Přeposlat Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

25.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes před nedávnem představil své první elektrické SUV EQC a bylo jasné, že to nezůstane bez odezvy. Své elektrické SUV už má také Audi, jmenuje se e-tron a vypadá opravdu zajímavě, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

Elektrické SUV od Audi bylo dlouho plánováno, očekáváno a nyní je konečně oficiálně venku, jako hlavní konkurent před nedávnem představeného Mercedesu EQC. Jedná se o větší SUV a v nabídce Audi bude stát mezi modely Q5 a Q7. Kompletní rozměry této novinky jsou 4901 x 1935 x 1616 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2928 mm, takže velikostně má blíž ke dvojici Q7 / Q8 než k menší Q5, která měří na délku 4486 mm. Zavazadlový prostor má solidní objem 660 litrů (po sklopení až 1725 litrů), takže praktická stránka věci bude zcela jistě bez výhrad a e-tron bude plnit přesně tu úlohu, kterou mu Audi dalo, tedy roli prostorného a moderního rodinného SUV. Designově se tato novinka velmi povedla a e-tron nese typické stylingové tvary Audi, nicméně disponuje několika zajímavými prvky, které ho od zbytku produkce odlišují. Výrobce chválíme za to, že na první pohled není vůbec poznat, že se jedná o elektromobil a e-tron působí jako klasické SUV s konvenčním pohonem. Mercedes šel se svým EQC podobnou cestou, to také nedává svůj elektrický původ moc najevo a je to dobře, protože asi nikdo nechce jezdit ve zbytečně futuristických nebo přeplácaných elektromobilech.

Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kameryAudi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

Dominantu přední části tvoří pro Audi typická, ostře řezaná maska chladiče a stylové světlomety, které svým tvarem hezky kopírují boční linky masky. Světlomety dostaly do vínku hezký LED podpis v podobě denního svícení a povedl se i sportovně střižený nárazník. Vzadu má své místo difuzor, elegantní koncová světla propojená linkou a neschází ani stříška nad zadním sklem. Při pohledu z profilu vynikne hezky dynamicky střižená karoserie se svažující se zádí a pochvalu si zaslouží i krásná kola, zpoza kterých prosvítají oranžové třmeny kotoučových brzd. Audi se u této novinky hodně zaměřilo na aerodynamickou stránku věci a výsledkem je perfektní součinitel aerodynamického odporu o hodnotě 0.27. Ve třídě SUV tedy bude Audi e-tron v oblasti aerodynamiky premiantem a určitě bychom měli zmínit, že tento údaj platí pro variantu bez zpětných zrcátek. Ano, Audi e-tron bude k dispozici i ve verzi bez zpětných zrcátek, která budou nahrazena kamerami, a je to dobře patrné na okolních fotografiích. Namísto klasických, velkých zrcátek má tedy e-tron s kamerami pouze taková úzká tykadla, což vypadá trochu netradičně a určitě velmi originálně. Obraz se přenáší do displejů ve dveřích a celý kamerový systém zahrnuje samozřejmě i zadní kameru.

Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kameryAudi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

Tento prvek se u sériových automobilů prozatím ještě neobjevil (brzy ale bude řešit zpětná zrcátka podobně i Lexus) a e-tron má v tomto ohledu světové prvenství. Co se týče interiéru, tak ten je vyvedený v aktuálním designovém stylu Audi a jeho dominantu tvoří displeje, kterých je v něm opravdu hodně. Před řidičem sedí velká digitální palubní deska (Audi virtual cockpit) a další dva displeje se nachází na středovém panelu. Ten je poměrně široký a obsahuje zajímavě řešenou opěrku ruky, která má v sobě volič provozních režimů. V interiéru se všechno hezky leskne, je plný prémiových materiálů a působí opravdu luxusním dojmem, přesně jak se na automobil této třídy a značky sluší a patří. O pohon nového Audi e-tron se tedy stará výhradně elektřina a v jeho útrobách najdeme dva elektromotory, přičemž každý se stará o pohon jedné nápravy. Jedná se tedy o čtyřkolku, což je ve světě elektromobilů klasika a určitě bychom měli zmínit i výkon této pohonné soustavy. Oba tyto elektromotory dávají 300 kW (408 koní) a hlavně, masivních 664 Nm točivého momentu. S rozpohybováním tohoto hodně těžkého SUV (hmotnost se pohybuje okolo 2.5 tuny) nemá tato soustava sebemenší problémy a z klidu na 100 km/h se e-tron zvládne rozjet za 5.7 sekundy.

Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kameryAudi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

Maximální rychlost je omezená na 200 km/h a tento prvek, tedy omezení maximální rychlosti, je u elektrických automobilů velmi běžný. Baterie jsou umístěny v podlaze vozu, mají kapacitu 95 kWh a celý bateriový systém váží zhruba 700 kg. Dle prvních informací by se měl dojezd na jedno nabití pohybovat okolo 400 km (WLTP), což určitě nevypadá špatně a podobně je na tom i konkurenční Mercedes EQC. Co se týče nabíjení, tak e-tron samozřejmě umí rekuperovat energii do baterií při brzdění a Audi se svým systémem rekuperace hodně chlubí. Tato novinka je v tom prý nejlepší mezi všemi elektrickými vozy a brždění pouze pomocí elektromotorů probíhá v 90 % případů. Nejzajímavěji vypadá nabíjení v rychlonabíječce o výkonu až 150 kW, která zvládne nabití na 80 % kapacity za půl hodinky. Doma z běžné zásuvky lze samozřejmě nabíjet také, ačkoliv doba nabíjení bude pochopitelně mnohem delší (e-tron podporuje i nabíjení z třífázové zásuvky o výkonu 11 kW). Audi začne nový e-tron prodávat koncem tohoto roku a dle prvních informací by se měla jeho cena pohybovat okolo 80 000 euro, což je po přepočtu něco málo přes dva miliony korun.

Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kameryAudi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km, které může mít místo zrcátek kamery


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.