Přeposlat Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

20.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Seat představil své největší SUV s označením Tarraco teprve před nedávnem a tato novinka už je u nás dostupná. Pojďme se tedy podívat, kolik toto SUV na našem trhu stojí a jak si vede v porovnání se svými koncernovými sourozenci.

Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

Nový Seat Tarraco je největším SUV značky a zároveň může být i tím nejdražším, vždyť vrcholná verze s pohonem všech kol startuje nad hranicí jednoho milionu korun. Na ceny se ale podíváme až později a ze startu si Tarraco trochu rozeberete. Jedná se o SUV střední třídy postavené na platformě MQB, jeho interiér může být pěti či sedmimístný a jeho nejbližší souputníci jsou koncernoví sourozenci Volkswagen Tiguan Allspace a Škoda Kodiaq. V celkovém pohledu se jedná o velmi podobné vozy a technicky jsou takřka jako přes kopírák, ale třeba v oblasti rozměrů se od sebe tito tři sourozenci liší. S délkou 4735 mm je Seat Tarraco suverénně nejdelší, je o 34 m delší než Tiguan a o 38 mm než Kodiaq. Na šířku je s hodnotnou 1839 mm tato novinka od Seatu stejná, jako Tiguan a obě tato SUV jsou o 43 mm užší než Kodiaq, který je s 1882 mm nejširší. Co se týče výšky, tak Tarraco je z této trojice nejnižší (má 1658 mm), druhý je Tiguan Allspace (1674 mm) a Kodiaq je z této trojice zase tím nejvyšším (1676 mm). Španělské SUV působí mezi těmito modely díky nejnižší karoserii nejdynamičtějším dojmem a svou největší délku využilo také k nejdelšímu rozvoru, kdy se můžeme těšit na rozvor o délce 2790 mm (Tiguan má 2787 mm a Kodiaq 2788 mm).

Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

Co se týče vzhledu, tak hned na první pohled jde jasně rozpoznat příslušnost ke značce Seat a Tarraco nese všechny hlavní designové prvky a styly, které tato automobilka aktuálně používá. Přední část obsahuje poměrně kompaktní světlomety doplněné o chromem zdobenou masku chladiče (ne ve všech výbavových stupních samozřejmě) a výrazný nárazník s integrovanými mlhovkami. Vzadu pak najdeme linkou propojená koncová světla, difuzor a samozřejmě neschází ani ochranné plasty, které se táhnou po obvodu celé karoserie. Interiér dává svým uspořádáním, vzhledem a koncepcí jasně najevo, do kterého koncernu že to Tarraco patří a v otázce ergonomie určitě nebude mít nikdo žádné větší výtky. Je tedy účelný, ergonomicky výborně zvládnutý a bohužel také trochu nudný a až zbytečně šedivý, což je ale ostatně neduh většiny vozů koncernu VW. Nyní se tedy můžeme přesunout k oněm cenám a výbavám. Nový Seat Tarraco přichází prozatím ve dvou výbavových stupních s označením Style a Xcellence, přičemž už základní výbava Style je na tom velmi dobře. V základu se majitel může těšit třeba na airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbagy, kožený multifunkční volant a hlavici řadicí páky, dělená, sklopná a posuvná zadní sedadla, ambientní osvětlení, čalounění z látky Olot a alcantary, samozatmívací zpětné zrcátko a různé bezpečnostní asistenty.

Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

O bezpečnější jízdu se postarají technologie Front Assist s funkcí nouzového brzdění, Line Assist, senzor hlídající únavu řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti či asistent pro rozjezd do kopce. Kola mají úhlopříčku 17 palců, přední světlomety jsou Full LED (LED jsou i koncová světla a denní svícení), zpětná zrcátka a kliky jsou vyvedeny v barvě karoserie a zajímavá výbava pokračuje i v interiéru. Už v základu se může majitel těšit na dvouzónovou klimatizaci Climatronic, multimediální systém Media System Plus s 8 palcovým barevným dotykovým displejem, digitální palubní desku s úhlopříčkou 10.25 palce, tři USB porty, slot na SD kartu, 8 reproduktorů, bezklíčový přístup či kompletní konektivitu (Android Auto, Apple CarPlay a Mirror Link). Samozřejmě pak neschází ani okna a zpětná zrcátka kompletně v elektrice a dešťový i světelný senzor. Stupeň Xcellence pak oproti standardu přidává 19 palcová litá kola, adaptivní tempomat, 3 zónovou klimatizaci, bezdotykové ovládání zadních dveří, chromované doplňky (lišty oken a střešní nosiče) a parkovacího asistenta. Už v základu je tedy Tarraco velmi dobře vybaveným vozem, nabízí vše důležité a oproti svým koncernovým sourozencům má základní výbavu podstatně rozsáhlejší.

Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

List příplatkové výbavy je poměrně dlouhý a z těch nejzajímavějších věcí zmíníme třeba sedmimístné provedení (+ 20 500 Kč), navigační systémy Plus (+ 28 900 Kč) a Standard (+ 10 900 Kč), panoramatické okno (+ 28 900 Kč) nebo systém Top View (+ 14 900 Kč), který umožňuje zobrazení okolí vozu v úhlu 360 stupňů. Seat Tarraco je k dispozici s trojicí motorů, a to s benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a naftovým čtyřválcem 2.0 TDI ve dvou výkonnostních verzích (110 a 140 kW / 150 a 190 koní). Naftový motor může být spojený s pohonem všech kol 4WD, a to v obou verzích a nesilnější TDI je nabízeno výhradně v kombinaci 4WD + DSG. Jak benzinová jednotka TSI, tak slabší TDI jsou oba v základu spojeny s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem. Nejlevnější Tarraco je verze s motorem 1.5 TSI a výbavou Style a tato kombinace přijde na 762 900 Kč. Naftový čtyřválec 2.0 TDI s výbavou Style stojí od 822 900 Kč a varianta s pohonem všech čtyř kol a DSG převodovkou je pak o 110 000 Kč dražší. Za druhý výbavový stupeň se připlácí 70 000 Kč a nejdražší varianta představuje výkonnější verzi motoru 2.0 TDI v kombinaci s převodovkou DSG a pohonem všech kol, za což si připravte minimálně 1 044 900 Kč. Kodiaq i Tiguan nabídnou více výbavových stupňů a trochu jinak rozprostřenou výbavu, ale Tarraco má nejbohatší základní výbavu, takže vychází nepatrně výhodněji.

Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Tarraco má oficiální český ceník. Jak si vede proti koncernovým bratřím?


počet příspěvků: 1

prd@z.brd

21.12.2018 v 23:29

kola nemají úhlopříčku, kašpaři

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.