BMW


Přeposlat BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

25.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW oficiálně představilo své největší, nejluxusnější a dlouho očekávané SUV s označením X8. Kromě vzhledu, kterému dominují vskutku obří ledvinky (či už spíše ledviny), zaujme tento kousek také prostorností a celkovou opulentností po všech stránkách.

BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

BMW X7 sedí na samotném vrcholu nabídky BMW, takže po boku limuzíny řady 7, nové řady 8 a jedná se o jeden z největších a nejrobustnějších vozů ve své kategorii. Z hlavních konkurentů bychom měli zmínit třeba Audi Q7, Mercedes-Benz GLS nebo luxusní Bentley Bentayga. A z této trojice je nové BMW X7 s délkou 5151 mm nejdelší a vlastně jediný vůz, který je mezi velkými, luxusními SUV větší, je Rolls-Royce Cullinan. Ten už je ale přece jenom trochu jiná liga (i cenově) a v té své třídě je zkrátka X7 největší. Když už jsme nakousli tu délku, tak můžeme zmínit i kompletní rozměry, které čítají 5151 x 2000 x 1805 mm a rozvor náprav 3105 mm. Štědře dimenzovaný exteriér bude znamenat hodně prostoru uvnitř pro cestující i zavazadla a také to, že k dispozici bude i sedmimístné provedení se třetí řadou sedaček. Co se týče zavazadlového prostoru, tak v sedmimístné konfiguraci nabídne BMW X7 solidních 326 litrů, nicméně po sklopení třetí řady sedadel se objem navýší na 750 litrů a dá se předpokládat, že podobný objem bude mít i ryze pětimístná verze (u té se BMW o objemu nezmiňuje). Po sklopení i druhé řady sedadel vznikne jeskyně s objemem 2120 litrů, takže notoričtí stěhováci budou s tímto luxusním strojem určitě navýsost spokojeni.

BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMWBMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

Nyní se trochu zaměříme na design, kterému dominují vskutku obrovské přední ledviny, které jsou suverénně největší, jaké kdy BMW použilo. Tato opulentní maska chladiče je doplněna relativně úzkými světlomety (v základu LED, za příplatek můžou být laserové s dosvitem až 600 metrů) a robustním, chromem zdobeným nárazníkem. Vzadu pak najdeme koncová světla spojena dekorační linkou (po vzoru řady 7), difuzor, decentní stříšku nad zadním oknem a neschází ani zvýrazněné koncovky výfuku. Při pohledu z profilu vynikne opravdu majestátně rozměrná karoserie a vcelku velká okna, díky čemuž se dá čekat, že interiér bude hezky vzdušný a prosvětlený. Karoserie je po celém obvodu chráněna plastem, který může být černý nebo v barvě vozu a základní kola disponují velikostí 20 palců, přičemž maximální velikost je 22 palců. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je sice z velké části digitální, ale na klasické, analogové přepínače a různá tlačítka v BMW ještě úplně nezanevřeli, a to je určitě dobře. Dominantním prvkem vnitřku nového BMW X7 je určitě směrem k řidiči lehce natočený středový panel, který obsahuje ovládací panel ve spodní části (obsahuje třeba volič převodovky, kruhový ovladač palubního systému nebo třeba volič jízdních módů) a ovládací panely audia i klimatizace umístěné výše.

BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMWBMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

Na jeho vrcholu je pak postavený barevný displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 12.3 palce. Digitální je také palubní deska a úhlopříčka jejího displeje je stejná, tedy 12.3 palce a BMW budiž ke cti to, že oba tyto displeje jsou součástí již základní výbavy a nic menšího tedy na palubě nenajdeme ani v té nejlevnější variantě. V základní výbavě pak neschází ani třeba Head-up displej, bezklíčové odemykání i startování, tempomat, kožené čalounění, parkovací asistent s kamerou nebo bezdrátové nabíjení. Samozřejmě nechybí ani různí asistenti a pomocníci, přičemž za příplatek bude k dispozici například asistent pro změnu jízdního pruhu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go či asistent pro jízdu v koloně. Ten zvládne v případě, že řidič sleduje provoz a dění před ním, řídit sám, bez vnějších zásahů, po dobu až jedné minuty. Co se týče motorů, tak k dispozici budou čtyři verze (dvě naftové a dvě benzinové) a všechny spojuje použití pohonu všech kol xDrive a osmistupňové automatické převodovky. Základní naftový model se jmenuje xDrive30d a pod jeho kapotou se ukrývá naftový šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, který disponuje výkonem 195 kW (265 koní) a točivým momentem o hodnotě 620 Nm.

BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMWBMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

Tato verze se umí rozjet z klidu na 100 km za 7 sekund a pokračovat na maximální rychlost 227 km/h. Vrcholný naftový model nese označení M50d a pod ním najdeme opět naftový třílitrový šestiválec, ale naladěný na 294 kW (400 koní) a 760 Nm, což už umí s tímto mastodontem velmi solidně pohnout. Zrychlení 0-100 km/h zvládne M50d za 5.4 sekundy a maximální rychlost je omezení na 250 km/h. Úplně stejné parametry v těchto dvou disciplínách vykazuje také benzinový model xDrive50i, který je osazený osmiválcem o objemu 4.4 litru o výkonech 340 kW (462 koní) a 650 Nm. Pod touto jednotkou pak sedí třílitrový benzinový šestiválec s označením xDrive40i, který má 250 kW (340 koní), 450 Nm točivého momentu a z klidu na 100 km/h se rozjede za 6.1 sekundy. Podvozek je ve standardu vybavený vzduchovým odpružením s adaptivními tlumiči, takže bude možné snížit světlou výšku vozu a usnadnit si tak třeba nakládání těžších předmětů do kufru. Nové BMW X7 se na trh dostane v březnu 2019 a jeho výroba bude probíhat v Americe, a to konkrétně v továrně ve městě Spartanburg. Oficiální české ceny prozatím zůstávají neznámé, ale i základ se pravděpodobně přehoupne přes hranici 2 milionů korun.

BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMWBMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW X7 oficiálně: Největší a nejokázalejší SUV v historii BMW


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.