Přeposlat Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu

23.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda zmodernizovala svůj populární crossover HR-V, který se aktuálně prodává ve druhé generaci a facelift přináší mírné změny v jak designu, tak v technice. Pojďme se na něj tedy podívat trochu podrobněji.

Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu

Honda HR-V spadá do dnes velmi populární kategorie malých SUV či crossoverů (je to vesměs to samé) a aktuálně se prodává ve druhé generaci. Ta první se vyráběla v letech 1998 – 2006 a je to taková ta zvláštní Honda, kterou je možné čas od času potkat a málokdo ví, co je vlastně zač. První HR-V mělo opravdu lehce extravagantní design připomínající žábu a tento vůz bodoval vcelku solidně prostorným interiérem při kompaktních venkovních rozměrech. S druhou generací je to už trochu složitější. Ta přišla v roce 2013 pod označením Vezel a pod tímto jménem se prodávala pouze v domácím Japonsku. O dva roky později změnila Honda jméno na staronové HR-V a vyslala tuto druhou generaci do Evropy. Hlavním znakem proti první generaci byl kompletně proměněný design, větší venkovní rozměry, a ještě praktičtější interiér. Aktuální facelift tedy zdánlivě přichází po pouhých třech letech služby, ale ve skutečnosti uplynulo od začátku výroby tohoto povedeného crossoveru již pět let, takže je víceméně v polovině života. Facelift to není nijak dramatický a Honda pouze lehce poupravila design a mírně zmodernizovala techniku tak, aby HR-V působilo aktuálně i ve zbytku svého života.

Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.

Nejvíce patrná změna se nachází na přední části a tou je přepracovaná maska chladiče, která dostala více chromu a změněny byly také přední světlomety. Ty dostaly trochu jiné denní LED svícení a jiný je i nárazník, nově s většími průduchy a jinak umístěnými mlhovkami. Vzadu už je změn podstatně méně a tou hlavní jsou koncová světla s trochu jinou grafikou, mezi kterými se nachází chromovaná linka podobná té v přední masce chladiče. Těšit se pak můžeme také třeba na 17 palcová litá kola v novém designu či jeden nový odstín karoserie s označením Midnight Blue Beam Metallic. Vyšší výbavy pak dostanou chromovanou koncovku výfuku. Zadní dveře s klikami ukrytými ve sloupku zůstaly a modernizace se dotkla také interiéru. Ten bude nyní podstatně klidnějším a příjemnějším místem, protože Honda hodně zapracovala na odhlučnění, a to jak na tom pasivním, tak na aktivním. V oblasti pasivního odhlučnění se výrobce zaměřil na lepší izolaci podběhů kol, přední oddělovací přepážky, kapoty a dveří. Vyšší výbavové stupně pak budou dokonce vybaveny systémem aktivního potlačení hluku s označením Active Noise Cancellation.

Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.

Ten umí pomocí dvou mikrofonů monitorovat zvuk s nízkou frekvencí a poté ho zvládne prostřednictvím vysílání signálů v opačné fázi přes reproduktory potlačit. V této kategorii automobilů je to vpravdě ojedinělý prvek výbavy, který nikdo jiný nenabízí. Další změny v interiéru se týkají zpracování, které by mělo být ještě kvalitnější a Honda zmiňuje také nové přední sedačky řidiče i spolujezdce s lepší oporou těla. Po stránce rozvržení ovládacích prvků a ergonomie zůstává interiér stejný a jeho dominantu tedy pořád tvoří široký středový panel s barevným dotykovým displejem a jednoduchá, ale líbivá palubní deska. Zadní variabilní sedadla Magic Seats s možností posouvání a různého skládání samozřejmě zůstala, a právě vysoká variabilita interiéru bude jednou z hlavních zbraní tohoto modelu i po modernizaci. Samozřejmostí pak bude vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Hlavním a vlastně i základním motorem bude i po faceliftu dobře známá, atmosféricky plněná patnáctistovka 1.5 i-VTEC, která disponuje nejvyšším výkonem 96 kW (130 koní) při 6600 ot/min a točivým momentem o hodnotě 155 Nm při 4600 ot/min.

Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.

Není to žádný trhač asfaltu, nicméně se šestistupňovým manuálem umí tento čtyřválec rozhýbat HR-V z klidu na 100 km/h za 10.2 sekundy, což určitě není špatné. Maximální rychlost této verze je 192 km/h a patnáctistovka může být spárována také s převodovkou CVT, se kterou se dynamika trochu zhorší (11.2 sekundy a 182 km/h). Na základní motor to ale určitě nejsou špatná čísla, a navíc se jedná o příjemně úspornou jednotku, takže provozní náklady budou dobré. Později, pravděpodobně na jaře 2019, přijde i přeplňovaná verze s označením 1.5 VTEC Turbo prozatím nespecifikovaného výkonu a do nabídky se vrátí také naftová jednotka 1.6 i-DTEC. Ta pravděpodobně nabídne parametry 88 kW (120 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 300 Nm při 2000 ot/min a hlavní devízou této jednotky bude samozřejmě úsporný provoz. Nicméně je ale možné, že se parametry tohoto motoru proti stávající jednotce trochu změní kvůli novým emisním normám, ale to se dozvíme až později. Výroba zmodernizované Hondy HR-V již začala a prodávat se začne v říjnu tohoto roku. Jak jsme se již zmínili, motorizace 1.5 VTEC Turbo a 1.6 i-DTEC přijdou na jaře příštího roku.

Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k dispozici se systémem aktivního potlačení ruchu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.