Přeposlat SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

08.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh se po dvouleté pauze vrací korejská automobilka SsangYong specializující se na vozy typu SUV, které jsou poměrně schopné i v terénu. Pojďme se tedy na aktuální českou nabídku tohoto zajímavého výrobce podívat trochu podrobněji.

SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

SsangYong je bezesporu zajímavá a v Evropě poměrně exotická automobilka, jejíž specialitou jsou vozy typu SUV, které se ale neztratí ani v terénu. Na našem trhu působil tento výrobce dokonce již dvakrát, ale ani jednou z toho nebyl žádný větší úspěch a vozy SsangYong u nás zkrátka netáhly. Jak se ale říká, do třetice všeho dobrého a určitě bychom této korejské automobilce přáli úspěch a to, aby se na našem trhu zabydlela na delší dobu. Oficiálním českým distributorem těchto vozů je firma Mach Motors z Českých Budějovic a dovoz zastřešuje maďarská společnost Wallis Automotive Europe. Vozy SsangYong byly a vlastně pořád jsou tak trochu jiné a zvláštní, velmi svérázné a v různých anketách o nejošklivější automobily se většinou nacházely na předních pozicích. I přes svůj zvláštní vzhled jim ale nešlo upřít to, že byly většinou docela schopné v terénu a že byly poměrně spolehlivé, a to hlavně v dobách, kdy používaly starší technologie od Mercedesu (tu vlastně používá SY pořád). Nové vozy této značky už nejsou tak extravagantní a působí poměrně moderním dojmem, ale co si budeme povídat, moc krásy zrovna nepobraly. Osobitost jim ale zcela jistě neschází a je jasné, že na silnici se mezi tak trochu unifikovanou konkurencí neztratí.

SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

Aktuálně jsou na našem trhu k dispozici tři modely, a to Tivoli, XLV a Rexton G4, což je současná vlajková loď výrobce. Začneme modelem Tivoli, který je z této trojice tím nejmenším a plní funkci jakého kompaktního crossoveru. Vzhledově trochu připomíná Kiu Stonic a kompletní rozměry šasi tohoto modelu jsou 4195 x 1795 x 1590 mm (1600 mm se střešními ližinami). Rozvor kol se zastavil na hodnotě 2600 mm a zavazadlový prostor má objem 327 litrů, což platí pro verzi s pohonem všech kol. Varianta s pohonem předních kol nabídne 423 litrů a po sklopení zadních sedadel se zavazadelník u obou verzí zvýší na konečných 1018 litrů. Co se týče motorizací, tak k dispozici jsou dvě šestnáctistovky, benzinová a naftová a obě motorizace můžou být spojeny s pohonem předních i všech kol a na výběr je i v oblasti převodovek (šestistupňový manuál nebo automat se stejným počtem rychlostí). Co se týče výkonů, tak benzinová šestnáctistovka má 94.1 kW (128 koní) a 160 Nm a naftová nabídne 84.6 kW (115 koní) a 300 Nm. Model Tivoli u nás začíná na částce 349 900 Kč, což platí pro základní výbavu STD a benzinový motor. Naftová verze pak vyjde minimálně na 404 900 Kč.

SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

Druhý u nás dostupný vůz se jmenuje XLV a s trochou nadsázky by se dalo říct, že je to pouze větší verze výše zmíněného modelu Tivoli. Přední část je totiž víceméně identická, stejná je i nabídka motorů, převodovek a také výbavové stupně se jmenují stejně (STD, STD Plus, DLX a DLX Plus). Vzhledově je tento model z dostupné trojice určitě ten nejvíce zvláštní a může za to hlavně zadní část, která vypadá, jako by byla na karoserii Tivoli násilně naroubována. Rozměry karoserie XLV jsou 4440 x 1798 x 1605 mm (1635 mm se střešními ližinami) a rozvor je 2600 mm, což je na chlup stejně jako u jinak menšího Tivoli. Praktická stránka věci ale vypadá velmi dobře a zavazadlový prostor má v konfiguraci s plnohodnotným rezervním kole objem hezkých 574 litrů. Bez něj už je to 720 litrů a po sklopení sedaček nabídne XLV až 1294 litrů. Cena tohoto vozu startuje na částce 374 900 Kč za výbavu STD s benzinovou šestnáctistovkou a za naftovou verzi si dealer řekne o 429 900 Kč. Největší a nejdražší model v nabídce je Rexton G4, tedy středně velké SUV spadající do stejné třídy jako třeba Škoda Kodiaq (i když to přímí konkurenti nejsou). K dispozici je s pěti i sedmi sedadly a vzhledově je to vcelku hezký, reprezentativní kousek.

SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

Z aktuální nabídky tohoto výrobce je to určitě nejhezčí, a tak trochu nejnormálnější model. Co se týče velikosti, tak Rexton měří 4850 x 1960 x 1825 mm a disponuje rozvorem kol 2865 mm, takže je ve všech ohledech větší než výše zmíněný Kodiaq. Pětimístná verze nabídne v základu výborných 1051 litrů objemu zavazadlového prostoru, nicméně při koupi varianty se sedmi sedaly si bude muset řidič vystačit s objemem 240 litrů (když je třetí řada vyklopená). Po jejím sklopení naroste objem na 872 litrů a když bude sklopená i druhá řada, k dispozici bude až 1806 litrů objemu (čistě pětimístná verze pak nabídne maximálně 1977 litrů). Motor je v nabídce pouze jeden, a to naftový čtyřválec o objemu 2.2 litru, který disponuje výkony 133.1 kW (181 koní) a 400 Nm v rozmezí 1400 - 2800 ot/min (verze se sedmistupňovým automatem má 420 Nm). K dispozici je pohon zadních nebo všech kol a mimo výše zmíněný automat také klasický šestistupňový manuál. Rexton G4 je k dispozici ve třech výbavových stupních s označením Style 2WD, Clever 4WD a Premium 4WD. Základní model vyjde minimálně na 714 900 Kč, prostřední startuje na částce 866 900 Kč a za nejlépe vybavenou verzi si připravte alespoň 982 900 Kč. Třetí řada sedadel je k dispozici za příplatek 9900 Kč.

SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku SsangYong se po dvou letech vrací na náš trh. Uspěje?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.