Přeposlat Fiat zmodernizoval crossover 500X

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat zmodernizoval crossover 500X

06.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fiat se pustil do modernizace svého malého crossoveru 500X, který patří v řadě 500 mezi to nejpovedenější. Modernizace se týká jak designu, tak techniky a těšit se můžeme třeba na nová světla či nové motory.

Fiat zmodernizoval crossover 500X

Nový Fiat 500, který spatřil světlo světa v roce 2007 a navázal na ikonický model z let 1957 – 1975, byl pro Fiat naprostou trefou do černého a stal se jakýmsi symbolem této automobilky. Tento prcek byl přesně tím moderním retro strojem, který veřejnost před více než deseti lety chtěla a ve své třídě se jedná o jeden z nejpopulárnějších vozů. Fiat si následně na modelu 500 postavil víceméně celý business a začaly vznikat spousty různých více či méně povedených derivátů a všelijakých edic. Jeden z nejlepších a nejpovedenějších derivátů je určitě model 500X, což je spíše menší crossover líbivého vzhledu kombinující retro styling původního modelu 500 s offroad prvky. Tento model spatřil světlo světa v roce 2014, takže je na trhu pouze čtyři roky a aktuální modernizace naznačuje zhruba polovinu životnosti této generace. Je to vlastně bratříček modelu Jeep Renegade, se kterým sdílí platformu FGA Small a z velké části tedy i techniku. Modernizace se dotýká jak techniky, tak designu a začneme právě designem, který se proměnil určitě k lepšímu. Nejvýraznější změnu najdeme na přídi a přepracování se dočkaly jak světlomety, tak přední nárazník a také systém denního svícení.

Fiat zmodernizoval crossover 500XFiat zmodernizoval crossover 500X

Ten je nově již v základu tvořen LEDkami a z těchto diod jsou složena také koncová světla. Největší novinkou je ale možnost pořídit si kompletní LED světlomety, což až doposud nešlo a maximem byly klasická, xenonová světla. Ta tedy z nabídky úplně zmizela, ale potencionální zákazníky to ani mrzet nemusí, protože LED světla údajně vykazují o celých 20 % vyšší svítivost při nižší spotřebě. Lehkých retuší se dočkala také záď, koncová světla jsou kompletně nová a mírně předělaný je i nárazník. K dispozici budou celkově hned tři verze, a to spíše do města určená varianta s označením Urban a drsněji vyhlížející dvojice City Cross / Cross. Varianty Cross disponují mírně zvýšeným podvozkem, výraznější ochranou karoserie a za příplatek bude možné vybavit je také pohonem všech kol 4WD. Modernizace se dotýká také interiéru, který nabídne líbivější a čitelnější grafiku přístrojů či lehce přepracovaný trojramenný volant. Palubní deska má tedy novou grafiku, ale koncepčně se drží stylu jako před faceliftem, takže je složená z centrálního displeje a dvou analogových budíků po jeho bocích (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr). Středový displej má úhlopříčku 3.5 palce a má nastavitelné styly zobrazení.

Fiat zmodernizoval crossover 500XFiat zmodernizoval crossover 500X

Další displej se nachází na vrcholu středového panelu a jedná se o 7 palcový barevný dotykový displej multimediálního palubního systému Uconnect s HD rozlišením. Palubní systém umí synchronizaci s chytrým telefonem přes technologie Apple CarPlay, Android Auto a u variant Cross je součástí standardní výbavy také navigace TomTom. Kromě dotyku přes displej je možné palubní systém ovládat také pomocí hlasových příkazů nebo tlačítky na volantu. Co se týče bezpečnostních prvků, tak ve standardní výbavě najdeme třeba systém sledování jízdních pruhů, inteligentního rychlostního asistenta a nově i systém rozpoznávání dopravních značek. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kde se událo také hodně novinek a těšit se můžeme i na úplně nové pohonné jednotky. Základním motorem je přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 88 kW (120 koní) a 190 Nm a tento moderní motor je doplněný klasickým atmosférickým čtyřválcem 1.6 E-Torq o výkonu 81 kW (110 koní). Vrcholný benzinový motor je nový čtyřválec o zdvihovém objemu 1.3 litru, který nabídne hezkých 110 kW (150 koní) a točivý moment o hodnotě 270 Nm.

Fiat zmodernizoval crossover 500XFiat zmodernizoval crossover 500X

Ještě bychom měli zmínit, že už i přeplňované benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Zatímco základní litr je spojený se šestistupňovým manuálem, výkonnější třináctistovka je osazena šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT a dá se očekávat, že atmosférická jednotka 1.6 E-Torq dostane klasický pětistupňový manuál. Hezká nabídka je také v oblasti naftových motorů a k dispozici budou čtyřválce 1.3, 1.6 a 2.0 Multijet II. Nejmenší motor má výkony 70 kW (95 koní) a 200 Nm, šestnáctistovka nabídne 88 kW (120 koní) a 320 Nm a vrcholný dvoulitr disponuje výkony 110 kW (150 koní) a 350 Nm. První dva motory jsou spojeny se šestistupňovým manuálem a dvoulitr je pak spojený s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol (zbytek motorizací má poháněna pouze přední kola). Fiat 500X po modernizaci hezky prokoukl, nabízí aktuálnější techniku a celkově mu facelift určitě pomohl, takže se dá čekat, že bude i nadále velmi oblíbeným vozem. Oficiální ceník prozatím není dostupný, ale na stránkách výrobce už je nová verze zalistovaná a jsou tam o ní k dispozici všechny důležité informace.

Fiat zmodernizoval crossover 500XFiat zmodernizoval crossover 500X

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat zmodernizoval crossover 500X


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.