Přeposlat Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

23.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vzhledem k nástupu nové emisní normy překopává hodně automobilek svou nabídku motorů a platí to také pro francouzský Renault. Jeho vlajková loď Talisman se dočkala nového čtyřválce 1.7 Blue dCi a nabídka motorů se smrskla na dvě jednotky.

Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

Model Talisman nahradil v nabídce střední třídy Renaultu odcházejí model Laguna v roce 2015 a co si budeme povídat, neměl to ani trochu snadné. Nabídka motorizací končila na objemu 1.6 litru, což není ve střední třídě žádná velká sláva a naftový dvoulitrový čtyřválec v nabídce citelně scházel. A vlastně pořád schází, nicméně nový motor 1.7 Blue dCi vypadá poměrně obstojně a mohl by trochu nakopnout skomírající prodeje tohoto zajímavého a hezkého vozu. Renault se před lety rozhodl nahradit Lagunu hlavně kvůli její ne úplně dobré pověsti v oblasti spolehlivosti, ačkoliv poslední, tedy třetí generace, byla velmi povedená a vesměs spolehlivá. Tento krok ale bohužel moc nevyšel, Talisman zrovna rekordy v prodejích netrhá, a přitom je to jeden z nejelegantnějších a nejhezčích zástupců klasické střední třídy. Může za to samozřejmě i omezenější nabídka motorů a dlouhodobá absence objemnějšího dieselu. Co si budeme povídat, ve střední třídě pořád vládnou klasické naftové dvoulitrové čtyřválce a když ho nemáte, máte problém (viz třeba Hyundai i40). V roce 2015 se Talisman prodával s naftovými motory 1.5 dCi (81 kW / 110 koní) a 1.6 dCi ve dvou výkonnostních verzích, základní měla 96 kW (130 koní) a vrcholná, dvakrát přeplňovaná varianta nabídla 118 kW (160 koní).

Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCiRenault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

Benzinové motory zastupoval čtyřválec 1.6 TCe naladěný na 110 nebo 147 kW (150 a 200 koní). Dlouho se mluvilo o tom, že vysněná dvoulitrová nafta přijde, ale bohužel nepřišla. Jakéhosi zmodernizování motorové nabídky Talismanu jsme se nakonec přece jenom dočkali. Původní nabídka motorů se sice smrskla na dvě jednotky, ale určitě potěší fakt, že obě jsou objemnější než všechny dříve nabízené motory. Zajímavě vypadá hlavně zážehová osmnáctistovka TCe, no na motory se podíváme až později a ze začátku si Talisman trochu zrekapitulujeme. Jak jsme se již zmínili, jedná se o klasického zástupce střední třídy a Renault ho nabízí jak s karoserií sedan, tak jako praktičtější (a hezčí) kombi. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4849 x 1868 x 1463 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2808 mm, což je takový průměr. Zatímco sedan nabízí zavazadlový prostor o objemu 608 – 1022 litrů, kombi má 572 – 1681 litrů a v konfiguraci se sklopenými sedačkami je tedy prostornější. Dominantním prvkem Talismanu je určitě jeho příď s opravdu výrazným LED denním svícením, které připomíná jakési kly a dobře vypadá i robustní maska chladiče. Vzadu pak najdeme elegantní koncová světla, decentní difuzor a zvýrazněné koncovky výfuku.

Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCiRenault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

Denní LED svícení má Talisman již v základu, přičemž vyšší výbavové stupně Intens a Initiale Paris nabídnou ve standardní výbavě i kompletní LED světlomety. U základního výbavového stupně Zen je možné je za 25 000 Kč přikoupit. Už základní výbavový stupeň obsahuje všechny důležité prvky typu dvouzónové klimatizace, kompletní elektroniky vpředu i vzadu (okna i zrcátka), koženého multifunkčního volantu, vyhřívaných předních sedadel, palubního systému R2 Link se sedmipalcovým displejem, variabilního posilovače či zadních parkovacích senzorů. Nejlépe je na tom samozřejmě vrcholný stupeň s označením Initiale Paris, který obsahuje třeba systém natáčení zadních kol, systém přizpůsobení tuhosti tlumičů (Electronic Damper Control), audio systém BOSE s 13 reproduktory, head-up displej, parkovací kamery, adaptivní tempomat nebo 19 palcová litá kola. U tohoto stupně výbavy si lze připlatit opravdu pouze za pár věcí, třeba za panoramatické střešní okno nebo za metalické laky. Interiéru dominuje vertikálně orientovaný barevný displej na středovém panelu, který může mít úhlopříčku 7 nebo 8.7 palce a dobře vypadá i palubní deska s barevným displejem palubního počítače. Nyní se konečně dostáváme k motorové nabídce, která je zastoupena dvěma čtyřválci, přičemž jeden spaluje naftu a druhý benzin.

Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCiRenault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

Novinkou je naftový čtyřválec 1.7 Blue dCi, který byl pro potřeby Talismanu naladěný na 110 kW při 3500 ot/min a 340 Nm při 1750 Nm. Hlavně točivý moment vypadá velmi dobře a takový mívají většinou dvoulitry. Co se týče spotřeby, tak dle výrobce dosahuje kombinovaná spotřeba tohoto motoru 4.6 litru paliva na 100 km jízdy. Milovníci benzinu mají k dispozici čtyřválec 1.8 TCe, který Renault používá třeba ve sportovních vozech Megane R.S. nebo Alpine A110. V Talismanu tento motor dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW (225 koní) a dynamická stránka věci není vůbec marná, z klidu na 100 km/h se tento model umí rozjet za 7.6 sekundy (kombi za 7.7 sekundy) a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 240 km/h. Kombinovaná spotřeba motoru TCe 225 je 7.2 – 7.4 litru a ještě bychom se měli zmínit o převodovkách. Zatímco naftový motor Blue dCi je k dispozici se šestistupňovým manuálem, benzinový motor TCe je spojený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Nejlevnější Talisman na našem trhu vyjde na 722 900 Kč, což platí pro sedan s naftovým motorem a základní výbavou Zen. Benzinová jednotka TCe 225 je k dispozici až od druhého výbavového stupně Intens a vyjde minimálně na 827 900 Kč. Nejdražší je kombinace výbavy Initiale Paris s benzinovým motorem, která stojí od 1 007 900 Kč a ještě dodáme, že za kombi se připlácí 30 000 Kč.

Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCiRenault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.