BMW


Přeposlat BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

11.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejdůležitějších vozů mnichovské automobilky BMW je zcela jistě řada 3, která existuje již od roku 1975. Na autosalonu v Paříži byla oficiálně představena další, v pořadí již sedmá generace tohoto slavného modelu, a to ve formě klasického sedanu.

BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

BMW řady 3 je bez debat synonymem pro sportovní sedan a pro automobilku BMW je to takřka stěžejní model. První generace vznikla již v roce 1975 a prozatím poslední, šestá generace, se vyráběla od roku 2012. Po šesti letech tedy přišla řada na generaci novou, v pořadí již sedmou a jak bývá v současné době zvykem, novinka je rozměrově větší, a přitom shodila nějaké to kilo. Kódové označení sedmé generace je G20 a její kompletní rozměry jsou 4709 x 1827 x 1442 mm, takže je o 85 mm delší, o 16 mm širší a o zanedbatelný 1 mm vyšší než generace šestá. V oblasti rozvoru náprav a rozchodu kol se ale novinka zvětšila už nezanedbatelně a samotný rozvor se natáhl o 41 mm, z původních 2810 mm na 2851 mm. Rozchod předních kol je o 43 mm širší a vzadu narostl o 21 mm, díky čemuž by mělo nové BMW řady 3 působit dynamičtěji a tento prvek bude mít samozřejmě pozitivní vliv i na jízdní vlastnosti. Objem zavazadlového prostoru ve standardní konfigurace je hezkých 480 litrů a jak jsme se již zmínili, i přes rozměrnější karoserii je nové BMW řady 3 lehčí, a to až o 55 kg v závislosti na variantě. Karoserie je zároveň tužší a vypíchnout bychom měli také ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy čítající 50:50.

BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybridBMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

Spolu s výbornou aerodynamikou (součinitel odporu vzduchu dosahuje skvělé hodnoty Cx = 0,23) budou mít všechny tyto změny vliv na jízdní vlastnosti, které by měly opět stát na vrcholu segmentu. Nyní se můžeme přesunout k designu, který se také poměrně výrazně změnil a řada 3 nám se sedmou generací hezky prokoukla a je výraznější než kdy dřív. Vpředu je na první pohled patrná podstatně větší, mohutnější maska chladiče a kompletně přepracovány byly i světlomety. Ty opět navazují přímo na masku, ale jsou větší a mají nový tvar s vykousnutím uprostřed spodní části, přičemž už v základní výbavě se majitel může těšit na Full LED světla. Za příplatek pak budou k dispozici adaptivní Full LED světlomety s laserovými dálkovými světly. Přepracovaný byl pochopitelně také přední nárazník a zadní část, které dominují zcela nová koncová LED světla s novou grafikou. Světla jsou nově trochu užší, takže při pohledu zezadu působí nové BMW 3 jemnějším dojmem a není tak baculaté, jako generace předchozí. Vzadu pak dále najdeme také nárazník s difuzorem a zvýrazněnými koncovkami výfuku, přičemž dynamický profil s krátkým předním převisem a dlouhou kapotou zůstal zachovaný.

BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybridBMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

Hodně změn prodělal také interiér, který u nové generace působí podstatně moderněji a dle aktuálních trendů je zase o něco víc digitální. Zachoval si ale i hodně klasických tlačítek, za což BMW určitě chválíme. Směrem k řidiči lehce natočený středový panel obsahuje volič převodovky, klasické ovládací kolečko systému iDrive, tlačítko systému start / stop, volič jízdních režimů, ovládání audia, panel klimatizace s dvojící výdechů a na vrcholu je umístěný barevný displej multimediálního systému. Palubní deska je kompletně digitální a multifunkční volant obsahuje další ovládací prvky. Očekávat samozřejmě můžeme hromadu všemožných asistentů a různých pomocníků při jízdě nebo parkování, přesně tak jak se na moderní prémiový vůz této třídy sluší a patří. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kterých bude v nabídce hned několik a ze začátku prodeje budou k dispozici dvě benzinové a tři naftové varianty. Zážehové varianty se jmenují 320i a 330i a jejich společným jmenovatelem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Zatímco pro model 320i je naladěný na 135 kW (184 koní) a 300 Nm, ve verzi 330i už dává podstatně zajímavějších 190 kW (258 koní) a 400 Nm.

BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybridBMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

Obě tyto motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Později pak dorazí varianta M340i xDrive s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem M TwinPower Turbo, jehož výkon je 275 kW (374 koní) a 600 Nm, přičemž tato verze s pohonem všech se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 4.4 sekundy. Naftu budou spalovat verze s označením 318d, 320d a vrcholná 330d. První dvě varianty jsou osazeny dvoulitrovým čtyřválcem o výkonech 110 kW (150 koní) a 320 Nm, respektive 140 kW (190 koní) a 400 Nm a oba tyto motory budou jako jediné kombinovatelné s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonnější model 320d pak bude k dispozici i s pohonem všech kol xDrive. Vznětovým vrcholem bude šestiválcová verze 330d, jejíž třílitrový naftový motor dává 195 kW (265 koní) a 580 Nm, přičemž s tímto motorem pod kapotou se BMW řady 3 rozjede z klidu na 100 km/h za 5.5 sekundy. Později se pak dočkáme i plug-in hybridní varianty s označením 330e, která bude umět jezdit i čistě na elektřinu a ještě dodáme, že výkon tohoto hybridu bude 185 kW (252 koní). Nové BMW řady 3 se bude vyrábět v Německu, v Mexiku a také v Číně a jeho prodej odstartuje v březnu 2019.

BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybridBMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 3 sedmé generace oficiálně: Je větší, lehčí a bude i jako hybrid


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.