Přeposlat Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

26.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jen nedlouho poté, co vstoupil ostrý hatchback Mégane R.S. na náš trh, představil Renault jeho vrcholnou variantu s označením Trophy. Těšit se můžeme nejenom na výkonnější motor, ale také na silnější brzdy či upravený podvozek.

Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

Označení Trophy je pro Renault typické a vždy značí absolutní vrchol ostrých modelů s přídomkem R.S. Kromě menšího Clia toto označení využívá také model Mégane R.S., který se dočkal vrcholné varianty právě teď. K řadě Mégane R.S. označení Trophy patří a táhne se s tímto ostrým hatchbackem od jeho první generace. První ostrá verze Trophy spatřila světlo světa v roce 2005, byla postavená na prvním Méganu R.S. a jednalo se o odlehčený model s poupraveným podvozkem. Tenkrát se na motor ještě nesahalo a výkonnostně si tedy Trophy proti standardní verzi R.S. nijak nepomohl, ale to bylo poprvé a naposled. Další přiostřená varianta Trophy byla postavena na druhé generaci modelu R.S. (jednalo se ale o třetí generaci řady Mégane celkově, první svou ostrou verzi neměla) a kromě upraveného podvozku jsme se dočkali i navýšení výkonu. Místo původních 184 kW (250 koní) dával přeplňovaný dvoulitr nově 195 kW (265 koní) a jednalo se o vskutku parádní svezení. Doba ale pokročila a ostrý hatchback s výkonem na hranici 300 koní není v dnešní době nic překvapivého (třeba VW Golf R nebo Seat Leon Cupra), takže nový Mégane R.S. Trophy si výkonnostně také pomohl.

Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

Nejedná se o nějak dramatický nárůst výkonu, ale těch 300 koní tam je a je to tedy první Mégane R.S. v historii s takto vysokým výkonem. Na techniku a výkony se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy vzhledem, který se na první pohled proti verzi R.S. nijak nezměnil. A vlastně ani na ten druhý, Trophy je prakticky stejný vůz, jako R.S. a hlavním poznávacím znakem jsou speciální devatenáctipalcová litá kola Jerez ve stříbrno-červeném designu. Na nich jsou obuty pneumatiky Bridgestone Potenza S001 a příští rok přibydou do nabídky odlehčená kola Fuji Light, pomocí kterých bude možné ušetřit na celém voze hezkých 8 kg hmotnosti. Zpoza kol prosvítají červené třmeny kotoučových brzd Brembo, které byly proti standardnímu modelu posíleny a jedná se o odlehčené, dvoumateriálové brzdy. Ty jsou v nabídce také pro standardní verzi, ale jsou k dispozici pouze pro variantu s podvozkem Cup. Tímto podvozkem je samozřejmě vybavený i model Trophy a paket Cup obsahuje také mechanický samosvorný diferenciál Torsen, o 25 % tužší tlumiče a o 10 % tužší stabilizátory.

Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

Ve výbavě pak pochopitelně neschází ani systém aktivního řízení zadní nápravy s označením 4Control, kterým je vybavený i standardní Mégane R.S. a je to právě tento systém, který je na nové generaci tohoto ostrého hatchbacku tím nejkontroverznějším prvkem. Někdo říká, že ho to výrazně zrychlilo, někdo, že je kvůli tomu jízda hůře čitelná a dají se najít i testy, kde si novináři stěžují na nepředvídatelné chování. Tak či tak, na systém 4Control je pravděpodobně potřeba si pořádně zvyknout. Co se týče interiéru, tak v něm se moc změn neudálo a za zmínku stojí snad jenom nová příplatková sedadla Recaro, ve kterých se sedí o 20 mm níž a která budou k dispozici za příplatek. Jinak je ale interiér stejný, takže obsahuje krásný trojramenný volant s logem R.S. ve spodní části a poměrně jednoduchý středový panel s vertikálně orientovaným dotykovým displejem. Neschází ani volič jednoho z pěti režimů nastavení jízdy (Renault Multi-Sense) a model vybavený automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC obsahuje také technologii řízeného rozjezdu (Launch Control). Pod kapotou verze Trophy sice pořád sídlí přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka (1.8 TCe), ale jak jsme se zmínili již v úvodu, její výkon narostl na 221 kW, tedy na kulatých 300 koní.

Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

Standardní Mégane R.S. má výkon 206 kW (280 koní), takže oněch 15 kW navíc není žádný dramatický nárůst, ale na dynamiku to pozitivní vliv má. Točivý moment byl z původních 390 Nm navýšený na 400 Nm a varianta s převodovkou EDC nabídne dokonce 420 Nm, takže tato verze by na tom měla být v oblasti dynamiky nejlépe. Renault prozatím bohužel zveřejnil dynamické hodnoty pouze k modelu s šestirychlostní manuální převodovkou, u kterého se povedlo vylepšit zrychlení z 0-100 km/h o jednu desetinku sekundy, na výslednou hodnotu 5.7 sekundy. Maximální rychlost se zlepšila z 255 km/h na 260 km/h a veškerý výkon proudí výhradně na přední kola, přičemž s trakcí pomáhá již zmíněný samosvorný diferenciál Torsen. V základu bude Mégane R.S. Trophy vybavený klasickým šestirychlostním manuálem a za příplatek bude k dispozici automatická dvouspojková převodovka EDC se šesti stupni, což je stejné, jako u standardního modelu R.S. Tato novinka se začne prodávat někdy v průběhu podzimu tohoto roku a dá se očekávat, že to bude pořádně žádané zboží, protože předchozí model Trophy byl nesmírně populární a prodával se více než dobře.

Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300 koní a samosvorný diferenciál.


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.