Přeposlat Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

31.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford Ranger patří mezi nejpopulárnější a nejprodávanější pick-upy vůbec a Ford aktuálně představil jeho prozatím nejnovější verzi. Ta v nabídne třeba nový naftový motor EcoBlue, desetistupňový automat a modernější výbavu.

Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

Pick-upy už dávno nejsou výsadou pouze Ameriky a tento hodně specifický typ automobilů se začíná rozmáhat i v Evropě, kde jsou pick-upy čím dál populárnější. Varianta F-150 od Fordu je nejprodávanějším pick-upem na světě a po modelu Corolla od Toyoty dokonce druhým nejprodávanějším vozem loňského roku. Ford F-150 je zkrátka ikona a synonymum pro pořádný americký pick-up. Model Ranger je jeho menší a levnější sourozenec, ale je neméně úspěšný, protože se jedná o nejprodávanější pick-up v Evropě, takže je evidentní, že Ford tento typ vozů prostě umí. Aktuální generace se u nás prodává s dvojicí naftových motorů, a to se čtyřválcem 2.2 TDCi o výkonech 96 nebo 118 kW (130 a 160 koní) a pětiválcem 3.2 TDCi, jehož výkon je 147 kW (200 koní). Obě tyto motorizace nahradí čtyřválec 2.0 EcoBlue ve třech výkonnostních verzích, nicméně na techniku a motory se podíváme až v závěru. Vzhledově se nový Ranger moc nezměnil a jeho celková stylizace drsného pick-upu, který se jen tak něčeho nezalekne, zůstala zachována. Robustní přední maska chladiče byla lehce poupravena, a to platí také pro přední nárazník s integrovanými mlhovkami. Světlomety s denním LED svícením jsou pak víceméně stejné.

Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlueFord Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

Vzadu najdeme klasická, podlouhlá světla, sklápěcí víko korby a určitě bychom měli dodat, že maximální nosnost tohoto klasického pick-upu může být až 1252 kg. Na své si přijdou i milovníci a majitelé přívěsů, protože nový Ranger zvládne táhnout přívěs o hmotnosti až 3.5 tuny. Pick-upy ale nejsou pouze o tom naložit něco na jejich korbu, velmi důležité jsou také jejich schopnosti v terénu, protože mimo klasické silnice se tyto vozy pohybují poměrně často. V tomto ohledu by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože nový Ranger je ve všech specifikacích vybavený pohonem všech kol a jeho maximální brodivost je výborných 800 mm. V tomto ohledu lepší pick-up v této třídě prostě nenajdete a výborně vypadají i nájezdové úhly čítající 29 stupňů vpředu a 21 stupňů vzadu. Ranger se tedy neztratní ani v náročnějším terénu a v tomto prostředí by se měl cítit jako doma. Nyní se můžeme přesunout do kabiny, která se prakticky vůbec nezměnila a v oblasti ergonomie a rozmístění ovládacích prvků je víceméně pořád stejná. Před řidičem má své místo částečně digitální palubní deska a středový panel obsahuje volič převodovky, ovládací panely audia a klimatizace a na jeho vrcholu je umístěný barevný displej, který je obklopený výdechy klimatizace.

Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlueFord Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

Vzhledově je interiér docela jednoduchý, ale účelný a je vidět, že výrobce se zaměřil v první řadě na bezproblémové používání. A kromě toho se Ford zaměřil i na bezpečnost a vybavil nového Rangera systémy varování před kolizí a detekcí chodců či inteligentním omezovačem rychlosti, což jsou prvky v této třídě použité vůbec poprvé. K dispozici bude také aktivní parkovací asistent a určitě bychom měli zmínit, že výkonnější motorizace se dočkaly technologie aktivního potlačování okolního hluku pro dosažení co největší akustické pohody na palubě. Ve volitelné výbavě nebude chybět třeba bezklíčové startování a nový Ranger bude k dispozici ve všech karosářských verzích, takže Regular Cab (pouze dvě místa), Super Cab (čtyřmístný interiér s dveřmi otevíranými proti sobě) a Double Cab (pětimístný interiér s klasickými dveřmi). Hlavní novinkou je ale již zmíněný naftový motor 2.0 EcoBlue, který bude k dispozici hned ve třech výkonnostních variantách, takže počet verzí zůstává stejný. Základní verze tohoto motoru disponuje přeplňováním pomocí jednoho turbodmychadla, které dostalo do vínku variabilní geometrii lopatek a její výkon čítá 96 kW (130 koní) a 340 Nm.

Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlueFord Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

Výkon v koních je stejný jako u původního čtyřválce 2.2 TDCi, ale točivý moment narostl o 10 Nm. Také druhá verze tohoto nového motoru má jedno turbodmychadlo a Ford ji naladil na 125 kW (170 koní) a 420 Nm, což je oproti předchozímu motoru narůst o 10 koní a 35 Nm. Pětiválec 3.2 TDCi na vrcholu nabídky vystřídala dvakrát přeplňovaná varianta čtyřválce 2.0 EcoBlue, která obsahuje jedno vysokotlaké turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a jedno nízkotlaké turbo s fixní geometrií. Výsledkem tohoto systému přeplňování jsou velmi hezké výkony čítající 157 kW (214 koní) a 500 Nm, což je o 14 koní a 30 Nm víc, než kolik dával výše zmíněný pětiválec. Jak jsme se již zmínili, Ford Ranger má poháněna všechna čtyři kola a základní motorizace je spojená výhradně se šestistupňovým manuálem. Ten se nachází v základní výbavě i zbývajících dvou verzí, ale manuál je u nich možné nahradit desetirychlostním automatem, který Ford používá třeba ve sportovním Mustangu nebo větším pick-upu F-150. Prozatím se neví, kolik bude modernizovaný Ford Ranger stát, ale na našem trhu se objeví druhém čtvrtletí tohoto roku. 

Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlueFord Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Ranger prodělal modernizaci a dostal motor 2.0 EcoBlue


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.