji a jeho dominantu tvoří parádně vypadající volant (oproti 488 GBT má menší průměr). Jedinou výraznější novinkou je sedmipalcový displej před spolujezdcem, který mu bude zprostředkovávat informace typu rychlosti, otáček motoru či aktuálního přetížení. Bude možné na něm sledovat i například navigaci a tento displej půjde kompletně vypnout. Již zmíněný volant je obsypaný různými ovládacími prvky, přesně jak jsme u Ferrari za poslední dobu zvyklí a nachází se na něm i startovací tlačítko motoru. Palubní deska se pak skládá z analogového otáčkoměru, který je po stranách doplněný o dva displeje multimediálního palubního systému. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který, jak se již zmínili, pochází z modelu 488 Pista a v této novince se nachází víceméně ve stejné podobě.

Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikaceFerrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

Pista je ale odlehčený speciál, takže F8 Tributo je nejvýkonnější sériové osmiválcové Ferrari všech dob. Vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 3.9 litru s přeplňováním disponuje skvělým výkonem 530 kW (720 koní) při 8000 ot/min a točivým momentem 770 Nm při 3250 ot/min. Oproti předchůdci je to nárůst 50 koní a 10 Nm a mírné zlepšení v oblasti dynamiky. Z klidu na 100 km/h se Tributo dostane za 2.9 sekundy (GTB to má za 3 sekundy) a na hranici 200 km/h je za 7.8 sekundy (GTB za 8.3 sekundy). Maximální rychlost je o 10 km/h vyšší a Tributo se umí rozletět až na 340 km/h. Veškerý výkon proudí samozřejmě výhradně na zadní kola, a ještě bychom měli zmínit, že suchá hmotnost této novinky je 1330 kg. Novinka od Ferrari je, co se týče prostých čísel, naprosto stejně dynamická jako konkurenční McLaren 720S a nepatrně rychlejší než Huracán Evo (0-100 km/h stejné, ale 0-200 km/h o 1.2 sekundy horší). Prozatím bohužel není jasné, kdy se Ferrari F8 Tributo dostane do prodeje a jasno není ani o ceně, nicméně ta bude pořádně vysoká. I tak se ale dá předpokládat, že se bude jednat o pořádný hit, protože Tributo ukončuje éru vozů Ferrari s ryze spalovacími motory. 

Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikaceFerrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari představilo novinku F8 Tributo, nástupce modelu 488 GTB. Je to posledním Ferrari bez elektrifikace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.