Přeposlat Porsche 911 se představuje v nové generaci
Porsche 911 se představuje v nové generaci
Na světě neexistuje moc klasičtějších sportovních vozů, než je Porsche 911 a tato slavná ikona nyní přichází v nové generaci. Ta nabídne dle zvyklostí vyšší výkon, lepší dynamiku a jak už to u Porsche chodí, jen minimálně přepracovaný design.
Pokud někdo řekne Porsche, drtivá většina lidí si vybaví ikonické kupé 911 a právě tento model je zcela jistě nejslavnějším produktem tohoto tradičního výrobce sportovních vozů. Pro někoho je to možná rozpláclý VW Beetle, jak se 911 občas trochu posměšně přezdívá, ale to nic nemění na tom, že je to jeden z nejlépe jezdících a nejzábavnějších vozů všech dob. A nyní přišla řada na novou, v pořadí již osmou generaci s kódovým označením 992, která spatřila světlo světa na autosalonu v Los Angeles. Porsche 911 je vůz s bohatou minulostí a jeho první generace byla představena v roce 1964. Oproti předchozí generaci se sice ta nová v oblasti designu moc nezměnila, ale na to jsme si u Porsche už tak nějak zvykli a vlastně to ani nebylo třeba. Tvary Porsche 911 byly za ta léta vypiplány takřka k dokonalosti a v oblasti designu se jedná o vůz, který je v jakémkoliv prostředí nepřehlédnutelný a naprosto jasně zařaditelný i pro většinu laiků. Přední části dominují typické, oválné světlomety a nezaměnitelný protáhlý čumák se sportovně pojatým nárazníkem. Světlomety jsou kompletně LED a tuto technologii najdeme také na koncových světlech, která svým designem odkazují na starší 911.
Máme na mysli propojení koncových světel tenkým červeným proužkem, což je vlastně brzdové světlo, a právě v zadní části se nová Carrera od té předchozí liší nejvíce. Koncová světla jsou podstatně tenčí, nárazník je nový, výfuky jsou robustnější (verze S má čtyři a model 4S dvě koncovky) a jinak je řešena i zadní kapota motoru. Při pohledu zezadu vypadá nová 911 opravdu parádně a napomáhají tomu i více vytažené blatníky, které jsou více vytažené i vpředu. Příď nové generace je o 45 mm širší než u té odcházející a parádně vypadají i krásná litá kola, která mají průměr 20 palců vpředu a 21 palců vzadu. Pneumatiky dodala společnost Pirelli a velmi dobře působí také zapuštěné kliky dveří, které vyjíždějí pomocí elektromotorků. Jako celek je nová generace 911 podstatně svalnatější než předchůdce a určitě působí dravějším dojmem. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který byl poměrně výrazně přepracovaný a Porsche se posunulo směrem k větší digitalizaci. Dominantním prvkem interiéru je určitě středový panel, který obsahuje volič převodovky, ovládací panel klimatizace, pět tlačítek pro přímý přístup k důležitým funkcím vozu a barevný dotykový displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 10.9 palce.
Tento systém se jmenuje Porsche Communication Management (PCM) a nad tímto displejem se nachází klasické analogové hodiny. Samozřejmě se nejedná o jediný displej přítomný na palubě nového Porsche 911 a další dva byly usazeny před řidiče. Palubní deska je totiž složená z klasického, analogového otáčkoměru a na každé z jeho stran se nachází jeden displej, takže je palubovka částečně digitální. Před řidičem dále najdeme trojramenný sportovní volant a sedačky samozřejmě nabídnou dostatečné boční vedení, aby podržely tělo i pro ostřejší jízdě. Výbava bude vcelku bohatá a už v základu se může řidič těšit třeba na navigaci s připojením k internetu či komplexní konektivitu zastoupenou systémem Porsche Connect Plus. Zmínit určitě musíme i příplatkové noční vidění Night Vision Assist s termovizní infračervenou kamerou. Porsche představilo novou generaci tohoto sportovního kupé ve verzích Carrera S a Carrera 4S, přičemž tyto modely se od sebe liší pouze tím, že model 4S má pohon všech kol a klasická Carrera S disponuje pohonem zadní nápravy. Motorově jsou na tom tito sourozenci stejně a o jejich pohon se stará přeplňovaný plochý šestiválec typu boxer o zdvihovém objemu 3 litry (přesněji 2981cc).
V Porsche tento motor naladili na velmi hezkých 331 kW (450 koní) a když to porovnáme s odcházející generací, tak výkon narostl o 22 kW (30 koní). Dynamická stránka věci je perfektní a standardní model s pohonem zadních kol se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.7 sekundy, přičemž ,,čtyřkolka“ je na této hranici o jednu desetinu sekundy rychleji. K dispozici bude i paket Sport Chrono, který dobu potřebnou k akceleraci 0-100 km/h ještě zkrátí, a to o 0.2 sekundy a proti sedmé generaci je ta nová o 0.4 sekundy rychlejší. Co se týče maximální rychlosti, tak Carrera S se rozjede až na 308 km/h a verze 4S má maximálku o 2 km/h nižší. Obě varianty jsou vybaveny novou, osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a mezi největší novinky osmé generace Porsche 911 patří určitě speciální jízdní režim s označením Wet Mode, který by se měl postarat o bezpečnější jízdní vlastnosti na modré či vlhké vozovce. Na závěr zmíníme také kombinovanou spotřebu, která byla pro verzi s pohonem zadních kol spočítána na 8.9 litru paliva na 100 km a varianta s pohonem všech kol pak vykazuje rovných 9 litrů na 100 km. Osmá generace Porsche 911 se již začíná prodávat a základní cena se lehce přehoupla přes 3 miliony korun.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Porsche 911 nové generace shodilo střechu
- Článek: Porsche Macan prodělalo modernizaci týkající se…
- Článek: Porsche 911 GT3 RS: Důstojné rozloučení s aktuální…
- Článek: Porsche 911 Carrera T: Odlehčená novinka zaměřená na…
- Článek: Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Ďábelsky…
- Článek: Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější Porsche 911 všech…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Porsche 911 se představuje v nové generaci
počet příspěvků: 1
donlabuznik
23.12.2018 v 20:48
Porsche 911 je za mě to nejlepší auto, které kdy bylo vyráběno. Sám jsem hrdým majitelem jednoho kousku, který jsem si koupil přes https://www.truck1-cz.com/ a musím říct, že to byl vážně ten nejlepší krok, který jsem kdy udělal.
Odpovědět