Přeposlat Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

05.02.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Renault představil novou a dlouho očekávanou generaci svého malého vozu Clio. To patří dlouhodobě mezi nejpopulárnější modely ve své třídě a nejnovější model čeká těžká práce, protože navázat na povedeného předchůdce snadné určitě nebude.

Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

První generace modelu Clio vznikla již v roce 1990 a jednalo se o přímého nástupce populárního Renaultu 5. Ani první Clio tedy nemělo vůbec snadnou pozici, ale navázat na Renault 5 se mu povedlo se ctí a tento malý Renault si s každou novou generací získával čím dál víc příznivců. Původní tří a pětidveřový hatchback doplnil ve druhé generaci sedan, který dostal jméno Thalia a ve třetí generaci jsme se dočkali dokonce kombi s označením Grandtour. To bylo poměrně populární, takže kombi verzi dostala i generace čtvrtá a určitě je škoda, že s touto praktickou karoserií se pro pátou generaci s největší pravděpodobností již nepočítá. Časy malých a praktických kombíků segmentu B, které mohly s trochou uskromnění se plnit roli plnohodnotného rodinného vozu, se pravděpodobně chýlí ke konci. Seat Ibiza kombi verzi už nemá a mluví se o tom, že s tímto typem karoserie skončí také Škoda Fabia, což je ve verzi Combi jeden z nejpopulárnějších malých kombíků vůbec. Zpět ale k novému Cliu páté generace, které je víceméně pouhou výraznější evolucí generace čtvrté a má to svůj důvod. Předchozí Clio platí za jeden z nejpopulárnějších a nejprodávanějších vozů segmentu B a Renault tak neměl vůbec žádný důvod snažit se o nějakou revoluci či šokující novinky.

Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiéremRenault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

Clio zkrátka tak nějak dospělo, působí moderněji a změny v oblasti vzhledu ho začlenily do aktuálního designového stylu Renaultu. Na první pohled vypadá páté Clio tak trochu jako menší Megane, ale to na škodu určitě není. Dominantním prvkem přední části jsou světlomety se zalomeným LED denním svícením připomínajícím jakési kly, což je aktuálně hlavní poznávací znak vozů Renault, na který postupně přejdou všechny vozy této francouzské automobilky. Neschází ani velké logo na masce chladiče a sportovně střižený nárazník. Vzadu pak najdeme poměrně minimalisticky provedená koncová světla, decentní stříšku nad zadním sklem a nárazník se zvýrazněnou koncovkou výfuku. Novému Cliu to velmi sluší také při bočním pohledu, kdy vyniknout maličké převisy karoserie vpředu i vzadu a v zadní části se zužující linie oken, což mu dodává na dynamice. Pokud čekáte, že je nové Clio rozměrově nějak výrazně větší než předchůdce, tak tomu tak není a Renault šel v oblasti rozměrů tak trochu proti proudu. Pátá generace Clia je totiž s délkou 4048 mm o 14 mm kratší než generace odcházející, nicméně je zároveň o značných 66 mm širší, takže interiér by měl být výrazně prostornější a výrobci se povedlo také navýšit zavazadlový prostor.

Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiéremRenault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

Ten se z původních 300 litrů zvětšil na velmi hezkých 391 litrů a ještě bychom měli dodat, že karoserie novinky je o 8 mm nižší. Abychom to nějak shrnuli, tak kompletní rozměry nového Clia páté generace jsou 4048 x 1798 x 1440 mm, přičemž rozvor náprav prozatím zůstává neznámý. V segmentu B se sice nejedná o největší, ale ani o nejmenší vůz a pátá generace Clia sedí velikostně někde uprostřed. Design exteriéru tedy přináší spíše decentní změny, no v interiéru už to neplatí a uvnitř působí nové Clio minimálně jako o třídu větší vůz. Zatímco u předchůdce působil interiér tak trochu jako z nějaké hračky, tady už to ani zdaleka neplatí a interiér nové generace Clia dýchá až luxusní atmosférou. Není zbytečně přeplácaný, je vyvedený spíše v minimalističtější formě s minimem ovládacích prvků a většina úkonů se bude provádět přes rozměrný dotykový displej palubního multimediálního systému (Easy Link) s úhlopříčkou až 9.3 palce. Ten sedí volně na vrcholu středového panelu, je natočený lehce směrem k řidiči a pod ním se nachází několik nezbytných ovládacích prvků, včetně ovládacího panelu klimatizace. Před řidičem má své místo povedený trojramenný volant a za ním další prvek digitalizace, a to digitální palubní deska.

Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiéremRenault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

Ta může mít úhlopříčku 7 nebo 10 palců v závislosti na zvolené verzi a samozřejmě bude možné vybrat si z několika stylů zobrazení. Větší varianta pak bude umět zobrazit mezi virtuálními budíky mapu navigace. Velmi dobře pak vypadají také sedačky, které jsou dle Renaultu z vyššího segmentu a už na první pohled je patrné, že je interiér plný kvalitních materiálů a že bude náležitě kvalitě zpracovaný. Aktuálně máme před sebou pravděpodobně nejhezčí a nejlépe zpracovaný interiér segmentu malých vozů. Stejně jako předchozí generace, i ta nová půjde pořídit v luxusní verzi Initial Paris, což je vlastně vrcholný výbavový stupeň a nově přibude specifikace R.S. Line, která nahrazuje GT Line u aktuálního modelu. V oblasti motorů se toho prozatím moc neví, ale jisté je nasazení nového tříválce 1.0 TCe i čtyřválce 1.3 TCe, přičemž později můžeme očekávat i hybridní model a samozřejmě přijde i na ostrou verzi z dílen divize Renault Sport. Oficiální představení nového Clia veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a prodej by měl odstartovat ještě na podzim tohoto roku.

Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiéremRenault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním designem i prémiovým interiérem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.