Přeposlat Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

11.12.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Mazda představila na autosalonu v Los Angeles novou, v pořadí již čtvrtou generaci populární trojky. Nová Mazda 3 nabídne vskutku atraktivní zevnějšek, moderní technologie a dá se předpokládat, že jízdním projevem to bude opět premiant třídy.

Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

Mazda 3 spadá do kategorie nižší střední třídy, která je pořádně nabitá a které dominují klasici typu Volkswagenu Golf či Fordu Focus. Mazda 3 byla vždy výbornou, a tak trochu jinou volbou, která možná nebyla pokaždé racionální, nicméně zcela jistě patří mezi nejzajímavější vozy nižší střední třídy. Už od první generace, která vznikla v roce 2003, platí Mazda 3 za jeden z nejlépe jezdících vozů ve své kategorii, a to si víceméně udržuje napříč všemi třemi generacemi. V roce 2008 přišla řada na druhou generaci a prozatím ta poslední, tedy třetí, se představila v roce 2013. Jednalo se víceméně přelomovou generaci, protože přišla s jednotkami Skyactiv a vlastně se to byl úplně nový vůz, který s prvními dvěma generacemi neměl moc společného. Nová generace tedy přichází po pěti letech služby a stejně jako předchozí tři, i ta čtvrtá bude k dispozici ve dvou karosářských verzích hatchback a sedan. Nová Mazda 3 zaujme hned na první pohled svým velmi výrazným designem, který částečně vychází z předchozího modelu a Mazda zde opět dál rozvíjí svůj styl s označením Kodo. Přídi dominují úzké, ostře řezané světlomety, které plynule přechází do vskutku rozměrné masky chladiče s černým výpletem. Přední nárazník je pojatý velmi jednoduše a dominantním prvkem zadní části je difuzor doplněný o dvě koncovky výfuku a macatý nárazník.

Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-XMazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

Dobře vypadají i koncová světla se zajímavou grafikou a nad zadním sklem se pak nachází decentní stříška. Zatímco hatchback působí spíše sportovnějším dojmem, sedan je z této dvojice ten elegantnější a hlavní rozdíl mezi těmito sourozenci je samozřejmě v rozdílně pojaté zádi. Při bočním pohledu vynikne poměrně dynamický profil obou těchto karosářských verzí a u hatchbacku pak vyloženě praští do očí až nezvykle tlustý C sloupek. Díky tomu působí hatchback poměrně svalnatým dojmem a v nižší střední třídě jsme takto robustní sloupek snad ještě neviděli. Tento prvek tedy působí poměrně originálně, ale zároveň bude i hodně nepraktický, protože výhled šikmo vzad bude s největší pravděpodobností špatný a zde Mazda evidentně trochu upřednostnila formu před praktickou stránkou věci. Pokud by tento prvek někomu vadil, pořád bude moct sáhnout po sedanu, který má C sloupek víceméně standardní. Co se týče velkosti, tak hatchback disponuje rozměry 4459 x 1797 x 1440 mm a sedan je pak s délkou 4662 mm výrazně delší a zároveň je i o 5 mm vyšší. Rozvor se zastavil v obou případech na hodnotě 2725 mm a objem kufru výrobce prozatím bohužel nezveřejnil. Nová generace je postavena na nové platformě s označením Skyactiv Vehicle Architecture, která by měla být ve všech směrech lepší než ta předchozí.

Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-XMazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

Zmínit bychom měli hlavně vyšší tuhost, celkově nižší hmotnost či lepší odhlučnění. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který je vyvedený v poměrně minimalistickém a zároveň velmi líbivém duchu. Působí hezky elegantně a stylově a není zde zbytečně moc tlačítek, což určitě vítáme. Středový panel obsahuje ovládání klimatizace, několik dalších tlačítek a na jeho vrcholu sedí barevný displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 8.8 palce. Ve spodní části pak má své místo řadicí páka, několik dalších tlačítek a výrazný kruhový ovladač, který slouží pro pohyb v uživatelském rozhraní. Palubní deska působí vcelku standardním dojmem, je hezky přehledná a pochvalu si zaslouží i krásný trojramenný volant. Ve výbavě samozřejmě nebudou scházet různí bezpečnostní asistenti a pomocníci a Mazda nasadila i systém hlídající pomocí kamery únavu řidiče. Za příplatek pak bude k dispozici i systém Cruising & Traffic Support, což je vlastně asistent pro jízdu v kolonách, který umí částečně jezdit úplně sám. V oblasti podvozku se Mazda vydala cestou nahrazení zadní víceprvkové nápravy (multi-link) klasickou torzní tyčí, což je poměrně zvláštní krok, nicméně vůbec nepochybujeme o tom, že se Mazdě opět povede vyladit ho k dokonalosti.

Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-XMazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

S jízdními vlastnostmi pak určitě pomůže technologie G-Vectoring v nové verzi, která bude přítomná a nová Mazda 3 bude moct být vybavena i pohonem všech kol s označením i-Activ. Co se týče motorů, tak tady se můžeme těšit jak na klasiku v podobě jednotek Skyactiv-G a Skyactiv-D, tak na zcela nový a dlouho očekávaný motor Skyactiv-X. Pod označením Skyactiv-G najdeme atmosféricky plněné jednotky o objemu 1.5, 2.0 a 2.5 litru a jméno Skyactiv-D zase signalizuje nový naftový motor o objemu 1.8 litru, nicméně výkony pohonných jednotek prozatím bohužel nebyly specifikovány. Konkrétní výkon není jasný ani u jednotky Skyactiv-X, což je motor který kombinuje technologie naftových a benzinových jednotek a občas se mu přezdívá ,,diesel na benzin“. Mluví se ale o výkonech okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm, přičemž Mazda by u tohoto motoru měla nasadit také mild hybridní technologii. Nová Mazda 3 vypadá opravdu zajímavě a jsme hodně zvědaví na nový motor Skyactiv-X a na to, jak si povede v reálném světě. První zákazníci se nové Mazdy 3 dočkají na jaře 2019, kdy se začne prodávat v Americe a datum uvedení do prodeje na evropské půdě je prozatím neznámé.

Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-XMazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 3 nové generace je venku. Vypadá skvěle a nabídne očekávaný motor Skyactiv-X


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.