BMW


Přeposlat BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

20.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Luxusní kupé BMW řady 8 shodilo svršky a oficiálně jsme se dočkali otevřené varianty s přídomkem Cabrio. Těšit se můžeme třeba na plátěnou stahovací střechu, prémiovou výbavu a dva motory doplněné o pohon všech kol xDrive.

BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

Nové BMW řady 8 bylo představeno teprve před nedávnem, v červnu tohoto roku a pár měsících od oficiální premiéry jsme se tedy dočkali očekávané otevřené varianty. Toto luxusní kupé je spolu s řadou 7 a novým SUV X7 vrcholem nabídky mnichovské automobilky, přičemž varianta Cabrio je návratem BMW mezi velké kabriolety. Tuto třídu BMW opustilo s ukončení výroby řady 6, která se přeměnila na řadu 6 Gran Turismo a která už otevřenou variantu nenabí. Nový kabriolet řady 8 má pochopitelně základ v klasickém kupé s pevnou střechou a vlastně se liší pouze v oblasti střechy. Ta je samozřejmě dle zvyklostí a tradic plátěná, je složena z více vrstev, aby poskytla co možná nejlepší izolační schopnosti a o její ovládání se stará elektronika. Stažení nebo natažení zabere pouhých 15 sekund a se střechou jde operovat až do rychlosti 50 km/h, takže stáhnout ji nebo natáhnout ve městě bude bez problémů. Střecha se samozřejmě skládá do kufru, kde zabere nějaké to místo a zavazadlový prostor je tedy menší než v případě kupé a pokles v objemu činí 70 litrů. Výsledných 350 litrů ale není vyloženě špatných a tento objem bude plně použitelný i pro nějaké delší cesty. Co se týče barev, kromě černé bude střecha dostupná i ve stříbrné barvě.

BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletůBMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

Při pohledu z profilu si lze všimnout, že plátěná střecha u otevřené verze nezasahuje tak daleko, jako klasická pevná střecha a také že nemá tak výrazný sklon. Varianta Cabrio tedy možná nepůsobí tak dynamicky a dravě, jako kupé, ale i tak je to vskutku krásný kus automobilu. Přídi dominují šestiúhelníkové, uprostřed spojené ledvinky a ostře řezané světlomety s výrazným LED podpisem, které můžou být za příplatek laserové (ve standardu jsou LED). Neschází ani sportovně střižený nárazník a vzadu najdeme podlouhlá koncová světla se zajímavou grafikou, výrazný nárazník a difuzor s dvojicí vskutku obrovských koncovek výfuku na každé straně. Při přetváření kupé v kabriolet většinou utrpí celková tuhost karoserie, protože velký kus střechy je pryč, a právě proto bývají kabriolety osazeny dodatečnými výztuhami. Nové kupé řady 8 má sice velmi tuhou karoserii, ale po transformaci na kabriolet se karoserie výztuhám ani v tomto případě neubránila a výsledkem je o zhruba 125 kilogramů vyšší hmotnost. To ale není žádná velká hrůza a je to ještě přijatelná daň za to, že se karoserie nebude kroutit. Na chvíli zamíříme také do interiéru, který je prakticky úplně stejný jako v případě kupé a jeho dominantu tedy tvoří široký, k řidiči lehce natočený středový panel.

BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletůBMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

Ten obsahuje volič převodovky (za příplatek může být celý skleněný, což vypadá opravdu zajímavě), kruhový ovladač systému iDrive, ovládací panel audia a barevný displej. Před řidičem pak sedí trojramenný sportovní volant s několika ovladači a digitální palubní štít. Interiér je samozřejmě čtyřmístný, stejně jako u kupé a neschází ani pro kabriolet typické prvky výbavy typu větrné clony, která se dává za přední sedadla a která při jízdě bez střechy sníží proudění vzduchu v kabině. Případný majitel se pak nebude muset obávat ani užívání si nebe nad hlavou při ne zrovna teplém počasí, protože BMW 8 Cabrio bude možné vybavit vyhříváním krku (foukání teplého vzduchu na krk), vyhřívanými madly dveří a vyhřívaná může být i loketní opěrka či volant. Už v základu bude tato novinka vybavena hromadnou všemožných asistentů či bezpečnostních prvků a příplatková výbava pak obsáhne třeba noční vidění s detekcí chodců a zvěře nebo couvacího asistenta. Milovníci kvalitního zvuku pak určitě zaujme možnost připlatit si za prémiové audio značky Bowers & Wilkins s 12 reproduktory. Nyní se můžeme přesunout k pohonným jednotkám, které jsou stejné, jako u kupé a k dispozici tak budou dva motory, každý z jiného těsta.

BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletůBMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

Ta méně zajímavá, a tak trochu nudně působící verze se jmenuje 840d xDrive a pod tímto označením se ukrývá přeplňovaný naftový šestiválec o objemu 3 litry (přesněji to je 2993cc). Tento motor disponuje výkonem 235 kW (320 koní) při 4400 ot/min a masivním točivým momentem 680 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1750 – 2250 ot/min. Z klidu na 100 km/h se tato verze rozjede za 5.2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. To verze M850i xDrive už vypadá mnohem zajímavěji a co si budeme povídat, osmiválec o objemu 4.4 litru se do kabrioletu hodí podstatně víc než konvenční nafta. Tento motor se pyšní výkonem 390 kW (530 koní) a točivým momentem 750 Nm, přičemž dynamicky je na tom se zrychlením na 100 km/h za 3.9 sekundy výrazně lépe než nafta. Maximální rychlost je opět elektronicky omezená na 250 km/h a převodovka je v obou případech zastoupena osmistupňovým automatem. V oblasti podvozku pak BMW 8 Cabrio nabídne třeba elektronicky ovládané tlumiče nebo aktivní natáčení zadních kol. Oficiální představení tohoto krásného kabrioletu veřejnosti proběhne na autosalonu v Los Angeles, který se bude konat od 30. 11. do 9. 12. 2018. Prodej pak odstartuje v březnu 2019.

BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletůBMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 8 přišlo o střechu a BMW se tak vrací do třídy velkých kabrioletů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.