Přeposlat Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

01.11.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Supersport Audi R8 druhé generace je tu s námi již tři roky, a proto přišla řada na mírnou modernizaci. Ta se dotkla jak designu, tak techniky a nové Audi R8 je výkonnější, ostřejší a rychlejší než kdy dřív.

Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

První generace Audi R8 vznikla již v roce 2008 a pro Audi to byl vůbec první supersport a zároveň první vůz s motorem uprostřed. Jedná se o velmi populární a úspěšný vůz, který vznikl i díky tomu, že Audi je od roku 1998 majitelem italského výrobce Lamborghini. Obě tyto automobilky tak samozřejmě spadají do koncernu VW a první generace R8 byla postavena na základech supersportu Lamborghini Gallardo (2004 - 2014). Z tohoto vozu si ostatně R8 vypůjčila také famózní desetiválec o zdvihovém objemu 5.2 litru, který patří mezi nejzajímavější a nejcharakternější jednotky všech dob. Základní motor V8 4.2 litru pocházel přímo od Audi a sice nebyl špatný, ale svému většímu sourozenci nesahal ani po kolena a ani moc nepřekvapilo, když ho Audi u nové generace vůbec nezařadilo do nabídky. Aktuální, tedy v pořadí druhá generace R8, je postavena na základech modelu Huracán a na trhu je od roku 2015, takže faceliftu jsme se dočkali po třech letech služby. Ten se dotýká jak designu i techniky, nicméně v oblasti vzhledu se moc změn neudálo a jsou to víceméně pouze takové lehčí retuše. Základní silueta a celkový styling zůstal zachovaný a nejvíce změn v oblasti vzhledu se událo na přídi, kde si lze všimnout lehce poupravené masky chladiče s novým výpletem a jiného nárazníku.

Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výrazAudi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

Maska přišla o chromované orámování, má trochu jiné, podstatně agresivnější proporce a nad ní se nachází tři decentní otvory, ne nepodobné těm, které najdeme u nejnovější generace Audi A1. Jedná se o hezký odkaz na ikonický vůz Sport Quattro. Při pohledu zepředu vypadá zmodernizovaná R8 opravdu zlověstně a drsněji působící supersport abyste v současné době pohledali. Také vzadu najdeme několik změn a největší se nachází ve spodní části, kde si lze všimnout přepracovaného difuzoru a nových koncovek výfuku. Ty jsou nově kruhové (verze před faceliftem je má hranaté), mají vskutku úctyhodný průměr a vypadají jedním slovem úžasně. Výrazné průduchy před zadními koly samozřejmě zůstaly a co se týče samotných kol, tak ty mají v základu průměr 19 palců. K dispozici ale budou i kola o palec větší a za příplatek pak bude možné dopřát si také karbon-keramickou brzdovou soustavu. Ta nabídne oproti ocelové klasice nižší hmotnost, vyšší výkon a pochopitelně i mnohem lepší výdrž, což je její hlavní výhoda. Úspora na váze je opravdu výrazná a karbonový brzdový kotouč je o značných 3.4 kg lehčí než kotouč vyrobený z oceli. V seznamu příplatkové výbavy pak najdeme třeba i boční panely vyrobené z karbonu a tento lehký materiál bude možné mít také v motorovém prostoru či v interiéru.

Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výrazAudi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

Když už jsme nakousli ten interiér, tak v něm na chvíli zůstaneme. Zde se moc změn neodehrálo a všechny jsou víceméně z ranku nových barevných kombinací. Dominantním prvkem interiéru tak zůstává minimalistický středový panel s hezky tvarovaným voličem předovky, několika ovládacími prvky a originálně řešeným ovládáním klimatizace. Před řidičem má své místo krásný sportovní trojramenný volant se startovacím tlačítkem, voličem jízdních režimů a dalšími ovládacími prvky. Za volantem jsou pak umístěna pádla pro řazení v manuálním módu a palubní deska je kompletně digitální. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými hlavovými opěrkami je samozřejmostí a ještě dodáme, že interiér je dvoumístný. Nyní se můžeme přesunout k motorové nabídce, která se změnila hlavně v oblasti výkonů. Audi R8 je pořád osazeno úžasným, atmosféricky plněným desetiválcem o zdvihovém objemu 5.2 litru, který je uložený uprostřed a je viditelný skrz zadní okno. Tento motor nemá žádné turbo a jedná se o jednoho z posledních mohykánů s klasickým, atmosférickým plněním a čekat tak můžeme neutuchající hlad po otáčkách i bleskovou odezvu na sebemenší přidání plynu v jakékoliv situaci.

Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výrazAudi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

Zatímco ve verzi před faceliftem dává tento motor 397 kW (540 koní) a 540 Nm, nově se můžeme těšit na 419 kW (570 koní) a 550 Nm a to se samozřejmě podepsalo na dynamice. Z klidu na 100 km/h se modernizované Audi R8 rozjede za 3.4 sekundy (původně to bylo za 3.5 sekundy) a maximální rychlost narostla z 320 km/h na aktuálních 324 km/h. Ostřejší verze, která se dříve jmenovala Plus, dostala jméno Performance a tato vrcholná varianta nově nabídne výkony 456 kW (620 koní) a 580 Nm. Proti původní variantě Plus o výkonech 449 kW (610 koní) a 560 Nm není tentokrát výkonnostní nárůst nijak drtivý, ale i tak nabídne Performance nepatrně lepší dynamiku. Z klidu na 100 km/h se rozjede za 3.1 sekundy a může pokračovat až na 331 km/h, přičemž určitě bychom měli dodat, že všechny tyto údaje platí pro verzi Coupé. Otevřeného modelu Spyder se ale všechny změny samozřejmě týkají také a tento kabriolet je oproti uzavřenému kupé ve zrychlení na 100 km/h o jednu desetinku sekundy horší a maximální rychlost je vždy o 2 km/h nižší. Výkon samozřejmě proudí na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky S tronic. Zmodernizované Audi R8 se začne prodávat počátkem příštího roku a první majitelé se ho dočkají ještě v prvním čtvrtletí. 

Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výrazAudi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více výkonu i dramatičtější výraz


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.