Přeposlat Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

24.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární kompaktní sporťák Audi TT si prošel lehkou modernizací a třetí generace je tedy, dá se předpokládat, v polovině svého životního cyklu. Pojďme se tedy podívat, co všechno si pro nás v Ingolstadtu připravili a co je nového.

Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

Audi TT je jeden z nejoblíbenějších a nejúspěšnějších malých sportovních vozů vůbec a jeho první generace vznikla již před dvaceti lety. Původně sice malé TT sklízelo kvůli svému zakulacenému designu mírné poškleby a většinou bylo titulováno jako auto pro kadeřníky nebo letušky, no to nic nezměnilo na tom, že se hlavně ve vyšších specifikací jednalo o schopné kupátko. Druhá generace vyrábějící se mezi léty 2007 - 2014 byla ve všech směrech lepší a navíc nabídla ostřeji a agresivněji pojatý design, přičemž ta třetí přišla logicky na řadu v roce 2014. Po čtyřech letech služby jsme se tedy dočkali decentní modernizace, která přichází příhodně přesně v roce, který označuje 20 let od představení první generace. Většina automobilek takovéto velké milníky využívá k vyrobení nějaké speciální, výroční edice a Audi není výjimkou. Kromě modernizace představilo Audi také speciální edici s označením TT 20 Years, které vznikne pouhých 999 kusů. Na tu se ale podíváme až později a začneme tím, co všechno vlastně tato lehčí modernizace pro tento sympatický vůz přináší. Týká se obou karosářských verzí, takže jak kupé, tak kabrioletu s označením Roadster, který disponuje stylovou plátěnou střechou.

Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motoryAudi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

Tu je Audi TT Roadster schopné shodit či opětovně natáhnout za pouhých 10 sekundy a zvládne to až do rychlosti 50 km/h. Facelift je nejvíce patrný na přídi, kde sedí po vzoru novějších Audi přepracovaná mohutná maska v tradičním tvaru a mírně předělaný nárazník s většími průduchy. Trochu jinak vypadají i přední světlomety, které jsou nově kompletně LED a za zmínku stojí i výrazné LED denní svícení. Zadní část se prakticky nezměnila, koncová světla mají stejnou grafiku jako ta přední a neschází ani plastový difuzor s dvojicí koncovek výfuku po jeho stranách. Ostřejší verze TTS, která je prozatím na vrcholu nabídky (než dostane facelift ještě drsnější model TT RS), pak nabídne hned čtyři koncovky výfuku. Speciální edice TT 20 Years, která vznikne pouze v 999 kusové produkci, se od standardních modelů nepatrně liší, a tak trochu odkazuje na minulost. Je totiž vyvedená v podobném stylu, jako více než dvacet let starý koncept, ze kterého pak vzešla první generace TTčka. Tato edice bude dostupná s oběma tyty karoserie a mezi její hlavní znaky patří koncová OLED světla s jinou grafikou, přepracovaný difuzor, nerezové koncovky výfuku, černé třmeny kotoučových brzd a devatenáctipalcová litá kola ve speciálním designu.

Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motoryAudi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

Také interiér je proti standardním verzím jiným a zaujme hlavně použitím výrazné hnědé kůže Nappa, která je doplněná o kontrastní žluté prošívání. Neschází ani označení TT 20 Years (třeba na volantu nebo hlavici řadicí páky) či plaketa s pořadovým číslem. Co se týče exteriéru, tak ten bude oděný výhradně do šedého kabátku a k dispozici budou dva rozdílné odstíny. Zpět ale ke standardní verzi. Interiér se proti variantě před faceliftem moc nezměnil a jedinou větší novinkou je kompletně digitální palubní deska (Audi Virtual Cockpit) pro všechny modely. Středový panel je pořád nesmírně minimalistický, protože postrádá barevný displej multimediálního systému (v dnešní době věc takřka nevídaná) a ovládání klimatizace je umístěno ve středu kruhových výdechů. To vypadá velmi originálně a celkově je přímočaré pojetí interiéru Audi TT pořád svěží a líbivé, protože není zbytečně přeplácaný a najdeme v něm jenom nezbytné prvky. Facelift se vcelku výrazně dotknul techniky a nově nenajdeme v nabídce Audi TT žádný naftový motor, nicméně předchozí naftový čtyřválec 2.0 TDI určitě v tomto typu automobilu nikomu chybět nebude.

Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motoryAudi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

Končí také čtyřválec 1.8 TFSI a TT po faceliftu bude k dispozici (kromě modelu TT RS) výhradně s motorem 2.0 TFSI. Základní provedení se jmenuje 40 TFSI, to nabídne 145 kW (197 koní) a kousek nad ním stojí varianta 45 TFSI. U té už narostl výkon na 180 kW (245 koní) a obě tyto varianty jsou ve standardu vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. V obou případech je možné sáhnout také po sedmistupňové automatice a varianta 45 TFSI může být spárována také s pohonem všech kol. Na vrcholu nabídky bude prozatím stát model TTS, jehož přeplňovaný dvoulitr je naladěný na 225 kW (306 koní) a všechen tento výkon proudí prostřednictvím sedmistupňové převodovky na všechna čtyři kola. Tento model se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 4.5 sekundy (Roadster za 4.8 sekundy) a později se dočká faceliftu také nejostřejší provedení TT RS s legendárním přeplňovaným pětiválcem 2.5 TFSI. Kromě standardního podvozku bude k dispozici i sportovní podvozek snížený o 10 mm či podvozek s magnetickými tlumiči (Audi magnetic ride). Již v září bude možné faceliftované Audi TT u výrobce objednat a oficiální prodej odstartuje koncem tohoto roku.

Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motoryAudi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi TT prodělalo mírnou modernizaci a nově už nemá v nabídce naftové motory


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.