Přeposlat Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

22.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nekonečné čekání na novou generaci jednoho z nejslavnějších japonských sportovních vozů je u konce a nová Toyota Supra je konečně zde. V pořadí již pátá generace stojí na technickém základu před nedávnem představeného roadsteru BMW Z4 a už od svého představení vzbuzuje poměrně hodně kontroverzí.

Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

Toyota Supra je pojem, a to nejenom mezi fanoušky automobilové série Rychle a zběsile, kde si v první části zahrála oděná do ikonického oranžového kabátku. Toto sportovní kupé započalo svou pouť světem již v roce 1978 a až do roku 2002 vznikly hned čtyři generace, přičemž nejvíce slávy si vydobyla právě generace čtvrtá. O nové, v pořadí tedy již páté generaci, se mluví již poměrně dlouho a před nedávnem bylo ohlášeno, že Toyota na ní bude spolupracovat s mnichovským BMW. To nesli milovníci typické japonské produkce poměrně těžko, protože se dalo očekávat, že nová Supra tím trochu ztratí ze svého typicky japonského ducha. Že už zkrátka nebude tak unikátně japonská jako dřív. Jestli se tak stalo, to je samozřejmě na posouzení každého z nás, ale faktem je, že nová Supra vyvolala poměrně hodně kontroverzí. Pro někoho je to pouze překabátěné BMW Z4, protože technicky jsou oba vozy opravdu takřka shodné a spoustu podobností najdeme také v interiéru. Celkové pojetí je ale samozřejmě jiné, a zatímco BMW Z4 je roadster s plátěnou stahovací střechou, Supra je klasické kupé s pevnou skládací střechou. Pokud si někdo stěžoval na to, že technika je až moc ,,německá“, o designu to určitě neplatí a ten je japonský až na půdu.

Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátkuNová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

V Zemi vycházejícího slunce zkrátka dělají auta trochu jinak a jejich původ je na první pohled a na 100 % jasně zařaditelný, což je ostatně případ i nové Supry. Její design je opravdu tak trochu jiný, typicky japonský a na první pohled působí jenom jako divná změť nesourodých tvarů. Své kouzlo ale nová Supra bez debat má, a tam, kde je BMW Z4 zbytečně nudné a až moc techno, tam je tento japonský sporťák živočišný, tak trochu mango a správně ujetý. Přídi dominují zajímavě tvarované světlomety s LEDkami, sportovně pojatý nárazník se splitterem a hodně zajímavě působí i zadní část. Na ní najdeme uzoučké světlomety, macatý nárazník, rozměrný difuzor s dvojicí výfuků a výrazné přítlačné křídlo. Při bočním pohledu pak vynikne dlouhá kapota a dynamický profil s vytaženými nárazníky, takže nová Supra působí docela svalnatým dojmem. Krásná litá kola mají průměr 19 palců, jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Pilot Super Sport a přední brzdné kotouče doplněné o čtyřpístkové třmeny mají průměr 348 mm. Vzadu pak najdeme kotouče o průměru 345 mm a dvoupístkové třmeny. Kompletní rozměry této novinky jsou 4379 x 1854 x 1292 mm, rozvor náprav čítá 2470 mm a pohotovostní hmotnost je 1495 kg.

Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátkuNová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

V oblasti rozměrů i hmotnosti se oproti svému předobrazu nová Supra docela liší, přičemž oproti BMW Z4 je delší (+55 mm), užší (-10 mm), nižší (-12 mm) a pohotovostní hmotnost je o výrazných 115 kg nižší, což jde na vrub stahovací střeše u BMW Z4. Rozvor náprav pak zůstal stejný. Zavazadlový prostor má Supra s objemem 290 litrů o zanedbatelných 9 litrů větší, ale to není u ryze sportovních vozů nijak extra důležitý údaj nebo věc, která by rozhodovala. Exteriér Supry je tedy poměrně svébytný a v tomto ohledu Toyota kooperaci s BMW nijak najevo nedává. O interiéru už to ale v žádném případě neplatí a zde je vliv mnichovské automobilky jasně patrný. Volič převodovky s kruhovým ovladačem systému, to je typické BMW a vlastně to platí o celém uspořádání středového panelu. Na jednu stranu, proč ne, ergonomie i kvalita bude bez výhrad, ale uvítali bychom spíše něco o trochu výstřednějšího, aby to lépe ladilo s exteriérem. Na vrcholu středového panelu sedící barevný displej má úhlopříčku 8.8 palce a palubní deska je digitální, což se dnes zkrátka nosí. Trochu zvláštně pak působí trojramenný volant s opravdu tlustým spodním ramenem, který je osazený několika tlačítky a za ním se nachází pádla pro řazení v manuálním režimu.

Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátkuNová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými hlavovými opěrkami naopak vypadají parádně. Výbava samozřejmě obsáhne hromadu různých bezpečnostních prvků, asistenčních systémů a podobných věcí, což je dnes klasika. Co se týče motorizací, tak ty kompletně zastřešilo BMW a vrcholná varianta dostala přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonech 250 kW (340 koní) v rozmezí 5000 – 6000 ot/min a 500 Nm mezi 1600 – 4500 ot/min. S tímto arzenálem se Supra rozletí z klidu na 100 km/h 4.3 sekundy (Z4 to zvládá za 4.6 sekundy) a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Výkon proudí na zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňového automatu, nicméně později bychom se měli dočkat i manuální převodovky a také dvou slabších motorů. Ty budou zastoupeny dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonech 145 nebo 190 kW (197 a 258 koní), nicméně dynamické schopnosti těchto dvou motorizací jsou prozatím neznámé. Nová Toyota Supra na našem trhu dostupná bude, ale oficiální české ceny prozatím zveřejněny nebyly (v zahraničí ale bude Supra osazená šestiválcem stát okolo 1.5 milionu korun).

Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátkuNová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nová Toyota Supra přijíždí, s technikou BMW Z4 a v japonském kabátku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.