Přeposlat Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

28.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Švédské Volvo představilo modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího SUV, modelu XC90. Změny nejsou nijak dramatické a nesou se hlavně ve směru zlepšení ekonomiky provozu, protože nově bude XC90 k dispozici s mild-hybridním pohonem.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

Volvo XC90 je pro Volvo nesmírně důležitý vůz, protože je to od začátku produkce prodejní hit, který zkrátka táhne. Velké a praktické rodinné SUV s důrazem na bezpečnost se Volvu velmi povedlo a první generace tohoto vozu vznikla již v roce 2002. Na trhu byla první generace dostupná v letech 2002 – 2014, takže dlouhých 12 let a její specialitou byla verze se zážehovým osmiválcem 4.4 litru od japonské Yamahy. To druhá generace, která spatřila světlo světa v roce 2015, už tento motor nedostala a vlastně ani žádný jiný, víceválcový motor. Volvo poslední XC90 (a vlastně i všechny své následující vozy) osadilo výhradně čtyřválcovými motory, což vyvolalo poměrně dost kontroverzí, nicméně druhá generace tohoto SUV je i tak prodejně velmi úspěšná a dle Volva se jí prodalo více než 320 tisíc kusů (první generace zvládla za 12 let přes 600 tisíc kusů). Pro Volvo byla druhá generace XC90 nesmírně důležitá i z toho důvodu, že se jednalo o první vůz od přestupu Volva k novému čínskému vlastníkovi (Geely). Předtím bylo Volvo součástí Fordu, a to od roku 1999. Motorově tedy bylo nové XC90 přijato trochu rozpačitě, no v oblasti designu exteriéru a interiéru už to neplatilo a XC90 bylo v době představení suverénně nejelegantnější a nejstylovější SUV nejenom v rámci své třídy.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiérVolvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

A platí to vlastně dodnes, XC90 nějak zvlášť nestárne a moc hezčích SUV na trhu nenajdeme, takže ani není s podivem, že se modernizace vzhledu moc nedotkla. Lehkým redesignem si prošel víceméně pouze přední nárazník a maska chladiče, která má lehce poupravené lamely a mírně přepracované logo výrobce. Hlavní poznávací znak Volva XC90, tedy světlomety s výrazným LED podpisem, zůstaly stejné. Koncová světa dostala lehce přepracovanou grafiku a Volvo u verze po faceliftu zmiňuje nový design litých kol či rozšířenou nabídku odstínů karoserie. To je v oblasti vzhledu víceméně všechno a rozpoznat od sebe verzi před a po faceliftu nebude bez přímého porovnání nic snadného. Také interiér vypadá na první pohled úplně stejně, ale jedna velká a dalo by se říct i zásadní změna se zde přece jenom udála. Zatímco dříve bylo Volvo XC90 k dispozici v pěti či sedmimístném provedení, nově nabídne také interiér se šesti sedadly, což je trochu netradiční, ale určitě velmi praktické. V případě šestimístné verze jsou sedačky rozděleny v poměru 2+2+2, takže ve všech řadách by mělo být místa dost a pro větší rodinku se čtyřmi dětmi to bude ideální řešení.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiérVolvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

Vzhledově se interiér nijak nezměnil a pořád vypadá útulněji, než ten nejútulnější pokoj v nějakém luxusním venkovském hotelu. Vnitřek Volva XC90 je vyvedený v nesmírně minimalistickém stylu, není zbytečně přeplácaný a samozřejmě je plný hodnotných materiálů. K dispozici budou nové dřevěné dekory, nové materiály čalounění a lehké modernizace se dočkal multimediální palubní systém s vertikálně orientovaným displejem. Co se týče motorů, tak právě v tomto ohledu se XC90 změnila nejvíc a výrobce se vydal směrem úspor a lepší hospodárnosti, takže nějaký šesti či více válec do palety motorů bohužel nepřibyl, ale na to už si holt budeme muset u Volva zvyknout. U Volva jsme si zvykli, že benzinové jednotky nesou označení T a naftové D, no to se u faceliftované XC90 trochu mění a mírně zamotává. Benzinové čtyřválce T zůstávají, ale naftové motory D budou nahrazeny mild-hybridními jednotkami s označením B, což je klasický spalovací motor doplněný o elektromotor. Volvo ale bude písmenem B označovat jak benzinový, tak naftový mild-hybrid, takže B6 může znamenat benzinový T6 + elektromotor nebo naftový D6 + elektromotor.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiérVolvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

K dispozici tedy budou jednotky B5 a B6 v naftové i benzinové variantě, nicméně T6 a hybridní T8 TwinEngine v nabídce i nadále zůstanou s tím, že po modernizaci nabídnou novou sadu baterií. Benzinová motorizace pak T5 nabídne 184 kW (250 koní) a T6 má hezkých 228 kW (310 koní). Mild-hybrid B5 s naftovým čtyřválcem je naladěný na 173 kW (235 koní) a 480 Nm, přičemž tento model dále nabídne pohon všech kol AWD a je doplněný o elektromotor o výkonu 10 kW (13.6 koně). Převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem a s touto motorizací se Volvo XC90 rozjede z klidu na 100 km/h za 7.6 sekundy. Maximální rychlost této verze je 220 km/h a dle metodiky WLTP si řekne o 6.6 – 7.7 litru nafty na 100 km. Časem se dočkáme také jednotky B4 a výsledkem připojení elektromotoru by měla být o 15 % nižší produkce emisí a tím pádem i nižší spotřeba, přičemž hybridní TwinEngine nabídne zase o 15 % lepší dojezd. Oficiální představení modernizovaného Volva XC90 proběhne na autosalonu v Ženevě, výroba odstartuje v květnu a první zákazníci by se měli svého nového severského miláčka dočkat v průběhu léta.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiérVolvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo mild-hybridní motory a nově může mít šestimístný interiér


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.