BMW


Přeposlat BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

21.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sportovní divize M od mnichovského BMW je vždy zárukou vysokého výkonu, špičkových jízdních vlastností a také určité exkluzivity. Své ostré varianty M nyní dostaly dva vozy, pro které je to jejich velká a očekávaná premiéra.

BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

Svých sportovních derivátů s přídomkem M se dočkaly modely X3 a X4, což jsou typičtí zástupci středního SUV, respektive crossoveru. Zatímco model X3 je dalo by se říct takovou klasikou (existuje již od roku 2003), crossover X4 je pořád relativně nový a BMW s ním přišlo teprve v roce 2014. Doby, kdy nabízela divize M jen pár modelů (hlavně M3 a M5) jsou samozřejmě dávno pryč a v dnešní době je nezbytně nutné mít sportovní deriváty i u vozů, které pro to vyloženě určené nejsou. Ano, myslíme tím SUV a crossovery, které svou vysokou stavbou ke sportovní jízdě předurčeny určitě nejsou, ale jak divize M už několikrát ukázala, v tomto ohledu umí takřka zázraky. Fyziku samozřejmě mnichovští oklamat nedokážou, ale mamutí X5 M a opulentní X6 M umí svou enormní hmotnost a vysokou stavbu karoserie maskovat skvěle a na silnici působí (s přivřeným okem) opravdu jako sportovní vůz. Pro menší sourozence těchto dvou ostrých SUV, tedy pro X3 a X4, je varianta nesoucí logo divize M velkou premiérou a dá se předpokládat, že se bude jednat o úspěch. V oblasti designu je na první pohled patrné, že máme před sebou sportovní deriváty klasických vozů a nejvíc tomu napovídá maska chladiče vyvedená v černé barvě ozdobená znakem M.

BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do službyBMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

Maska je doplněna o rozměrné světlomety a sportovní nárazník s mohutnými průduchy. Vzadu pak najdeme velký difuzor se čtyřmi enormně velkými koncovkami výfuku (dvě na každé jeho straně) a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem. Zatímco zepředu jsou si tito dva sourozenci velmi podobní, záď už mají každý úplně jinou a je to dáno samozřejmě jiným typem karoserie. Crossover X4 z této dvojice působí díky výrazněji se svažující zádi dynamičtěji a tomu napomohla i úzká koncová světla. Oba modely pak disponují průduchy za předními koly a zmínit musíme i pro vozy divize M typická zpětná zrcátka či krásná litá kola, která můžou mít velkost až 21 palců (standardem jsou kola o palec menší). Zpoza kol pak prosvítají mohutné třmeny kotoučových brzd s vnitřně chlazenými kotouči o průměru 395 mm vpředu a 370 mm vzadu, takže o rázné zastavení bude postaráno. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který je u obou těchto modelů stejný a svým rozvržením samozřejmě odpovídá standardním verzím.

BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do službyBMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

Středový panel je natočený lehce směrem k řidiči a obsahuje volič převodovky, kruhový ovladač palubního systému, ovládací panel klimatizace, audia a na jeho vrcholu pak sedí barevný displej palubního multimediálního systému. Před řidičem je umístěný trojramenný sportovní volant obsypaný tlačítky, za kterým mají své místo pádla pro řazení v manuálním režimu. Interiéry aktuálních BMW platí za špičku v oblasti kvality, materiálů i ergonomie a je jasné, že u dvojice X3 M a X4 M to bude stejné. Interiér je v obou případech poměrně střízlivý a určitě není zbytečně přeplácaný, přičemž mu neschází sportovní šmrnc a styl. Samozřejmě zde najdeme prvky jako doplňky z karbonu, znaky divize M či pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou, což interiér trochu oživuje. Vozy divize M ale byly vždy o motorech a jízdních vlastnostech a dá se čekat, že v tomto ohledu bude dvojka X3 M a X4 M platit za špičku třídy. Srdcem těchto vozů je přeplňovaný zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, který v nabídne v základním naladění nejvyšší výkon 353 kW (480 koní) a 600 Nm. To ale není všechno, k dispozici bude verze s označením Competition, jejíž výkon byl navýšený na 375 kW, tedy 510 koní.

BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do službyBMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

Točivý moment je stejný, ale bude dostupný v širším spektru otáček. Tento dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec je kompletně nový, disponuje přímým vstřikováním paliva a do vínku dostal také filtr pevných částic (to kvůli emisím). Co se týče dynamiky, tak ta vypadá opravdu skvěle a už se základním výkonem se dvojice X3 M / X4 M zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.2 sekundy, přičemž maximální rychlost je omezena na 250 km/h (s příplatkovým paketem M Driver se omezovač posune na 280 km/h). Výkonnější modely Competition jsou na hranici 100 km/h o desetinku sekundy rychleji a s paketem M Driver se rozjedou až na 285 km/h (jinak je ale rychlost opět omezena na 250 km/h). Výkon proudí pomocí osmistupňové automatické převodovky na všechna čtyři kola a pohon všech kol M xDrive je převzatý z aktuálního modelu M5. Pohon všech kol nabídne dva stupně nastavení (4WD a 4WD Sport) a podvozek je osazený adaptivními tlumiči či zadním aktivním M diferenciálem, který je řízený elektronicky. Oficiálně se nové BMW X3 M a X4 M představí veřejnosti na březnovém autosalonu v Ženevě a výroba odstartuje již v květnu tohoto roku.

BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do službyBMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW X3 M a X4 M: Ostrá dvojčata se hlásí do služby


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.