Přeposlat Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

29.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka Land Rover představila jednu ze svých nejočekávanějších novinek tohoto roku, a to druhou generaci kompaktního SUV Evoque. Design se na první pohled nijak zásadně nezměnil, ale v oblasti techniky najdeme novinek víc než dost, tak si pojďme na tohoto elegána trochu posvítit.

Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

První generace modelu Evoque vznikla v roce 2011 a pro Land Rover to byla naprostá trefa do černého. Po tomto stylovém SUV sáhla spousta zákazníků a obrovský úspěch tohoto modelu pravděpodobně překvapil i výrobce. Postupem času přišla velmi zajímavá a netradiční verze Cabriolet se skládací střechou, nicméně nyní uzrál čas na plnohodnotnou druhou generaci, která přichází na svět po sedmi úspěšných letech prodeje té první. Jedna z největších předností první generace byl nesmírně vyvážený design, který se u druhé generace změnil jen minimálně a je tak krásně vidět, jak nadčasově první Evoque vypadal. Dominantním prvkem přídě jsou uzoučké světlomety s LED denním svícením, maska chladiče s tradičním výpletem a sportovně pojatý nárazník s výraznými průduchy. Přední světlomety můžou být za příplatek kompletně LED (Matrix LED) a velmi hezkým designovým prvkem jsou ve dveřích zapuštěné kliky, v čemž se nový Evoque evidentně inspiroval u svého většího sourozence Velar. Vzadu pak najdeme opět velmi úzká koncová světla s atraktivní grafikou, výraznou stříšku nad zadním oknem a neschází ani difuzor se zvýrazněnými koncovkami výfuku. Na první pohled působí Evoque velmi kompaktně a díky zvýrazněným blatníkům také svalnatě a robustně, přičemž oproti první generaci se můžeme těšit na o 21 mm větší rozvor kol a tím pádem i na prostornější interiér.

Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale anoFešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

V oblasti praktické stránky věci bude všechno v nejlepším pořádku, protože zavazadlový prostor nabídne v základu objem 591 litrů a po sklopení zadních sedaček bude k dispozici až 1383 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40 a základní kola o průměru 17 palců můžou být nahrazena maximálně 20 palcovými ráfky. Při pohledu zboku pak vynikne výrazně se svažující střecha, což je navíc umocněno sužující se linií oken a profil má tedy nový Evoque velmi dynamický. Druhá generace je postavena na platformě PTA, a kromě delšího rozvoru slibuje výrobce také vyšší tuhost karoserie při snížení hmotnosti. Zatímco exteriér se oproti první generaci moc nezměnil, pro interiér už to neplatí a ten se dočkal kompletního re-designu. Je evidentní, že předobrazem interiéru byl opět elegantní Velar a dominantním prvek uvnitř tvoří středový panel s dvojicí displejů (Touch Pro Duo). Pomocí spodního se ovládá klimatizace či vyhřívání a nad ním je umístěný hlavní displej palubního multimediálního systému. Nahrazení všech fyzických tlačítek dvojicí displejů sice úplně nejpraktičtější není, ale je to velmi elegantní a stylové řešení, které zkrátka vypadá skvěle a koresponduje s luxusním pojetím vozů Range Rover. Ve spodní části středového panelu je volič převodovky, před řidičem je umístěný klasický volant s hromadou různých ovládacích prvků (opět hlavně dotykových).

Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale anoFešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

Palubní deska může být kompletně digitální, což ale v dnešní době určitě nikoho nepřekvapí. V základu nabídne Evoque klasické věci typu technologií Apple CarPlay, Android Auto, různé bezpečnostní asistenty či pomocníky nebo parkovací senzory se zadní kamerou. Za příplatek ale budou k dispozici velmi zajímavé věci a ta nejzajímavější se jmenuje Ground View. Jedná se o technologii, která umí na horním displeji zobrazit přední pohled s tím, že kapota je v tomto náhledu průhledná a řidič tak bude mít skvělý přehled o tom, kam zrovna předními koly míří. Tato zajímavá funkce, která má mimochodem u druhé generace modelu Evoque svou premiéru, bude užitečná jak při parkování ve městě, tak při průchodu náročnějšími terénem. Zmínit pak musíme i schopnost přenášet obraz ze zadní kamery do zpětného zrcátka v kabině, což hodně zlepší výhled, protože co si budeme povídat, zadní okno ho určitě vzhledem ke svým rozměrům ideální nenabídne. Co se týče motorizací, tak k dispozici bude hned šest verzí, ze kterých tři spalují benzin a tři naftu. Základní verze se jmenuje D150 a pod tímto označením najdeme dvoulitrový naftový čtyřválec naladěný na 110 kW (150 koní), přičemž tento motor je jako jediný dostupný s pohonem pouze předních kol a šestistupňovým manuálem.

Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale anoFešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

Zbytek motorů už má v základu devítistupňový automat a pohon všech kol, což je možné mít i s motorizací D150, ale za příplatek. Motorizace D180 je opět naftový dvoulitrový čtyřválec, ale v tomto případě už má výkon 132 kW (180 koní) a nejvýkonnější specifikace tohoto motoru se jmenuje D240. Pod tímto číslem se ukrývá nejvyšší výkon 176 kW (240 koní). Verze spalující benzin se jmenují P200, P250 a P300 a opět se jedná o tři výkonnostní varianty přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru. Nejslabší má 147 kW (200 koní), prostřední nabídne 183 kW (250 koní) a nejsilnější dokonce 220 kW, tedy rovných 300 koní. Asi nikoho nepřekvapí, že model P300 je na tom v oblasti dynamiky suverénně nejlépe (0-100 km/h za 6.6 sekundy a maximální rychlost až 242 km/h). Nový Range Rover Evoque bude samozřejmě schopný také v terénu, jeho brodivost je 600 mm (první generace měla 500 mm), světlá výška čítá 212 mm a ve výbavě neschází ani systém Terrain Response 2. Co se týče cen, tak nejlevnější verzi P150 bude možné pořídit za něco málo pod milion korun (998 371 Kč) a nejdražší je pak model P300 startující na částce 1 466 399 Kč. Aktuálně je k dispozici zaváděcí, limitovaná edice s označením First Edition, která je dostupná s motory D180 (1 774 344 Kč) a P250 (1 841 378 Kč).

Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale anoFešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fešácký Range Rover Evoque se vrací ve druhé generaci. Design moc nezměnil, techniku ale ano


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.