Přeposlat Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

04.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Bugatti představila prozatím svůj nejdražší hypersport, a to automobil s označením Divo. Ten je postavený na modelu Chiron, ale měl by nabídnout podstatně lepší chování v zatáčkách, takže Divo má ambice hlavně co se týče okruhových hrátek.

Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

Představení tohoto extrémně drahého, extrémně výkonného a nesmírně rychlého hypersportu proběhlo na akci Concours d’Elegance v americkém Pebble Beach. Jeho produkce je ale velmi omezená, vznikne pouhopouhých 40 kusů a jak už asi tipujete, všechny jsou již kompletně rozprodané, na astronomickou cenu nehledě. Na finanční stránku věci se ale podíváme až později a začneme představením tohoto velmi zajímavého vozu. Jak jsme se již zmínili, Divo je postaveno na modelu Chiron a dalo by se říct, že je to taková jeho ostřejší a sportovnější varianta. Produkce Bugatti sice zahrnuje ty nejdražší a nejvýkonnější hypersporty, ale ty spíše než dovednostmi na okruhu, zaujmou svou technickou vyspělostí a nekompromisními výkony. Ani Veyron a ani aktuální Chiron nikdy nebyly vozy určené pro chirurgicky přesnou jízdu na okruhu, přece jenom, jsou to technologiemi nabité hypersporty s hmotností okolo dvou tun a fyzika zkrátka okecat nejde. A právě proto vznikl model Divo, automobilka ho profiluje jako model určený právě pro co nejlepší výkony v rámci okruhového jezdění a již při představení prohlásil prezident Bugatti, že je to vůz postavený pro zatáčky.

Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryčNové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

K nesmlouvavému výkonu tedy výrobce přidal pozměněnou a notně vylepšenou aerodynamiku, trochu ubral na váze a výsledek je před námi. To, že je tato novinka postavená na Chironu, není na první pohled ani moc poznat, protože design se dočkal hodně změn a Divo vypadá podstatně dramatičtěji a dynamičtěji než jeho většinový dárce orgánů. Mimochodem, Bugatti opět zvolilo pojmenování po slavném závodníkovi (pánové Veyron i Chiron byli závodníci) a zvolilo může jménem Alberto Divo, který vyhrál s vozy Bugatti závod Targa Florio v letech 1931 a 1932. Zpět ale k designu, kterému dominuje pro Bugatti typická maska chladiče a velmi originálně pojaté světlomety. Vzadu pak najdeme přímo obří difuzor, v jehož středu jsou umístěny hned čtyři koncovky výfuku a neschází ani velké přítlační křídlo. Přepracovaná karoserie je plná různých průduchů a otvorů, přičemž průduchy jsou patrné také na kapotě či za předními a před zadními koly. Všechny změny byly provedeny kvůli co možná nejlepší aerodynamice a dle výrobce narostl maximální přítlak proti modelu Chiron o značných 90 kg, takže Divo se může držet silnice silou až 456 kg.

Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryčNové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

Za zmínku určitě stojí také fakt, že vůz zvládne boční přetížení až 1.6 G. Na karoserii je samozřejmě hodně prvků z karbonu a hmotnost se povedlo oproti Chironu snížit o 35 kg, což sice není žádný velký zázrak, ale lepší než nic a s ovladatelností to určitě trochu pomůže. Zatímco v oblasti designu exteriéru si Chiron s Divem moc podobní nejsou, pro interiér už to neplatí a zde jde původ v modelu Chiron odhalit naprosto bezpečně. Interiér Diva je totiž takřka identický a mírné rozdíly najdeme pouze u volantu a sedadel, která mají výraznější boční vedení pro ještě lepší držení těla při ostré jízdě. Interiér je tedy vcelku jednoduchý a dominuje mu nádherný trojramenný volant s plochou spodní částí, který je čalouněný alcantarou a který obsahuje třeba startovací tlačítko nebo pádla pro řazení v manuálním módu. Vpravo od řidiče sedí minimalisticky pojatý středový panel s voličem převodovky a několika ovládacími kolečky. Palubní deska je částečně digitální, částečně analogová a v jejím středu najdeme velký tachometr. Interiér je barevně sladěný s exteriérem, takže kombinuje matou šedou s výraznou modrou a ve výsledku to nevypadá vůbec špatně.

Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryčNové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

Neschází ani karbonové doplňky, a zatímco v Chironu hraje interiér spíše na luxusní notu, zde je vyvedený v podstatně sportovnějším duchu. Pohonná jednotka se nezměnila vůbec a všechna čtyři kola tohoto modelu pohání strojovna jako z partesu, a to rovnou čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osm litrů, jehož válce jsou uspořádány do W. Jedná se tedy o identický motor jako v Chironu a to platí také o jeho výkonu, který se zastavil na čísle 1103 kW, tedy 1500 koní. S tímto hodně početným stádem se umí Divo rozjet z klidu na 100 km/h za 2.4 sekundy, tedy za stejný čas jako Chiron a maximální rychlost čítající 380 km/h je dokonce ještě nižší (maximální rychlost Chironu je elektronicky omezena na 420 km/h). Tady ale nejde o maximální rychlost, ale o výkony na okruhu a ty má Divo měřitelně lepší, protože trať Nardo zvládá o 8 sekund rychleji než jeho sourozenec Chiron. Přenos výkonu obstarává sedmistupňová převodovka DSG a jak jsme se již zmínili, Bugatti plánuje vyrobit pouhých 40 kusů a všechny už jsou pryč. A cena? Rovných 5 milionů eur, tedy něco málo přes 128 milionů korun. 

Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryčNové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nové Bugatti Divo je určeno do zatáček, stojí 5 milionů eur a všech 40 kusů už je pryč


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.