Přeposlat Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

09.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární model Vitara od japonské automobilky Suzuki prodělal v polovině svého životního cyklu aktuální generace facelift. Ten přináší lehké změny designu i techniky, ale bohužel i něco odnáší, a to povedenou a spolehlivou atmosférickou šestnáctistovku.

Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

Suzuki Vitara patří mezi nejznámější vozy v segmentu SUV a tento model si ve svém životě prošel zajímavým přerodem. Vitara začínala jako kompaktní SUV, pak se změnila v klasický offroad a největší slávu si vydobyla právě jako vůz, který je velmi schopný v terénu. S příchodem čtvrté generace se offroad opět proměnil, a to na módní SUV se zaměřením spíše na normální provoz. Samozřejmě je pořád možné koupit si Vitaru s pohonem všech kol, o čemž si může nechat spousta módních SUV jenom zdát (třeba Peugeot 3008), nicméně už má daleko do onoho drsného offroadu, který se nezalekl ani náročnějšího terénu. Vraťme se ale k historii Vitary, která se začala odvíjet již v roce 1988, kdy spatřila světlo světa první generace vyráběná po dlouhých 10 let. Druhá generace brouzdala po silnících a v terénu mezi léty 1998 – 2005 a pravděpodobně nejznámější a nejslavnější generace, tedy ta třetí, existovala v letech 2005 – 2015. Třetí generace dostala do jména ještě slovíčko Grand a stejně jako ostatní verze, i tato existovala v bezpočtu různých verzí a bylo možné ji pořídit i s třídveřovou karoserií. Očekávaná čtvrtá generace přišla v roce 2015 a změnila se k nepoznání.

Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

Pryč byly jednoduché a industriální tvary, nová Vitara, představená na autosalonu v Paříži, byla velmi mladistvý, moderní počin a překvalifikovala do třídy SUV. Byl to logický krok, klasické offroady byly a vlastně pořád jsou na ústupu a třída SUV neustále raketově roste, takže v Suzuki vycítili, že tato změna by mohla být úspěšná. A taky že byla, Vitara platí za velmi populární SUV nehledě na to, že přišla o své chlapácké vzezření a podlehla módním trendům. Suzuki se celkově v poslední době na našem trhu daří a je tedy vidět, že mají své portfolio postaveno dobře a logicky. Vitara se s příchodem čtvrté generace také poměrně výrazně zmenšila do všech směrů a roli takového rodinnějšího vozu tak u Suzuki nově plní model S-Cross, který, ač na to nevypadá, je prostornější a praktičtější. Facelift čtvrté generace přichází po třech letech na trhu, což značí polovinu životního cyklu, a kromě designu se modernizace týká také techniky. Na tu se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy vzhledem, který docela výrazně prokoukl a nejvíce je to patrné na přídi. Maska chladiče je kompletně nová, nyní má vertikálně orientované lamely a přepracované jsou také přední světlomety, které dostaly lehce pozměněnou grafiku.

Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

I přední nárazník s integrovanými mlhovkami je nový a změny pokračují také na zádi. Koncová světla dostala úplně novou, podstatně modernější grafiku a k dispozici budou dva nové barevné odstíny. Zlatý odstín můžete vidět na okolních obrázcích a musíme přiznat, že to v tomto kabátku Vitaře velmi sluší. Typická vlnka táhnoucí se od předních dveří až ke koncovým světlům zůstala, stejně tak jako poměrně výrazně se svažující střecha. V oblasti rozměrů se pravděpodobně nic nezměnilo (4175 x 1775 x 1610 mm) a dá se očekávat, že stejný zůstal i zavazadlový prostor (375 / 1120 litrů). Kompletní fotografie interiéru se ven prozatím bohužel nedostaly a k dispozici je pouze jeden obrázek ukazující palubní desku. Ta má podstatně modernější budíky s hezčím fontem a mezi nimi bude nově sedět barevný displej palubního počítače, který nahradí displej monochromatický. Celkové ergonomické rozložení interiéru ale pravděpodobně zůstane stejné jako u aktuálního modelu. Facelift přináší i modernější výbavu a těšit se můžeme na rozšíření asistenčních systémů třeba o sledování mrtvého úhlu, hlídání jízdního pruhu nebo sledování dopravních značek.

Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

Co se týče již avizovaných změn v oblasti techniky, tak tou největší je konec atmosférického čtyřválce 1.6 VVT o výkonu 88 kW (120 koní). Toho dle aktuálních trendů nahradí přeplňovaná tříválcová jednotka 1.0 BoosterJet o výkonu 81 kW (110 koní), kterou má v nabídce také větší S-Cross. Je určitě škoda, že původní šestnáctistovka končí, protože se jednalo o velmi úsporný, příjemný, a hlavně spolehlivý motor a byl to jeden z těch posledních mohykánů, kteří postupně mizí v propadlišti dějin. Vrcholným motorem bude čtrnáctistovka 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW (140 koní), která je aktuálně vyhrazena sportovnější verzi Vitara S a o dieselových motorech se Suzuki vůbec nezmiňuje. Předfaceliftová verze je k dispozici s naftovým čtyřválcem 1.6 DDiS o výkonu 88 kW (120 koní), ale vůbec bychom se nedivili, kdyby Vitara o naftu úplně přišla. Kromě pohonu předních kol bude k dispozici samozřejmě i pohon všech kol s označením AllGrip, a to i pro základní model a mimo manuál bude na výběr také automatická převodovka. Dá se očekávat, že premiéru si zmodernizovaná Vitara odbude na autosalonu v Paříži (oficiálně to ale potvrzeno nebylo) a prodej by měl odstartovat na podzim tohoto roku.

Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki zmodernizovalo úspěšnou Vitaru. Benzinová šestnáctistovka je pryč a nastupují výhradně turbomotory.


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.