Přeposlat Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

13.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Toyota připravuje na autosalon v Paříži premiéru nové generace slavného modelu Corolla, přičemž prvotní představení již proběhlo. Světu se představilo hezké kombi s označením Touring Sports, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

Toyota Corolla je nejprodávanějším vozem na světě, což je sama o sobě skvělá reklama a tento model je tedy v nabídce Toyoty víceméně stěžejní. Když se řekne Toyota, drtivá většina lidí si vybaví právě Corollu. V roce 2007 se nicméně Toyota rozhodla, že v Evropě bude zaběhlou Corollu prodávat pod označením Auris a co si budeme povídat, moc kladných či chápavých reakcí tento tah nevyvolal. Kromě hatchbacku bylo k dispozici také praktičtější kombi (a vlastně pořád je, Auris se právě doprodává), přičemž zaběhlá Corolla se prodává ve formě sedanu, a to není v našich luzích a hájích zrovna nejpopulárnější karoserie. Každopádně, pokus s Aurisem končí a Toyota se vrací k označení Corolla pro všechny karosářské verze, takže další generace tohoto ikonického vozu bude opět prostě a jednoduše Corolla a budou se tak jmenovat všechny tři karosářské varianty (hatchback, sedan i kombi). Nejnovější generace se představila pod označením Corolla prvně v karosářské verzi kombi a výrobce ji pojmenoval Touring Sports. A nevypadá vůbec špatně. Design jde ve stopách aktuální produkce Toyoty a vychází ze současné generace, ale byl trochu ,,uhlazený“ a nová generace tak působí elegantněji a stylověji.

Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

Nová Corolla vypadá podstatně učesaněji a elegantněji, ale zároveň jde na první pohled poznat, že se jedná o vůz japonské produkce. Přední části dominují hezky vykrojené světlomety s LEDkami pro denní svícení a špatně nevypadá ani výrazný nárazník s integrovanými mlhovkami. Z profilu vypadá Corolla Touring Sports hezky dynamicky a může za to hlavně mírně se svažující střecha v zadní části doplněná o decentní stříšku nad zadním oknem. Díky lehce vytaženým blatníkům působí Touring Sports také docela svalnatě a sportovní nádech se tomuto kombíku upřít nedá. Toyota nabídne možnost mít karoserii ve dvou barvách a v tomto ohledu bude k dispozici buď černá střecha a střešní sloupky, nebo lemování spodní části masky chladiče. Kombi má být v první řadě praktické a vypadá to, že Corolla Touring Sports bude v tomto ohledu jedním z premiantů třídy. Rozvor náprav je skvělých 2700 mm, takže na zadních sedadlech by měla být opravdu spousta místa a Corolla s karoserií kombi bude mít jeden z největších rozvorů v nižší střední třídě (hatchback nabídne rozvor 2639 mm). Jen pro srovnání, Octavia kombi disponuje rozvorem kol 2686 mm a v této oblasti je na tom lépe vlastně pouze Peugeot 308 SW s rozvorem 2730 mm.

Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

Zavazadlový prostor nabídne v základní konfiguraci objem 598 litrů, což je také velmi hezké číslo a sklopením zadních sedaček půjde vytvořit rovná plocha. Základem nové Corolly je modulární platforma s označením TNGA ve verzi GA-C a Toyota u této platformy vyzdvihuje hlavně vyšší tuhost karoserie při nižším těžišti či celkové vylepšení jízdních vlastností. Nyní se můžeme na chvíli přesunout do interiéru, který je vyvedený dle aktuálních trendů a dominuje mu tak velký barevný displej palubního multimediálního systému. Ten je uložený na vrcholu středového panelu a pod ním se nachází ovládací panel klimatizace. Před řidičem pak sedí hezký trojramenný volant s tlačítky a vcelku tradičně pojatá palubní deska. Toyota v souvislosti s interiérem zmiňuje jak precizní zpracování, tak použití kvalitních materiálů a skvělou pozici za volantem, čehož bylo dosaženo použitím již zmíněné platformy TNGA. Ta umožňuje větší rozsah nastavení volantu v podélném směru, takže by mělo být snadné najit si za ním ideální a pohodlnou pozici. Ve výbavě pak můžeme očekávat spoustu různých asistentů či bezpečnostních pomocníků už v základu.

Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

Co se týče motorů, tak jednotky spalující naftu v nabídce vůbec nenajdeme a místo nich se můžeme těšit na dvě hybridní soustavy. Úplně základním motorem bude přeplňovaná čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 85 kW (116 koní), kterou známe třeba z crossoveru C-HR a nad ní budou stát dvě hybridní varianty. První nabídne čtyřválcovou osmnáctistovku o výkonu 90 kW (122 koní), přičemž ta druhá má čtyřválec o objemu dva litry a velmi hezký výkon 132 kW (180 koní). Tyto hybridní jednotky samozřejmě kombinují výše zmíněné benzinové motory s elektromotorem, a zatímco méně výkonný hybrid je známý třeba z modelu Prius, druhý hybrid je úplně nový. Nová Corolla nabídne i moderní podvozek postavený na zavěšení McPherson vpředu a nezávislém zavěšení typu multilink vzadu, což není v nižší střední třídě nic běžného (převládá klasická torzní příčka). Kromě toho bude k dispozici i adaptivní podvozek, takže jízdně by se mohlo jednat o vskutku zajímavý počin. Jak jsme se již zmínili, nová Toyota Corolla se veřejnosti poprvé oficiálně ukáže na autosalonu v Paříži, nicméně se prozatím neví, kdy přesně se dostane do prodeje.

Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Corolla Touring Sports: Auris je minulostí, Toyota se vrací k osvědčenému jménu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.