Přeposlat Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

01.01.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes-Benz třídy G patří mezi nejslavnější a v opravdovém terénu i nejschopnější klasické offroady vůbec. Tento ikonický vůz je aktuálně na trhu ve své třetí generaci a ta se konečně dočkala očekávaného naftového šestiválce, který bude plnit roli nové základní motorizace.

Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

Mercedes představil aktuální, tedy třetí, generaci tohoto legendárního stroje s přezdívkou G-Wagen v lednu tohoto roku, takže už je to takřka rok. Ve světě opravdových offroadů se jedná o legendu, se kterou se může opravdu měřit jen pár podobně slavných kousků a třída G uměla vždy až pozoruhodně dobře propojit svět drsných offroad strojů s luxusní třídou. Třetí generace je na tom v tomto ohledu úplně nejlíp, a když o ní prohlásíme, že se jedná o limuzínu určenou do terénu, tak nijak zvlášť nepřeháníme. První generace třídy G se začala prodávat v roce 1979 (vývoj ale začal o sedm let dřív) a druhá přišla v roce 1990, takže se prodávala dlouhých předlouhých 28 let. Třída G byla k dispozici v nespočtu verzí s různými motory, s různými typy karoserie a jejím hlavním poznávacím znakem je žebřinový rám a tři plně uzamykatelné diferenciály. To se nijak nemění a s touto technikou vyjíždí i nejnovější generace, takže použitelnost v terénu zůstala na perfektní úrovni, ale výrobce zapracoval i na chování mimo terén. Na silnici tak působí nejnovější géčko víceméně jako klasické SUV a ani není moc poznat, že řídíte mastodonta s pohotovostní hmotností přes 2.5 tuny.

Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválecMercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

Třetí generace proti té druhé narostla takřka do všech směrů, takže je delší (+ 53 mm) i širší (+ 121 mm) a zároveň také shodila něco na váze, a to konkrétně 170 kg. Design je samozřejmě oproti první i druhé generaci podstatně modernější, ale základní rysy G-Wagenu se víceméně vůbec nezměnily, takže na první pohled působí pořád tím chlapáckým a drsným dojmem, který ho nejvíc proslavil. Je to zkrátka krabice a karoserie byla navržena snad pouze pomocí pravítka, ale je to právě krabicoidní karoserie, která k tomuto offroadu patří a změnu pojetí designu by fanoušci a případní zájemci určitě nesli těžce. Přední části dominuje robustní maska chladiče doplněná o dva kruhové světlomety, ve spodní části najdeme rozměrný nárazník a vzadu pak sedí minimalistická koncová světla a do boku se otevírající páté dveře s rezervou. Interiér se oproti druhé generaci změnil mnohem víc než exteriér a nyní je to vpravdě útulné pracoviště, které oplývá luxusem. Ta tam je přeplácaný středový panel, na scénu nastoupilo podstatně uklizenější panel a samozřejmě neschází ani řešení v podání dvou displejů umístěných vedle sebe, což je hlavní poznávací znamení interiérů aktuálních mercedesů.

Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválecMercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

Robustní madlo umístěné před sedadlem spolujezdce zůstalo na svém místět a interiér nabídne oproti předchozí generaci také podstatně více místa pro posádku. Aktuální generace Mercedesu třídy G se na našem trhu již prodává a prozatím je k dispozici ve dvou variantách. Ta základní se jmenuje G 500 a druhá dostupná nese označení Mercedes-AMG G 63, což mluví za vše. Onen základ je zastoupený dvakrát přeplňovaným benzinovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4 litry, který disponuje výkonem 310 kW (422 koní) a umí se rozjet z klidu na 100 km/h ta 5.9 sekundy. Vskutku hezký základ, co říkáte? Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena devítistupňovým automatem 9G-TRONIC. Tento model vyjde minimálně na 2 954 820 Kč s DPH. Verze AMG má také dvakrát přeplňovaný osmiválec, ale tentokrát naladěný na brutálních 430 kW (585 koní) a s touto výbavou se umí G-Wagen rozjet z klidu na 100 km/h za 4.5 sekundy. Převodovka je opět devítistupňový automat (AMG SPEEDSHIFT PLUS 9G-TRONIC) a tato specifikace začíná na částce 4 052 290 Kč.

Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválecMercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

Obě motorizace jsou vpravdě velmi impresivní, ale co si budeme povídat, do tohoto typu vozů se stejně více hodí motor spalující naftu, a právě tu Mercedes své třídě G nyní nadělil. Naftová varianta nese označení G 350 d a jedná se tedy o novou základní verzi. Výkon tohoto nového řadového šestiválce o objemu tři litry (jeho kódové označení je OM656), který aktuálně používá třeba třída S, je hezkých 210 kW (286 koní), ale hlavně, jeho točivý moment dosahuje hodnoty 600 Nm a to je skoro stejně, jako u benzinové verze G 500 (ta má o zanedbatelných 10 Nm víc). Sílu tedy tento motor má a oproti benzinovým bratřím nabídne s kombinovanou spotřebou 9.1 litru na 100 km také mnohem úspornější provoz. A ani dynamicky to není žádná hrůza, z klidu na 100 km/h se verze G 350 d rozjede za 7.4 sekundy, čímž za sebou v pohodě nechá drtivou většinu normálního provozu. I druhá generace třídy G měla naftovou verzi G 350 d, která nabízela výkon 180 kW (245 koní) a zrychlení 0-100 km/h za 9.1 sekundy, takže zlepšení proti předchůdci je vskutku enormní. Tato motorizace by se měla začít prodávat počátkem roku 2019, nicméně o ceně prozatím nepadlo ani slovo.

Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválecMercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-Benz třídy G dostal novou základní motorizaci, třílitrový naftový šestiválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.