Přeposlat Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

07.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nissan Micra patří mezi největší stálice segmentu vozů kategorie B a tento vůz se aktuálně prodává již v páté generaci. Nově se Micra dočkala lehčí modernizace, která se týká hlavně techniky a přináší zcela nové motory vyvinuté v alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

Populární Micra započala svou pouť automobilovým světem v roce 1982, kdy vznikla její první generace a ta se vyráběla celých 10 let. Druhá generace existovala v letech 1992 – 2002, takže opět deset let a třetí generace brouzdala po silnicích mezi léty 2002 – 2010. Čtvrtá generace se začala vyrábět v roce 2010 a na některých slabších trzích je pořád dostupná, nicméně na většinu těch hlavních nastoupila v roce 2017 aktuální pátá generace. Z roztomilého, ve třetí generaci i výrazně zakulaceného malého vozu, který působil, že chce zaujmout hlavně dámy (hlavně růžový kupé-kabriolet je opravdu perlička) se v poslední generaci vyklubal až nečekaně dospělý, ostře řezaný vůz z velmi zajímavým designem. V segmentu B je aktuální Micra jeden z nejvíce svébytných vozů a s žádným konkurentem si jeho neotřelý design určitě nespletete. Nová Micra boduje také interiérem, který je velmi kvalitní a zdá se, že jejím jediným problémovým místem byly až doposud motory. Základní atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 koní) je nemastný neslaný, a to samé ostatně platí i o přeplňovaném tříválci 0.9 IG-T, který je naladěný na 66 kW, tedy 90 koní. Tento motor pohání také již odcházející generaci Renaultu Clio a mezi malými foukanými tříválci patří mezi ty méně povedené.

Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-TNissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

Moc nejede, spotřeba také není žádný zázrak a je to zkrátka takový bezcharakterní motor (měl by ale být velmi spolehlivý). Čtyřválcová naftová patnáctistovka DCi 90 je dobrá, ale nafta se do této třídy celkově moc nehodí a je to takový zbytečný motor. A právě problémy v oblasti motorů vyřeší aktuální modernizace, která přinese hned dvě nové pohonné jednotky, přičemž nepovedený tříválec 0.9 IG-T z nabídky úplně mizí. Na nové motory se ale podíváme až později a začneme jako pokaždé designem. Ten se vlastně nijak nemění a Micra tedy vypadá i po modernizaci pořád stejně, ale to vůbec nevadí, protože jak jsme se již zmínili, vzhledově je aktuální Micra velmi svěží kousek. Přední části dominují rozměrné, ostře řezané světlomety, sportovně střižený nárazník s mlhovkami a maska chladiče s chromovaným dekorem. Micra i nadále zůstává pětidveřovým hatchbackem se zadními klikami integrovanými do C sloupku a vzadu pak najdeme výrazně zalomená koncová světla a decentní stříšku nad zadním sklem. Při pohledu z profilu pak vynikne dynamicky střižená karoserie a výrazný prolis do V, který se táhne po obou bocích karoserie. Nissan si tentokrát připravil i sportovněji laděnou variantu s označením N-Sport, která se pyšní atraktivnějším kabátkem a několika hezkými doplňky.

Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-TNissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

Zmínit bychom měli hlavně zpětná zrcátka a kola vyvedená ve stylu karbonu, černé doplňky v předním i zadním nárazníku, rozměrný zadní difuzor či zvýrazněnou koncovku výfuku. Micra N-Sport nebude plnohodnotný ostrý hatchback a spíše než to, bude takovým atraktivnějším výbavovým stupněm, něco jako třeba Fabia Monte Carlo nebo Fiesta ST Line. Interiéru dominuje povedený trojramenný sportovní volant s decentně zploštěnou spodní částí a decentní, čistý středový panel s ovládacím panelem klimatizace a barevným displejem palubního multimediálního systému. Ve výbavě Micry najdeme třeba USB port, rozhraní Nissan Connect se schopností propojení s telefonem přes Apple CarPlay nebo Android Auto nebo automatickou klimatizaci. Varianta N-Sport pak již v základu nabídne bezklíčový přístup, čalounění kombinující kůži s alcantarou, sportovně střižené koberečky, loketní opěrku a strop vyvedený v černé barvě. V listu příplatkové výbavy se pak nacházejí velmi zajímavé věci typu audio systému BOSE s výškovými reproduktory v A sloupcích a reproduktory v hlavových opěrkách nebo inteligentní panoramatický kamerový systém. Nyní se můžeme přesunout k již zmíněným novým motorům, které jsou hned dva, přičemž v obou případech máme před sebou přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 999cc, tedy jeden litr.

Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-TNissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

Varianta označená 1.0 IG-T je naladěna 74 kW (101 koní) a 160 Nm a verze pojmenovaná 1.0 DIG-T dosahuje výkonu 86 kW (117 koní), přičemž její točivý moment je 180 Nm (s funkcí Overboost může být krátkodobě až 200 Nm). Nutno dodat, že motor DIG-T není jenom výkonnější verzí slabšího IG-T, je to úplně nový motor s filtrem pevných částic a zároveň nejvýkonnější motor v nabídce Micry. Dynamicky na tom bude tato varianta pochopitelně nejlíp, z klidu na 100 km/h se rozjede za 9.9 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 195 km/h. Tato motorizace je spárována výhradně s manuální šestirychlostní převodovkou, zatímco motor IG-T bude k dispozici s pětistupňovým manuálem nebo převodovkou typu CVT. Ve verzi s CVT je tento tříválec navíc trochu přiškrcený, protože má pouze 144 Nm točivého momentu namísto 160 Nm a dynamicky je se zrychlením 0-100 km/h za 13 sekund ze všech verzí suverénně nejhorší (s pětistupňovým manuálem to Micra IG-T zvládá za 10.9 sekundy). Tyto motory dostane také zcela nové Clio od Renaultu, které bylo představeno teprve nedávno. Prozatím se bohužel neví, kdy vstoupí modernizovaná Micra s novými motory na trh a jasno není ani ohledně cen, nicméně je evidentní, že s Microu je třeba v segmentu B i nadále počítat. 

Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-TNissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan zmodernizoval Micru a dopřál jí nové motory 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.