Přeposlat Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

14.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Na náš trh právě stupuje nová Honda CR-V, což je pro tuto japonskou automobilku jeden z nejdůležitějších vozů vůbec. Pátá generace je prozatím k dispozici pouze s benzinovou přeplňovanou patnáctistovku, a pokud chcete počkat na naftu, tak nemusíte, protože žádná nebude.

Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

Od Hondy je to velmi odvážný krok, protože naftové motorizace tvoří u tohoto nesmírně populárního SUV většinu prodejů. Není to tak, že by pátá generace CR-V neexistovala s naftovým motorem, Honda naftu pro toto SUV má a normálně ho prodává, ale Evropa má zkrátka právě teď smůlu. Je to samozřejmě dáno aktuální atmosférou, která naftovým motorům vůbec nehraje do karet a je docela dobře možné, že jak se vlny trochu uklidní, Honda do CR-V naftu v Evropě opět nasadí. Nebo se prodeje propadnou tak, že to bude nezbytné za jakékoliv situace, ale to bychom už trochu předbíhali, a to samozřejmě ukáže až čas. Aktuálně je tedy nové CR-V k dispozici pouze s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo, což je ale velmi povedený motor a vůbec bychom se nedivili, kdyby zákazníci po naftě ani nevzdechli. K dispozici jsou hned dvě výkonnostní varianty, nicméně na to se podíváme až později, ze začátku si Hondu CR-V trochu představíme. Jedná se o již pátou generaci globálně nesmírně populárního SUV, které stálo u samotného zrodu této kategorie a vlastně ji pomohlo definovat. Vzhledově jsou si čtvrtá a pátá generace docela podobné, ale úplně stejné samozřejmě nejsou a vpředu se liší hlavně jinak pojatou maskou chladiče a rozdílným nárazníkem.

Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

Také vzadu najdeme několik rozdílů, ale celkovým pojetím designu je zkrátka dobře vidět, že pátá generace na tu čtvrtou přímo navazuje. Kompletní rozměry této novinky jsou 4600 x 2117 x 1689 mm a rozvor se zastavil na hodnotě 2663 mm. Zavazadlový prostor má ve standardní konfiguraci objem 561 litrů a po sklopení zadních sedaček naroste až na 1756 litrů, přičemž vůbec poprvé je možné pořídit CR-V i v sedmimístné konfiguraci. Za to se samozřejmě připlácí a s třetí řadou sedadel se zavazadlový prostor sníží na 472 litrů při využití pěti a 150 litrů při využití všech sedmi sedadel. Interiér je dle aktuálního stylu Hondy velmi moderní, obsahuje částečně digitální palubní štít, hezký středový panel s dotykovým displejem a příjemně elegantní styling. Nová Honda CR-V je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy s označením Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive, a jak už u japonských vozů bývá zvykem, výbava je přesně daná a víceméně nejde vůbec rozšiřovat. Už základ v podobě stupně Comfort je ale poměrně slušně vybavený a třeba bezpečnostní prvky obsahuje úplně všechny, stejně jako tři zbývající stupně výbavy.

Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

Z těch pokročilých bezpečnostních prvků pak této výbavě schází pouze detekce objektů v mrtvém úhlu a asistent při couvání z parkovacího místa. Zájemce o základní výbavu se může těšit třeba na 17 palcová litá kola, LED osvětlení (denní svícení i světlomety a koncová světla), elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka, kompletně elektrická okna, vyhřívaná přední sedadla či automatickou klimatizaci. Z palubních systémů je to pak autorádio s 5 palcovým displejem, USB portem, Bluetooth rozhraním a audio s osmi reproduktory. Zbývající tři stupně výbavy už obsahují modernější palubní systém s označením Honda CONNECT 2, který disponuje 7 palcovým dotykovým displejem, dvěma USB porty, Bluetooth a podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Stupně výbavy Elegance a Lifestyle pak nabídnou litá kola o velikosti 18 palců a nejvyšší stupeň výbavy Executive má dokonce 19 palcová litá kola. Nejvyšší stupeň výbavy víceméně obsahuje úplně všechno, včetně kompletní bezpečnostní výbavy, duální automatické klimatizace (tu mají i dva prostřední stupně výbavy), elektricky stavitelného sedadla řidiče v osmi směrech s pamětí či kompletně kožený a vyhřívaný interiér (přední i zadní sedačky).

Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

Jediné věci, za které se dá u nového CR-V připlatit nad rámec jednotlivých výbav, jsou metalický nebo perleťový lak (+ 13 900 Kč), metalický lak Premium Crystal Red (+ 19 900 Kč, pouze u dvou nejvyšších výbavových stupňů) a sedmimístné provedení (+45 000 Kč, pouze u stupně Lifestyle). Co se týče motorizací, tak jak jsme se již zmínili, tak pátá generace Hondy CR-V je v Evropě dostupná pouze s benzinovou patnáctistovkou 1.5 VTEC Turbo. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou nabídne tento čtyřválec výkon 127 kW (173 koní) a 220 Nm a v kombinaci s převodovkou CVT má výkon navýšený na 142 kW (193 koní) a 243 Nm. Zrychlení z 0-100 km/h probíhá mezi 9.2 – 10 sekundami v závislosti na verzi a pohonu (4x2 nebo 4x4) a maximální rychlost se pohybuje mezi 200 – 211 km/h, přičemž opět závisí na verzi. Nejlevnější Honda CR-V stojí 669 900 Kč a v tomto případě se jedná o výbavu Comfort doplněnou o pohon předních kol a šestistupňový manuál. Stejná kombinace se stupněm výbavy Elegance pak vyjde na 749 900 Kč a úplně nejdražší varianta je výbavový stupeň Executive, pohon všech kol a převodovka CVT, přičemž za tuto verzi dáte minimálně 1 024 900 Kč. Nejlevnější cesta ke čtyřkolce je prostřednictvím stupně Elegance a šestistupňového manuálu, což je kombinaci stojící 799 900 Kč a nejlevnější model s převodovkou CVT vyjde na 854 900 Kč (Elegance).

Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez nafty a s dvojicí převodovek.


počet příspěvků: 1

kolemjdoucí

04.09.2018 v 13:40

Velká auta s benzínovými motory jsou pěkný žrouti. A většině lidem to bude vadit. Bohužel praxe ukázala, že pohádka o nízké spotřebě úsporných benzínových motorů bere ve velkých vozech za své. Nejlepším příkladem jsou všechny ty Superby, Mondea Passaty s přeplňovanýma 1,4 respektive 1,5, mají v praxi spotřebu okolo 8-9 litrů na sto km a dynamika jim chybí. S dvoulitrem v naftě se dá jezdit i pod šest.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.