Přeposlat První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

30.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince zavítáme k naší domácí automobilce Škoda, která představila plánovanou a očekávanou verzi SUV Kodiaq s karoserií ,,kupé“. Novinka se jmenuje Kodiaq GT a prozatím bude dostupná pouze v Číně, nicméně postupem času se pravděpodobně dočkají i další trhy.

První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

Kategorie vozů SUV, jejichž karoserie je vyvedena ve stylu čtyřdveřových kupé, je velmi populární a tato třída se většinou označuje jako SUV-kupé. Samozřejmě to žádné kupé nejsou, ale při pohledu z profilu tento karoserie typ díky svažující se zadní části trochu připomínají. Jsou to zkrátka taková sportovněji pojatá SUV, jsou trendy a těší se velké oblibě. Jako první s touto módou začalo v roce 2008 mnichovské BMW, s modelem X6 a postupem času přišel se svým modelem SUV-kupé také konkurenční Mercedes-Benz, a to s vozem GLE kupé. Takové Audi se ale do této kategorie vrhlo až letos a představilo model Q8, který konkuruje právě výše zmíněné dvojici od BMW a Mercedesu. BMW nemá jenom X6, má také menší model X4 a do třídy menších SUV vozů s kupé karoserií se s modelem GLC kupé vydal i Mercedes. Je tedy evidentní, že tento trendy styl karoserie je populární hlavně u prémiových automobilek a v mainstreamu moc SUV-kupé nenajdeme. Škoda Kodiaq GT se sice tváří jako první SUV-kupé mezi ,,obyčejnými“ automobilkami, ale tak tomu není a v tomto ohledu ji předběhl Renault, který svůj stejně koncipovaný model Arkana představil již před zhruba dva měsíci.

První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro ČínuPrvní SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

Oba tyto přímé konkurenty pojí jedna věc, a to ta, že ze začátku prodeje budou dostupní pouze v Asii. Zatímco Renault Arkana se bude prozatím prodávat výhradně v Rusku, Kodiaq GT bude k dispozici zase pouze v Číně a na jiné trhy se dostanou až později. V obou případech se mluví o letech 2019 – 2020, nicméně se nejedná o oficiální informace a je tak nutné brát je s rezervou. Co se týče modelu Kodiaq GT, tak ten samozřejmě vychází ze standardní karosářské verze, tedy z SUV a hlavní změnu najdeme na zádi. Tam je hned na první pohled patrná podstatně výrazněji se svažující střecha a díky této linii střechy působí verze GT hezky dynamicky a sportovní nádech jí určitě upřít nelze. Koncová světla jsou na první pohled stejná, ale při bližším prozkoumání si lze všimnout lehce poupraveného tvaru a přepracování se dočkal i nárazník. Ten obsahuje difuzor a také dvě velmi hezké koncovky výfuku, po každé straně jednu. Stříška nad zadním oknem je výraznější a poslední změnou na zádi je absence loga výrobce na víku kufru, které bylo nahrazeno velkým nápisem Škoda. Tento prvek by se měl postupem času objevit i na ostatních vozech značky. Fakt, že je model GT prozatím určený pouze pro Čínu, jenom potrhuje chromem zdobená maska chladiče, což je prvek, na který si v této zemi hodně potrpí.

První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro ČínuPrvní SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

Ještě dodáme, že na délku Kodiaq GT měří 4.63 metru, takže je pouze nepatrně kratší než standardní model měřící 4.69 metru, a i zbytek rozměrů bude s největší pravděpodobností hodně podobný. Fotografie interiéru prozatím bohužel k dispozici nejsou, ale dá se čekat, že ten bude víceméně stejný jako u standardní verze s klasickou karoserií. Čekat tedy můžeme velmi dobrou ergonomii, vesměs logické uspořádání všech prvků a klasickou koncepci koncernu VW. Nebude scházet ani plně digitální palubní deska či různí asistenti typu hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivního tempomatu. Co se týče motorové stránky, tak Kodiaq GT bude k dispozici pouze s benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI naladěným ve dvou variantách. Slabší nabídne 137 kW (186 koní), ta silnější pak 162 kW, tedy 220 koní a tato verze bude také spárována s pohonem všech kol a sedmistupňovým automatem DSG. Slabší model nabídne kombinaci pohonu předních kol a šestistupňového manuálu. Jak jsme se již zmínili, nový Kodiaq GT bude k dispozici prozatím pouze v Číně, nicméně se mluví o tom, že postupem času se dostane i na další trhy. V rychlosti se podíváme také k menšímu bratříčkovi Kodiaqa, což je samozřejmě model Karoq, u kterého jsme se dočkali také několika novinek.

První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

Škoda představila jeho dvě nové verze s označením Sportline a Scout, přičemž by se dalo říct, že jsou to spíše takové pakety. Varianta Scout disponuje lehce poupraveným, drsnějším vzhledem, kterému dominují přepracované nárazníky, výraznější plastová ochrana karoserie nebo stříbrné střešní ližiny. Velmi dobře vypadají i 18 palcová litá kola vyvedená ve dvoubarevném designu a bohatá standardní výbava obsahující třeba diodové světlomety, vyhřívaná přední sedadla nebo navigaci. Varianta Scout je dostupná s naftový čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní), manuální šestirychlostní převodovkou a pohonem všech kol. Verze Sportline hraje zase na sportovní notu a obsahuje například plastovou ochranu karoserie v barvě vozu, výraznější koncovky výfuku nebo stylová litá kola o průměru 18 palců. To všechno je doplněno o černé prvky a v této barvě je vyvedena třeba maska chladiče, zpětná zrcátka či střešní ližiny. Výbava je velmi podobná jako u modelu Scout, ale motorová nabídka je pestřejší, a kromě naftové jednotky 2.0 TDI může být Karoq Sportline osazený také benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Později se pravděpodobně dočkáme i vrcholné varianty s motorem 2.0 TSI naladěným na 140 kW (190 koní). 

První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku První SUV-kupé od Škodovky, Kodiaq GT, je oficiálně venku. Prozatím ale pouze pro Čínu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.