Přeposlat Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

15.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh vstupuje nejnovější generace populárního SUV Toyota RAV4 a v nabídce nemá žádný naftový motor. Zájemci o tento model tak budou muset sáhnout po benzinovém dvoulitrovém čtyřválci nebo hybridní pohonné soustavě.

Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

Toyota RAV4 platí za jednoho ze zakladatelů dnes nesmírně populární třídy SUV, přičemž první generace tohoto slavného vozu spatřila světlo světa již v roce 1996. Aktuálně na náš trh vstupuje generace v pořadí již pátá, která byla představena na jaře v globální a na podzim v evropské verzi. Případní majitelé se budou muset smířit s tím, že nová RAV4 už není k dispozici s dieselovým motorem, což je u středně velkých SUV nejpopulárnější motorizace. Pokud tedy vyloženě chcete RAV4 a naftový motor, rychle utíkejte pro předchozí generaci, která se ještě prodává a kterou je možné pořídit s motorem 2.0 D-4D. Podobnou strategii razí i Honda u nejnovější generace svého SUV CR-V, tento model už s naftou také nepořídíte a k dispozici je buď benzinová motorizace či hybrid. Japonské automobilky zkrátka od dieselů poměrně rychle upouští a nemají problém vyškrtnout je ani ze středně velkých SUV. Co se týče rozměrů, tak nová RAV4 měří 4600 x 1855 x 1685 mm, disponuje rozvorem kol 2690 mm a základní objem zavazadlového prostoru (po roletku) je 580 litrů. Po sklopení zadních sedaček je k dispozici až 1189 litrů, takže je to klasické rodinné SUV s vysokou úrovní praktičnosti. Pochvalu si zaslouží i design, který není tak typicky usedlý, jako u předchozí generace a ta nová docela hezky prokoukla. Vzhledu dominují ostré hrany a je to nejvíc patrné na přídi, kde najdeme ostře řezané světlomety a rozměrnou masku chladiče, která je doplněná o sportovně střižený nárazník s integrovanými mlhovkami.

Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

Vzadu pak najdeme opět poměrně ostře řezaná koncová světla, která výrazně zasahují do boční části karoserie, plastový difuzor či zvýrazněné koncovky výfuku. Karoserie působí při bočním pohledu poměrně dynamickým dojmem a pochopitelně je chráněna po celém obvodu plastem, což je v této třídě vozů samozřejmé. Na chvíli zamíříme i do interiéru, který působí hezky moderním dojmem a jak už to tak v dnešní době bývá, je výrazně digitalizovaný. Středový panel obsahuje dotykový displej multimediálního systému, který může mít úhlopříčku 7 nebo 8 palců a barevný displej se nachází i v palubní desce. Ten může být buď malý, s úhlopříčkou 4.2 palce, nebo rovnou 7 palcový a v tomto případě už zabírá velkou část palubní desky. Nová Toyota RAV4 je dostupná ve čtyřech výbavových stupních s označením Active, Comfort, Selection a Executive, s pohonem předních nebo všech kol a benzinovou či hybridní motorizací. Standardní barva bez příplatku je bílá a za každou z osmi následujících barev se připlácí, a to 15 000 Kč za klasické barvy a 22 500 Kč za perleťovou bílou či speciální rubínovou červenou. K výše zmíněným výbavovým stupňům je pak možné dopřát si různé zvýhodněné pakety, a to třeba Business Hybrid (mlhovky, parkovací kamera, dojezdové kolo), JBL (audio systém s 9 reproduktory, subwoofer, zesilovač), Skyview (střešní okno) nebo Style (18 palcová kola, bezklíčové odemykání a startování, otevírání zavazadelníku nohou).

Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

Už ve standardní výbavě Active je RAV4 velmi dobře vybaveným vozem a tento základ obsahuje například manuální klimatizaci, okna i zrcátka kompletně v elektrice, Bi-LED přední světlomety s automatickým nastavováním výšky, LED denní svícení, LED zadní světla či 17 palcová litá kola. V interiéru najdeme kožený volant a koženou hlavici řadicí páky, výškově i podélně stavitelný volant, stavitelné sedadlo řidiče, multimediální systém Toyota Touch 2 se 7 palcovým dotykovým displejem, 4.2 palcový displej v palubní desce, USB port a výrobce ani v základu nezapomněl na bezpečnost. Už ta nejlevnější RAV4 je tedy vybavena adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, upozorněním na opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, asistentem pro udržení v jízdním pruhu, předkolizním bezpečnostním systémem či systémem sledování únavy řidiče. Je toho opravdu hodně a kompletní seznam výbavových stupňů a jednotlivých prvků je k dispozici na oficiálních stránkách výrobce. Co se týče motorizací, tak základem je klasický benzinový dvoulitrový čtyřválec, jehož výkony jsou 129 kW (173 koní) při 6600 ot/min a 208 Nm v rozmezí 4300 – 5200 ot/min. Tato motorizace je dostupná s pohonem předních i všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou či automatem Multidrive S. Nad ním sedí hybridní ústrojí kombinující benzinový čtyřválec o objemu 2.5 litru s elektromotorem.

Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

Při kombinaci s pohonem předních kol jsou výkony tohoto ústrojí 160 kW (218 koní) a 211 Nm v rozmezí 3600 – 5200 ot/min, přičemž při pohonu všech kol se řidič může těšit na 163 kW (222 koní). Točivý moment zůstává stejný a asi nepřekvapí, že hybridní verze s pohonem všech kol je na tom v oblasti dynamiky se zrychlením 0-100 km/h za 8.1 sekundy z celé nabídky nejlépe. Hybrid s pohonem předních kol tuto disciplínu zvládne za 8.4 sekundy a benzinový motor pak od 9.8 sekundy po rovných 11 sekund v závislosti na verzi. Obě hybridní verze jsou osazeny převodovkou e-CVT, zvládají pohon i pouze na elektřinu a jsou samozřejmě nejúspornější, přičemž hybrid s pohonem předních kol vykazuje kombinovanou spotřebu 4.6 litru paliva na 100 km (u čtyřkolky nebyla spotřeba ještě spočítána, ale určitě bude nepatrně vyšší). Nová Toyota RAV4 u nás startuje na částce 719 900 Kč, což platí pro verzi s motorem 2.0 Valvematic, pohonem předních kol a šestirychlostní převodovkou. Stejná motorizace s pohonem předních kol a automatickou převodovkou je o 50 000 Kč dražší a nejlevnější hybrid pak vyjde na 864 900 Kč (pohon předních kol a základní výbava Active). Pohon všech kol je s benzinovým motorem k dispozici až od druhého výbavového stupně, a to od 819 900 Kč a nejlevější hybrid s pohonem všech kol vyjde na 914 900 Kč (výbava Active). Vrcholná verze, tedy hybrid s pohonem všech kol a výbavou Executive, stojí od 1 109 900 Kč.

Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nová Toyota RAV4 dostala oficiální české ceny. Diesel v nabídce nehledejte, zato hybrid ano.


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.