Přeposlat Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

12.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh vstupuje čerstvě modernizovaný Ford Mondeo, který s faceliftem dostal třeba nový naftový motor nebo hybridní variantu s karoserií kombi. Pojďme se tedy podívat, co si Ford u této kdysi největší hvězdy střední třídy s modernizací připravil.

Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

Ford Mondeo patřil k největším stálicím a hvězdám klasické střední třídy, no s poslední generací jeho postavení trochu oslabilo. Předně, oproti té předchozí, která dodnes platí za velmi řidičské auto, aktuální generace poměrně dost přibrala na váze a její jízdní projev už není tak agilní. Čtvrtá generace Mondea má pořád perfektní jízdní vlastnosti, ale už hraje spíš na komfort a takovou tu plavnost než na agilitu a sportovní notu. Druhý problém byl v tom, že do Evropy se Mondeo dostalo až dva roky po své premiéře, což je obrovsky dlouhá doba a na prodejích tato prodleva moc nepřidala. Buď, jak buď, čtvrtá generace Mondea si prošla modernizací a Ford tím dává najevo, že ještě nad svým aktuálním zástupcem střední třídy hůl nezlomil. Problémy s prodeji ale nemá jenom Mondeo, ona celá střední třída je poměrně hodně v útlumu a můžou za to pochopitelně všudypřítomná střední SUV, která prostě a jednoduše kradou střední třídě prodeje, ale o tom až někdy jindy. Kromě modernější techniky, hybridní verze a nového motoru EcoBlue dostalo Mondeo také lehce poupravený design, který ho co do vzhledu staví mezi nejpovedenější vozy ve třídě.

Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombiFord Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

Ono v oblasti designu nebylo aktuálnímu Mondeu nikdy moc co vytýkat, jeho zamračený výraz doplněný o robustní masku chladiče a dynamická silueta vypadaly skvěle už při představení a Mondeo za ta léta služby moc nezestárlo a ani se neokoukalo. Po modernizaci ale prokouklo, působí tak nějak svěžeji, moderněji a zároveň dravěji. Maska chladiče je lehce přepracovaná, má nový výplet a jednotlivé verze mají každá jinou masku. Sportovní verze ST Line ji má vyvedenou do černé barvy, varianta Titanium zase chromovanou a Vignale disponuje úpravou ve stříbrném matu. Lehkým přepracováním si prošel i nárazník a také zadní část, kde je nejvíce patrné spojení koncových světel chromovanou dekorační linkou. Koncová světla mají navíc jinou grafiku a lehce poupraveným vzhledem se pyšní také zadní nárazník. Celkově je modernizace vzhledu čtvrté generace Mondea sice ne moc rozsáhlá, ale velmi účinná a musíme uznat, že to tomuto typickému zástupci střední třídy sluší víc než kdy dřív. Lehký re-design prodělal také interiér a nejvíc je to patrné na verzi s osmistupňovou automatickou převodovkou, která přišla o tradiční volič a namísto něho má kruhový ovladač ve spodní části středového panelu.

Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombiFord Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

Díky tomu působí interiér těchto verzí tak nějak vzdušněji a prostorněji. Rozvržení interiéru je ale jinak úplně stejné, takže ergonomie bude víceméně bez výhrad, nicméně výrobce tvrdí, že zlepšil dílenské zpracování a sáhl po kvalitnějších materiálech. Těšit se můžeme také třeba na nové potahy sedadel či několik nových dekoračních prvků. Palubní systém se pořád jmenuje Ford SYNC 3 a s jeho pomocí je možné Mondeo propojit s mobilním telefonem, a to přes rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Největší změny se ale udály pod kapotou, kde jsme se dočkali zcela nového naftového motoru 2.0 EcoBlue, který před nedávnem dostal i pick-up Ranger a který nahrazuje předchozí 2.0 TDCi. Motor splňuje aktuální emisní normu Euro 6d-TEMP, dostal do vínku vstřikování kapaliny AdBlue a kromě nižších emisí by měl být oproti jednotce TDCi tišší. Tento motor bude k dispozici hned ve třech výkonnostních verzích, a sice v základní s 88 kW (120 koní), prostřední o výkonu 110 kW (150 koní) a nejsilnější, která nabídne 140 kW (190 koní). Nejslabší varianta bude k dispozici pouze se šestistupňovým manuálem, nicméně u zbývajících dvou verzí bude k dispozici také osmistupňový automata nejvýkonnější motorizace bude dostupná i s pohonem všech kol.

Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombiFord Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

Zážehový motor je i nadále zastoupen jednotkou 1.5 EcoBoost naladěnou na 121 kW (165 koní) a tento motor může být spárovaný s manuálem či automatem se šesti rychlostními stupni. Velkou novinkou je hybridní varianta, která už je konečně k dispozici i s karoserií kombi (Ford této verzi říká Mondeo Hybrid Kombi) a není tak omezena pouze na sedan (hybridní sedan z nabídky naopak mizí). Zde použitý pohon kombinuje dvoulitrový zážehový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem a bateriemi o výkonu 1.4 kWh, přičemž celkový výkon této soustavy je 138 kW (188 koní) a 173 Nm. Převodovka je pak typu eCVT. Jak jsme se již zmínili, modernizované Mondeo vstupuje na náš trh a nejlevnější verze, tedy nejslabší naftový 2.0 EcoBlue ve výbavě Trend, vyjde na 701 900 Kč s DPH. Silnější varianta stojí 729 900 Kč a za nejvýkonnější variantu si připravte minimálně 931 900 Kč s DPH. Nejlevnější benzinový model EcoBoost stojí od 739 900 Kč s DPH a za kombi se ve všech případech připlácí 30 000 Kč. Hybridní kombi začíná na částce 946 900 Kč s DPH a nejdražší je pak naftový model EcoBlue o výkonu 140 kW s karoserií kombi, pohonem všech kol a výbavou Vignale, který stojí od 1 170 900 Kč s DPH.

Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombiFord Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Mondeo má po faceliftu a vstupuje na náš trh. Dostal nový motor a hybridní kombi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.