Přeposlat Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

17.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ruská automobilka Lada představila ostrou verzí svého povedeného sedanu Vesta, která dostala velmi přímočaré pojmenování Sport. Není to sice žádný extra výkonný kousek, ale i tak působí díky osobitému pojetí velmi sympatickým dojmem.

Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

Lada (či spíše VAZ) patří mezi automobilky, které u nás sice oficiálně nepůsobí, nicméně některé její vozy se na našem trhu dají prostřednictvím různých dealerů koupit. Model Vesta patří mezi to modernější, co tento výrobce nabízí a oficiálního představení se tento automobil dočkal v roce 2015. Kromě klasického sedanu existuje Vesta také ve verzi kombi (s přídomkem SW) a dokonce je v nabídce i varianta s označením Cross, což je kombi s karoserií chráněnou plastem a vyšší světlou výškou. Tato verze se nezalekne ani horších povrchů, vypadá poměrně líbivě a určitě je to vůz, který by mohl uspět i u nás. Třeba u našich slovenských sousedů se Lada normálně prodává a samozřejmě exceluje hlavně v poměru cena / výkon. Modelovou řadu Vesta velmi brzy rozšíří nejvýkonnější verze s označením Sport, která je určena výhradně karosářské verzi sedan a která svou technikou působí jako návrat mezi ostré hatchbacky z doby před řekněme deseti a více lety. Dnes už v této kategorii víceméně neexistují modely s atmosférickými motory o vyšším objemu a všichni výrobci přešli svorně na přeplňované jednotky.

Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

Je samozřejmě nasnadě, jestli je to dobře nebo ne a o tom se dá opravdu dlouze polemizovat, nicméně tak to prostě je a z hlediska výkonu a jeho dostupnosti jsou přeplňované jednotky určitě lepší. Nabídnou hodně výkonu při rozumném objemu, hutný zátah už z nízkých otáček a při troše umu i slušnou spotřebu. Atmosférické jednotky na druhou stranu musíte pro dosažení rozumného výkonu hodně točit a jejich točivý moment je proti přeplňovaným motorům někdy až úsměvný. Tento typ motorů ale není v oblasti spotřeby tak háklivý na styl jízdy a co si budeme povídat, do sportovně laděného hatchbacku či sedanu se pořád atmosférický motor hodí. Má prostě více charakteru a chce po řidiči větší zapojení do děje, nějakou tu práci s řadicí pákou a celkově je to taková stará škola. A přesně to je Vesta Sport, které tepe v útrobách právě atmosféricky plněný motor s nikterak zázračným výkonem, který si navíc bude třeba zasloužit. V porovnání s moderním ostrými hatchbacky samozřejmě nemá Vesta Sport v oblasti výkonu sebemenší šanci uspět, ale vůbec nepochybujeme o tom, že to bude zajímavé svezení odkazující na minulé generace tohoto typu vozů.

Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

Nabízí se srovnání třeba s dvoulitrovou Mazdou 3 Sport či Fordem Focus ST 170, což nebyly drtivě výkonné vozy, ale určitě měly zajímavý charakter. V oblasti vzhledu se Vesta Sport opravdu povedla a může za to hlavně moderně pojatá přední část stylizovaná do písmena X, která obsahuje robustní masku chladiče, dobře vypadající světlomety a sportovně střižený nárazník s mlhovkami a červenou dekorační linkou. Zadní část vypadá také zajímavě a obsahuje líbivý nárazník s difuzorem, dvojicí koncovek výfuku, ostře řezaná koncová světla a neschází ani decentní spoiler nad víkem zavazadelníku. Červené dekorační prvky se nachází také na bočních prazích, na zadním nárazníku a musíme přiznat, že to Vestě Sport opravdu sluší a vypadá zkrátka dobře. Celkový design hezky dotváří atraktivní litá kola o průměru 17 palců, která můžou být nahrazena koly o palec většími a použité pneumatiky disponují rozměry 205/50 (17 palců) nebo 205/45 (18 palců). Proti standardnímu modelu sedí specifikace Sport o 16 mm blíž k silnici, takže by měla tato verze nabídnout sportovnější a intenzivnější zážitky na volantem. To ale nejsou jediné úpravy, rozchod kol se zvětšil vpředu i vzadu kvůli lepší stabilitě a hmotnost klesla na konečných 1211 kg.

Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

Fotografie interiéru Lada bohužel nezveřejnila, ale vnitřek verze Sport bude samozřejmě vycházet ze standardního modelu, který vypadá docela obstojně. Vesta má interiér vyvedený ve stylu staršího Fordu Focus nebo Hyundaie i30 předchozí generace, takže je docela členitý a plný různých záhybů, nicméně jako celek je poměrně moderní. Nejzajímavější na tomto vozu je ale samozřejmě jeho motor, který je zastoupený atmosféricky plněným čtyřválcem o zdvihovém objemu 1.8 litru, což je agregát, který Lada nabízí na ruském trhu i pro standardní model. Namísto původních 90 kW (122 koní) a 170 Nm točivého momentu ale nyní tento čtyřválec dává slušných 107 kW (146 koní) a 187 Nm, což stačí Vestě Sport ke sprintu z 0-100 km/h za 9.6 sekundy. Maximální rychlost se zastaví na hranici 198 km/h, což sice nejsou parametry, které berou dech, ale špatné určitě také nejsou. Oficiální představení Vesty Sport proběhne na autosalonu v Moskvě koncem prázdnin a na domácím ruském trhu se ihned poté rozjede prodej. Prozatím bohužel není jasné, jestli se tohoto sympaticky vyhlížejícího sedanu dočkají i nějaké evropské trhy (moc tomu ale nevěříme).

Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lada Vesta dostane sportovně laděnou variantu Sport s atmosférickou osmnáctistovkou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.