BMW


Přeposlat BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

24.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Očekávaný facelift BMW řady 7, tedy vlajkové limuzíny výrobce, provázelo několik úniků informací i fotografií, ale tomu je konec a tato modernizace je konečně oficiální. Nese ve znaku dvou výrazných prvků, ta to obrovských předních ledvin a návratu dvanáctiválcového motoru.

BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

BMW řady 7 je luxusní limuzína a vlajková loď mnichovské automobilky, která má v této třídě nezpochybnitelné jméno. Vždyť první generace byla představena již v roce 1977 a aktuálně se na trhu nachází generace šestá, která spatřila světlo světa v roce 2015. Facelift současného modelu se veze na vlně mírné kontroverze, a to hlavně kvůli výrazně přepracované přídi s opravdu obrovskými ledvinkami, které se oproti verzi před faceliftem zvětšily o zhruba 40 %. To je ohromný nárůst, a právě přední část s až nemístně rozměrnými ledvinami se stala terčem spousty vtípků a posměšků. Typické ledvinky k BMW samozřejmě patří, nicméně je fakt, že facelift sedmičkové řady je změnil v až vulgární, arogantní prvek, který možná až zbytečně moc poutá pozornost a odvádí ji od dalších, docela zajímavých věcí. Enormní velikost tohoto typického rysu BMW vynikne ještě víc ve společnosti úzkých světlometů, které je opticky ještě zvětšují. Světlomety obsahují LED denní svícení a v základu jsou postaveny na LED technologii, nicméně za příplatek budou k dispozici i laserové světlomety Laserlight s dosvitem dálkových světel až 560 metrů. S většími ledvinkami pak koresponduje zvětšené logo automobilky a změn se dočkala i kapota, která má trochu jiné prolisy.

BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotouBMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

Pod maskou umístěný nárazník se dočkal mírného přepracování a vzadu pak najdeme rozměrná koncová světla propojena linkou a sportovně pojatý nárazník se zvýrazněnými výfuky. Při pohledu z profilu pak vynikne prolis táhnoucí se v úrovni klik dveří od zadních světel až k předním a také přepracovaná spodní dekorační lišta mezi koly, která je zalomená směrem nahoru v úhlu 90 stupňů. Kompletní rozměry nové řady 7 po faceliftu jsou 5120 x 1902 x 1467 mm a stejně jako předchůdce, i tato novinka bude k dispozici ve verzi Long, která se vyznačuje větší délkou (5260 mm) a také o 140 mm delším rozvorem. Celkově působí řada 7 po faceliftu trochu svalnatějším, robustnějším a také modernějším dojmem, ačkoliv ty ledvinky jsou opravdu enormně, ale pravděpodobně ne zbytečně, velké. Díky svým rozměrům by měly mít podstatný vliv na chlazení, které by mělo být účinnější, takže úplně samoúčelný tento prvek není. Nyní se přesuneme do interiéru, kde se několik novinek samozřejmě také událo a nová řada 7 může být luxusnější a modernější než kdy dřív. Nově bude k dispozici exkluzivní kůže Nappa, dřevěné obložení American Oak Dark nebo metalické obložení Poplar Grain Metallic Grey.

BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotouBMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

Rozvržení interiéru je stejné, takže středový panel obsahuje volič převodovky s kruhovým ovladačem palubního multimediálního systému, ovládání klimatizace, panel audia a barevný displej s úhlopříčkou 10.25 palce, který sedí na vrcholu středového panelu. Multifunkční volant je nový a palubní deska je kompletně digitální, přičemž zde použitý displej má úhlopříčku 12.3 palce a umožňuje volbu několika stylů zobrazení. Sedadla jsou samozřejmě vyhřívaná, odvětrávaná a nabídnou i masážní funkci, což je v této třídě víceméně samozřejmostí. Kromě dotyku a kruhového ovladače bude možné palubní systém obsluhovat také pomocí hlasu a v základní výbavě můžeme očekávat hromadu různých asistentů či bezpečnostních technologií. Co se týče motorizací, tak méně něž šest válců se pod kapotu modernizované řady 7 nedostalo a základem je naftový šestiválec ukrytý pod označením 730d, který může být spojený s pohonem zadních nebo všech kol xDrive. Nejvyšší výkon této specifikace je 195 kW (265 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 620 Nm v rozmezí 2000 – 2500 ot/min. S tímto motorem se BWM 7 rozjede z 0-100 km/h za 6.1 sekundy (5.8 sekundy u verze xDrive) a maximální rychlost je omezená na 250 km/h, což platí pro všechny dostupné motorizace.

BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotouBMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

Varianty 740d a 750d budou dostupné pouze s pohonem všech kol a opět máme před sebou naftový šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, ale s podstatně zajímavějšími výkony. Model 740d nabídne 235 kW (320 koní), 680 Nm točivého momentu a zrychlení 0-100 kmh za 5.3 sekundy a 750d je s výkony 294 kW (400 koní) a 760 Nm nejvýkonnější dostupná naftová verze nové sedmy (0-100 km/h za 4.6 sekundy). Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na milovníky benzinu a ti budou moct sáhnout po verzích 750i xDrive a M760Li xDrive. První jmenovaná ukrývá přeplňovaný osmiválec o objemu 4.4 litru, jehož výkony jsou 390 kW (530 koní) a 750 Nm, což stačí ke zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy. Vrcholná verze 760 je pak osazena dvanáctiválcem o zdvihovém objemu 6.6 litru, který na všechna kola posílá 430 kW (585 koní) spolu s 850 Nm a tyto hodnoty umí tuto obrovskou a těžkou limuzínu rozjet z klidu na 100 km/h za 3.8 sekundy. Zapomenou nesmíme ani na hybridní model 745e (plug-in hybrid), který kombinuje třílitrový benzinový šestiválec s elektromotorem, přičemž tato soustava dává 290 kW (394 koní) a 450 Nm. Dojezd čistě na elektřinu by se měl pohybovat okolo 50 až 58 kilometrů. BMW řady 7 po modernizaci se začne prodávat v průběhu dubna, nicméně oficiální české ceny jsou prozatím neznámé.

BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotouBMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 7 prodělalo modernizaci. Má obří ledvinky, modernější interiér a opět i dvanáctiválec pod kapotou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.