Přeposlat Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

12.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ve světě kompaktních off-roadů neexistuje moc zvučnějších jmen, než je Jimny od Suzuki. Tento dnes již legendární vůz byl představený ve své čtvrté generaci, která vsází na retro vzhled, zajímavou techniku a opět nekompromisní schopnosti v terénu.

Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

Ikonický malý off-road Jimny od Suzuki je s námi již od roku 1970 a nejnovější generace je teprve tou čtvrtou, takže Suzuki jednotlivé generace udržovalo při životě opravdu dlouho. První se vyráběla v letech 1970 – 1981 a druhá vydržela ještě déle, a sice od roku 1981 do 1998. Třetí, tedy prozatím poslední generace, je mezi námi již celých dvacet let, což je v současnosti, kdy se automobilové generace střídají klidně po pěti letech, něco nevídaného. Aktuálně pořád prodávanou třetí generaci velmi brzy nahradí generace čtvrtá, u které se výrobce zaměřil na funkční, jednoduchou techniku a kompletně nový design, který se veze na moderní retro vlně. Jimny je a vždycky byl kompaktní a svým způsobem roztomilý vůz a třeba aktuální model sice točí již dvacátý rok produkce, pořád ale vypadá poměrně k světu. Jednoduché, přímočaré linie a minimalistický styl totiž stárnou velmi pomalu, a právě to je způsob, jakým Suzuki svůj ikonický off-road dělá. Platí o i o nejnovější generaci, která sice vypadá proti té stávající o parník moderněji, ale pořád je nesmírně přímočarý vůz s karoserií připomínající krabičku na kolech. Na první pohled může nová verze trochu připomínat zmenšenou řadu G od Mercedesu či potomka Hummeru H2 a to je určitě pochvala.

Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-roadSuzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

Nejnovější model je tak zajímavou kombinací drsného off-road stylu a roztomilosti, což platí hlavně pro výrazné pastelové barvy karoserie. Přední části dominuje vcelku robustní maska chladiče doplněná o dva jednoduché, kulaté světlomety a mohutný nárazník s integrovanými mlhovkami. Zadní dveře zavazadlového prostoru se otevírají tradičně do boku a zdobí je rezerva, což je stěžejní prvek i aktuální generace. Karoserie je dle zvyklostí řady Jimny opět třídveřová a samozřejmě ji chrání plastové prvky, které zabrání poškození při jízdě v náročnějším terénu. Litá kola mají průměr 15 palců, jsou na nich obuty úzké pneumatiky s poměrně vysokým profilem a základem čtvrté generace tohoto modelu je opět žebřinový rám a tuhá zadní náprava s vinutými pružinami. To jsou v terénu osvědčené věci, které zkrátka fungují a nebylo tak třeba na nich nic měnit. Kompletní rozměry této generace jsou 3645 x 1725 x 1645 mm, takže je nepatrně kratší a zároveň širší i vyšší než generace odcházející. Rozvor kol čítající 2250 mm zůstává stejný, světlá výška se z minulých 190 mm zvýšila na 210 mm a objem zavazadlového prostoru se vzpřímenými sedačkami je úsměvných 85 litrů.

Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-roadSuzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

Karoserie je zkrátka na čtyřmístný vůz velmi krátká, nicméně po sklopení zadních sedaček bude k dispozici až 377 litrů, což už vypadá použitelně. Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který se v oblasti modernosti proti aktuální generaci také poměrně hodně posunul, ale zároveň není přeplácaný a působí prakticky. Středový panel obsahuje několik ovládacích prvků, výdechy klimatizace či displej palubního multimediálního systémů s úhlopříčkou 7 palců. Před spolujezdcem si lze všimnout robustního madla a všechny ovládací prvky jsou dostatečně rozměrné, to proto, aby se daly používat i v rukavicích. Kromě klasické hlavice řadicí páky najdeme v interiéru i redukční převodovku, pomocí které se zapíná trvalý pohon 4x4. Palubní deska je klasicky analogová, jednotlivé budíky jsou usazeny v samostatných tubusech a mezi nimi sedí malý displej palubního počítače. Základní výbavu bude možné doplnit o ryze moderní věci typu různých asistentů či pomocníků, o kterých si mohly minulé generace nechat jenom zdát. K dispozici bude třeba systém čtení dopravních značek, automatické brzdění, hlídání jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-roadSuzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

Za zmínku pak určitě stojí i bezklíčový přístup i startování a možnost dopřát si LED přední světlomety. Co se týče pohonných jednotek, tak v tomto pohledu je Jimny takový klasik a o pohon jeho kol se stará atmosféricky plněný čtyřválec o zdvihovém objemu 1.5 litru. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 75 kW (102 koní) při 6000 ot/min a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 130 Nm při 4000 ot/min, takže výkonnostně si nová generace poměrně výrazně pomohla pomohla (aktuální model má 62.4 kW a 110 Nm). Dynamicky to sice bude pořád víceméně pouhý průměr, ale na to se u Jimnyho opravdu nehraje. Kromě základního pětistupňového manuálu bude k dispozici také příplatkový čtyřstupňový automat a pohon všech kol je zastoupen systémem Allgrip. To znamená, že když je všechno pořádku, poháněna jsou pouze zadní kola a ta přední se přidají až v případě, že se začne zhoršovat trakce, nicméně díky redukční převodovce je samozřejmě možné mít poháněna všechna kola neustále. Prozatím se bohužel neví, kdy se začne čtvrtá generace modelu Jimny prodávat u nás a jasno není ani v oblasti ceny. Ta by se ale od aktuální generace, která startuje na částce 396 900 Kč, moc lišit neměla.

Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-roadSuzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Jimny čtvrté generace ukrývá pod líbivým retro vzhledem pravověrný off-road


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.