Přeposlat Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

26.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford představil dlouho očekávaný Focus ST, svůj nový hothatch a prozatímní vrcholnou variantu nové generace modelu Focus. K dispozici bude jak s benzinovým, tak naftovým motorem a dobrá zpráva je, že se Ford nevydal cestou downsizingu, jak se dlouho spekulovalo.

Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

Ford Focus ST patří mezi nejpopulárnější ostré hatchbacky a většinou i mezi ty nejlepší, přičemž o prvenství v této třídě se nejčastěji pere s Golfem GTI či Meganem R.S. Aktuální Focus je na trhu již ve čtvrté generaci, se kterou se Ford tak trochu vrátil ke kořenům a vytvořil vůz, který patří v nižší střední třídě jízdně mezi ty úplně nejlepší, a tak trochu navazuje na nesmírně povedenou první a druhou generaci. Ta třetí byla spíše průměrná, jízdně taková normální a vnitřním prostorem suverénně nejhorší počin ve střední třídě své doby, takže nástupce byl dlouho očekáván. A povedl se, nový Focus se stal vítězem ankety Auto roku v ČR, postoupil do finále mnohem prestižnější ankety Evropské auto roku 2019, jejíž výsledek bude známý již za nedlouho (4. března) a v recenzích sbírá skvělé výsledky jak za prostornost, tak za jízdní projev. Nový vrcholný model v podobě verze s tradičním označením ST tak byl všemi milovníky ostrých hatchbacků očekáván a konečně jsme se ho tedy dočkali. Chvíli se mluvilo o tom, že by snad měl dostat tříválec 1.5 EcoBoost jako Fiesta ST, ale to se naštěstí nestalo a Ford se naopak vydal sympatickou cestou upsizingu. O tom ale až později, ze začátku si jako vždy proklepneme design, který pochopitelně vychází z aktuální, v pořadí již čtvrté generace Focusu.

Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovkyOstrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

Ten byl, co se týče vzhledu, přijatý trochu rozvážně, a zatímco někomu se styling nového modelu líbí, někdo v něm vidí tak trochu unifikovaný vůz, který nenadchne a ani neurazí. Verze ST dostala slušivý, sportovní kabátek a už na první pohled je patrné, že máme před sebou variantu ostřejší než standard. Přední části dominuje černá maska chladiče s logem ST, sportovně pojatý nárazník a LED světlomety. Vzadu pak neschází difuzor s dvojicí koncovek výfuku po jeho stranách, zvýrazněný nárazník a poměrně rozměrná stříška nad zadním sklem. Dynamicky střižená karoserie s hezkým bodykitem vynikne hlavně při pohledu z profilu, kdy to STčku opravdu hodně sluší. Pochválit musíme i stylová litá kola o průměru 18 či 19 palců, zpoza kterých prosvítají červené třmeny kotoučových brzd. Zatímco přední kotouče mají průměr 330 mm, zadní mají 302 mm a brzdy jsou suverénně nejvýkonnější, jaké se kdy na Focusu ST objevily. Design hodnotíme jako velmi povedený, není zbytečně přeplácaný a zároveň je dobře rozpoznat, že to není jen tak obyčejná varianta. Interiér samozřejmě vychází ze standardního modelu, oproti kterému nabídne verze ST třeba parádně vypadající sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými hlavovými opěrkami. Dobře vypadá i trojramenný volant s decentně zploštěnou spodní částí, zvýrazněnými úchyty a logem ST ve spodní části.

Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovkyOstrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

Středový panel obsahuje řadicí páku, ovládací panel klimatizace, audia a volně stojící displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 8 palců. Palubní deska je tradičního střihu a multimediální systém SYNC 3 umožní připojení telefony přes Apple CarPlay či Android Auto. Ve výbavě Focusu ST samozřejmě najdeme různé asistenty či pomocníky a zmíníme třeba adaptivní tempomat, asistent vyhýbacího manévru (pomáhá řidiči vyhnut se stojícím nebo pomaleji jedoucím vozům, čímž pomůže předejít nehodě) nebo parkovacího asistenta. Focus ST ale bude samozřejmě hlavně o motoru a nejnovější generace nabídne motorizace dvě, a to benzinovou a naftovou. Verze spalující benzin je samozřejmě mnohem zajímavější a Ford v tomto případě vsadil na přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, který můžeme znát třeba z Mustangu nebo Focusu RS předchozí generace. Tento motor nahradil původní čtyřválec 2.0 EcoBoost použitý u předchozí generace, takže Ford se vydal cestou upsizingu a to si určitě zaslouží pochvalu, protože downsizing se čas od času objeví i ve třídě ostrých hatchbacků (viz. třeba aktuální Megane R.S.). Tento motor je naladěný na hezkých 206 kW (280 koní) a dosahuje 420 Nm točivého momentu, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 6 sekund.

Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovkyOstrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

Naftový model je osazený čtyřválcem 2.0 EcoBlue o výkonech 140 kW (190 koní) a 400 Nm a jedná se o nejvýkonnější naftový motor, který kdy Focus ST nosil, nicméně dynamické schopnosti vznětové verze jsou prozatím neznámé. V obou případech jsou poháněna pouze přední kola a v základu se může majitel těšit na šestirychlostní manuál, což si opět zaslouží pochvalu, protože manuál se k ostrému hatchbacku zkrátka hodí víc než automat. Ten ale v nabídce chybět nebude a za přípatek bude možné osadit Focus ST sedmistupňovou dvouspojkou, takže na své si přijdou i příznivci tohoto řešení. Výrobce u této novinky dále zmiňuje třeba vypínatelnou technologii automatických meziplynů známou z Mustangu a přepracovaný podvozek. Ten je o 10 mm snížený, a navíc má, v porovnání se standardními modely, o 20 % tužší tlumiče vpředu a o 13 % vzadu. Hlavní hvězdou ale určitě bude elektronický samosvorný diferenciál eLSD, který umí v případě potřeby poslat všechen výkon pouze na jedno kolo. Tento diferenciál ale dostane pouze benzinový Focus ST, ten naftový si bude muset vystačit se systémem vektorování točivého momentu. Do prodeje se nový Ford Focus ST dostane v průběhu léta tohoto roku a k dispozici bude jako klasický, pětidveřový hatchback a také jako praktické kombi.

Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovkyOstrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ostrý Ford Focus ST přichází. Nabídne benzinový i naftový motor a dá na výběr i u převodovky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.