Přeposlat Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

05.03.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Peugeot představil novou, v pořadí druhou generaci svého malého vozu segmentu B, modelu 208. Ta nabídne stylový design jdoucí ve šlépějích větší 508, moderní interiér a také zajímavou techniku v čele s kompletně elektrickou verzí.

Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

V segmentu B je aktuálně pořádně nabito a po nové generaci Renaultu Clio jsme se dočkali dalšího nového velkého hráče, a to druhé generace Peugeotu 208. První generace tohoto modelu vznikla, jako nástupce předchozí verze 207, v roce 2012 a jedná se o pravděpodobně nejpovedenější model dvojkové řady Peugeotu. Nejnovější 208 to tedy nebude mít vůbec jednoduché, protože musí navázat na úspěšného předchůdce, nicméně to vypadá, že se Peugeot vydal dobrým směrem. V segmentu B rozhoduje o úspěchu mimo jiné i výrazný design a ten se u nejnovější generace modelu 208 povedl opravdu na výbornou. Peugeot šel ve stylu, který nastolil s nejnovější verzí modelu 508 a druhá generace 208 nese spoustu stejných znaků, což určitě kvitujeme. Nová generace 508 totiž patří k tomu nejzajímavějšímu a nejodvážnějšímu, co střední třída v poslední době nabídla a je dobře, že Peugeot tento nový styl přenáší i na ostatní vozy. Nejnovější 208 je postavená na modulární platformě CMP (Common Modular Platform), která zvládá pojmout jak klasické, spalovací motory tak elektromotor a toho Peugeot dokonale využil, protože nová 208 bude k dispozici také s elektrickým pohonem. Kompletní rozměry této novinky jsou 4055 x 1745 x 1430 mm a její dominantu zcela jistě tvoří výrazná přední část s rozměrnou maskou chladiče a světlomety, které obsahují tři linky symbolizující tři lví drápy, tedy takový podpis automobilky Peugeot.

Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinuPeugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

Boční, tedy pravé linky na obou stranách, jsou protaženy až do nárazníku a dá se čekat, že tento prvek bude vyřešený podobně jako u modelu 508. U vyšších a dražších verzí by tak měla tato linka normálně svítit jako denní svícení a u levnějších to bude pravděpodobně jen takový estetický doplněk. Maska se světlomety je doplněna o sportovně střižený nárazník a výraz nového Peugeotu 208 je vskutku dramatický, možná by se dalo říct až agresivní. Vzadu pak najdeme minimalistická koncová světla, která opět obsahují tři ,,drápy“ stejně jako u modelu 508, a i zde jsou propojeny černou linkou. Vzadu pak najdeme také decentní stříšku nad zadním sklem, difuzor a zvýrazněnou koncovku výfuku. Nová 208 bude k dispozici hned v pěti výbavových stupních s označením Access, Active, Allure, GT Line a GT, přičemž ty vyšší už jsou opravdu vyšperkované. Třeba GT Line a GT nabídnou krásná litá kola o velikosti 17 palců, černé doplňky karoserie (zpětná zrcátka, blatníky či zadní spoiler) nebo Full LED světlomety. Jako celek vypadá nový Peugeot 208 opravdu skvěle a v této třídě aktuálně pravděpodobně nenajdete atraktivnější automobil (ačkoliv vzhled je pochopitelně čistě subjektivní věc). Velmi moderně vypadá také interiér, který nese tradiční označení i-Cockpit a jeho dominantním prvkem je určitě maličký volant zploštěný nahoře i dole.

Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinuPeugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

Za ním se nachází digitální palubní deska a po pravici řidiče má své místo středový panel s voličem převodovky (či řadicí pákou u manuálu), nezbytným minimem ovladačů a dotykovým displejem palubního multimediálního systému. Ten může mít úhlopříčku 5, 7 nebo 10 palců a prostřednictvím tohoto displeje se bude ovládat skoro všechno, dokonce i klimatizace, protože samostatný ovládací panel pro nastavení teploty schází. Už i v nižších třídách se zkrátka přechází čím dál víc k digitalizaci, což ale samozřejmě nemusí být všem po chuti. Digitální palubní deska zvládá 3D zobrazení a zajímavě vypadá také kaskádovité řešení prostoru před spolujezdcem. Interiér je nejenom líbivý, bude také hodně praktický a najdeme v něm spoustu odkládacích prostor, včetně uzavíratelné schránky s indukčním nabíjením, která se nachází zhruba uprostřed středového panelu. Nyní se můžeme přesunout k motorům a v tomto ohledu si na své přijdou takřka všichni, protože nová 208 nabídne jak zážehové, tak vznětové motory, a dokonce i již zmíněný elektromotor. Nejprodávanější budou pochopitelně benzinové varianty a ty budou pohánět tříválce 1.2 PureTech 75, PureTech 100 a PureTech 130, přičemž ono číslo znamená výkon v koních. Základní verze 75 je atmosféricky plněná a tento motor bude spojený výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou.

Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinuPeugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

Výkonnější verze už jsou přeplňované, a zatímco prostřední varianta 100 nabídne jak šestirychlostní manuál, tak osmistupňový automat, vrcholná varianta 130 bude osazena výhradně osmistupňovým automatem. Naftový model je poháněný čtyřválcem 1.5 BlueHDi 100 a zde bude k dispozici pouze šestistupňový manuál. Nejzajímavěji ale vypadá plně elektrická verze s označením e-208, kterou pohání elektromotor o výkonech 100 kW (136 koní) a 260 Nm, přičemž točivý moment bude mít řidič k dispozici již od volnoběhu. Tato verze nabídne tři jízdní režimy s označením Eco, Normal a Sport a v posledním jmenovaném režimu jí zabere sprint z klidu na 100 km/h sympatických 8.1 sekundy. Baterie mají kapacitu 50 kWh a dojezd na plné nabití by se měl pohybovat okolo 340 km, což nevypadá vůbec špatně a dobře vypadá i možnost nabití 80 % kapacity za půl hodinky. To bude možné ale pouze pomocí rychlonabíjecí stanice o výkonu 100 kW, přes klasickou domácí zásuvku bude plné nabití trvat dlouhých 16 hodin. Přes nabíječku Wallbox bude plné nabití v případě použití třífázového proudu trvat 5 hodin a 15 minut a když použijete jednofázový proud, doba se zvedne na 8 hodin. Ještě bychom měli určitě zmínit, že Peugeot dává na baterie záruku na 8 let nebo na 160 000 km a garantuje, že po této době budou mít pořád minimálně 70 % kapacity. Oficiální představení nového Peugeotu 208 veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě, který startuje právě dnes.

Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinuPeugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot představil druhou generaci modelu 208. Kromě benzinu a nafty nabídne i pohon na elektřinu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.