Přeposlat Bentley odhalilo otevřenou variantu svého luxusního kupé Continental GT
Bentley odhalilo otevřenou variantu svého luxusního kupé Continental GT
Britská automobilka Bentley představila otevřenou verzi nové generace svého kupé Continental GT, která se jmenuje tradičně Convertible. Těšit se můžeme na nekonečný luxus, motor W12 a všechno, co dělá nový Continental GT tak skvělým vozem.
Rychlé, luxusní a opulentní cestovní kupé od Bentley s označením Continental GT má už poměrně slušnou tradici, protože se vyrábí od roku 2003. Jedná se o jedno z nejluxusnějších kupé vůbec a za svou existenci bylo vnímáno třeba jako vůz fotbalistů (pro svou výraznost a extravaganci), ale to nic nemění na tom, že je to zkrátka skvělý automobil. Má fantastický, charakterní motor, naprosto omračující interiér plný těch nejhodnotnějších materiálů, moderní výbavu, a navíc i skvěle jezdí. Aktuální, tedy v pořadí třetí generaci, představilo Bentley již před více než rokem, takže si v britském městě Crewe, kde Bentley sídlí, dali s otevřenou verzí docela na čas. Vzhledově samozřejmě vychází z varianty kupé s pevnou střechou s tím rozdílem, že Convertible má stahovací střechu. Ta je samozřejmě plátěná, je ovládaná pomocí elektromotorů a její natažení či opětovné stažení zabere rovných 19 sekund, přičemž tento úkon je možné provádět až do rychlosti 50 km/h. Se střechou tak bude možné pohodlně operovat i při jízdě ve městě. Případní majitelé se můžou těšit hned na sedm barevných variant střechy a vůbec poprvé bude k dispozici i tradiční britský tvíd.
V Bentley se samozřejmě zaměřili na co nejlepší odhlučnění a dle výrobce bude nová otevřená verze uvnitř stejně tichá, jako předchozí generace s pevnou střechou. Kompletní rozměry tohoto luxusního kabrioletu jsou 4850 x 2187 x 1399 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2849 mm, takže rozměrově se od uzavřené verze nepatrně liší. Klasický Continental GT je sice stejně dlouhý i široký, ale je o 6 mm vyšší a zároveň má o 2 mm delší rozvor. A s hmotností 2244 kg je oproti 2414 kg u verze Convertible také lehčí, ale to je pochopitelné, otevřené modely bývají oproti svým předobrazům s pevnou střechou kvůli dodatečným výztuhám vždy těžší. Přední části dominují duální kruhové světlomety doplněné o obří masku chladiče a sportovní nárazník, přičemž vzadu najdeme velmi minimalisticky podaná, oválná koncová světla a dvě oválné koncovky výfuku. Při pohledu z profilu vyniknou lehce vytažené blatníky, díky čemuž působí Continental GT Convertible vcelku atleticky a pochvalu si zaslouží i krásná lití kola, která můžou mít až 22 palců. Interiér je čtyřmístný, nicméně se dá čekat, že zadní sedadla budou spíše nouzová a na nějaké delší cestování to pro dospělého člověka nebude.
Interiér je stejný, jako u verze kupé a před sebou tedy máme jeden z nejstylovějších, nejluxusnějších a nejlépe zpracovaných interiérů vůbec. Všechno je uhlazené, vyleštěné, blyštivé a na první pohled působí interiér jako návštěva klenotnictví. Vnitřek vozu je vyráběn ručně a skvěle vypadá hlavně široký středový panel, který obsahuje volič převodovky, panel s různými ovládacími prvky a startovacím tlačítkem, ovládací panel audia a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej palubního multimediálního systému. Ten má úhlopříčku 12.3 palce, vysoké rozlišení a může se otáčet (Bentley Rotating Display), takže pokud by snad majiteli překážel, tak ho může ukrýt do palubní desky a mít na jeho místě trojici analogových budíků (levý ukazuje venkovní teplotu, prostřední je kompas a pravý jsou klasické analogové hodiny). Nebo taky nic, jedna ze tří poloh je totiž ta, že místo s displejem je holé a splývá s okolním obložením, což nevypadá vůbec špatně. Před řidičem pak sedí stylový trojramenný volant a za ním má své místo digitální palubní štít (jeho úhlopříčka je opět 12.3 palce), přičemž výbava je samozřejmě náležitě moderní a obsahuje prvky typu Apple CarPlay nebo Android Auto, WiFi hotspot a různé asistenty a pomocníky.
Kabriolet samozřejmě potřebuje i specifické prvky výbavy, které se starají o zpříjemnění jízdy se staženou střechou v horším počasí a ty zde samozřejmě neschází. Kromě vyhřívaných sedadel může být Continental GT Convertible vybavený i systémem vyhřívání v oblasti okolo krku, vyhřívaným volantem nebo vyhřívanou loketní opěrku. I v sychravém počasí se tak bude řidič uvnitř cítit jako v bavlnce. O pohon tohoto luxusního kupé se stará neméně luxusní motor, a to dvanáctiválec W12 6.0 litru, což je pro Continental GT víceméně typická pohonná jednotka pohánějící ho od první generace. Tento motor je naladěný na 467 kW (635 koní) a disponuje točivým momentem 900 Nm, který je dostupný v rozmezí 1350 – 4500 ot/min. Z klidu na 100 km/h se otevřený Continental GT umí rozjet za 3.8 sekundy a maximální rychlost se může vyšplhat až na 333 km/h. Výkon proudí na všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem, přičemž na podvozku najdeme adaptivní tlumiče CDC (Continuous Damping Control). Cena nové generace Bentley Continental GT Convertible prozatím nebyla stanovena, ale dá se předpokládat, že bude o něco vyšší než u verze s pevnou střechou.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Bentley představil novou generaci svého luxusního kupé…
- Článek: Bentley Continental Supersports: Přivítejme…
- Článek: Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7
- Článek: Bentley Bentayga již v pražském showroomu
- Článek: Bentley Continental GT Speed dostal výkonnostní…
- Článek: NOVÝ MULSANNE – JEDINEČNÝ LUXUS
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Bentley odhalilo otevřenou variantu svého luxusního kupé Continental GT
počet příspěvků: 0