Přeposlat Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

05.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé Audi zmodernizovalo svůj model A4 spadající do střední třídy a tuto modernizaci můžeme klidně označit jako jeden z nejméně rozsáhlých faceliftů všech dob. Změny se dotkly pouze designu, a to ještě takovým způsobem, že to není takřka vůbec poznat.

Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

Na jednu stranu ale samozřejmě vůbec nevadí, že změn není mnoho, protože jak se říká, co dobře funguje, není třeba měnit. A Audi A4 poslední generace funguje určitě dobře. Tento model se vyrábí jíž od roku 1994 a jednalo se o přímého následovníka Audi 80, přičemž aktuálně se prodává již pátá generace představená v červnu 2015. Po třech letech služby jsme se tedy dočkali decentní modernizace a když píšeme decentní, tak tím myslíme opravdu decentní. V Audi na to šli opravdu hodně umírněnou cestou a na nějaké kejkle s designem nebo technologiemi můžeme v tomto případě zapomenout. To ale není až tak špatně, aktuální model je velmi povedený, vypadá dobře a skvěle jezdí, takže nějaké radikální změny určitě nebyly nutné. Změny se týkají výhradně vzhledu, a to ještě v takové míře, že pokud nepostavíte vedle sebe verzi před a po faceliftu, změn si ani nevšimnete. Tu největší najdeme na přídi, kde má své místo lehce přepracovaný nárazník s trochu jinými nasávacími otvory a pozměněným dekorem. Mlhovky jsou nyní orámovány chromovaným dekorem ve tvaru písmena U, přičemž malinko je předělaná také maska chladiče a ta u modelu s paketem S Line obsahuje lamely, které vytváří 3D efekt.

Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaciAudi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

Přední světlomety zůstaly stejné, včetně nezměněného LED podpisu a pár dalších novinek tak najdeme na zádi. Koncovky výfuku jsou nyní větší a už nejsou kulaté, nýbrž oválné a lehkého přepracovaní se dočkal také zadní difuzor. Koncová světla pak zůstala stejná a hlavní poznávací prvek proti verzi před faceliftem vidíme v oněch jiných koncovkách výfuku, které jsou velmi dobře patrné. Za zmínku určitě stojí i litá kola o průměru 16 – 19 palců s novými styly designu a možnost dopřát si nový paket S-Line Competition. Ten přiblíží civilní verzi alespoň stylově na dostřel ostré varianty RS a kromě modrého laku Turbo obsahuje také zadní spoiler, 19 palcová litá kola nebo třeba červené třmeny kotoučových brzd. Všechny změny se týkají jak klasického sedanu, tak praktičtějšího kombi s tradičním přídomkem Avant. V oblasti rozměrů zůstává všechno při starém a před sebou tedy pořád máme vůz s rozměry 4701 x 1842 x 1427 mm, což jsou hodnoty platící pro sedan. Kombi je s rozměry 4725 x 1842 x 1434 mm nepatrně delší a vyšší, přičemž rozvor náprav čítající 2820 mm je pro obě varianty stejný. Interiér zůstal víceméně beze změn a ani zde to nebylo nijak nutné, protože aktuální Audi A4 platí v této oblasti za jeden z nejlepších vozů ve své třídě.

Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaciAudi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

Snad jen ten na vrcholu středového panelu volně stojící displej už se v dnešní době moc nenosí a třeba nová generace modelu A6 už má displej zakomponovaný přímo do středového panelu. To je mnohem praktičtější a elegantnější řešení a Audi A4 se ho pravděpodobně dočká až s další generací. Jinak je ale interiér pořád velmi povedený, přehledný a po všech stránkách útulný. Středový panel obsahuje volič převodovky, několik ovládacích prvků, ovládací panel klimatizace a již zmíněný displej palubního multimediálního systému MMI. Palubní deska může být kompletně digitální (Audi Virtual Cockpit) a dobře vypadá i trojramenný multifunkční volant se zvýrazněnými úchyty. Výše zmíněný paket S Line Competition pak do interiéru přináší třeba trochu jiný volant, protiskluzovou povrchovou úpravu pedálů nebo částečně kožené sedačky. Nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů se dle všeho nemění a k dispozici jich tedy bude pořádný zástup, včetně například parkovacího asistenta s automatickým řízením a dvanácti ultrazvukovými senzory. Neschází ani klasika v podobě udržování v jízdním pruhu (do 65 km/h) nebo asistent pro vyhýbací manévry.

Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaciAudi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

Žádných změn se nedočkaly ani motory, takže přední nebo všechna čtyři kola roztáčí benzinové jednotky TFSI či naftové TDI. Základním benzinovým motorem je čtyřválec 1.4 TFSI naladěný na 110 kW (150 koní) a 250 Nm a nad ním sedí jednotka 2.0 TFSI dostupná ve dvou výkonnostních verzích. Ta s nižším výkonem nabídne 140 kW (190 koní) a 320 Nm a ta silnější pak slušných 185 kW (252 koní) a 370 Nm točivého momentu. Milovníci nafty pak můžou sáhnout po dvou čtyřválcích 2.0 TDI s výkony 110 kW (150 koní) a 320 Nm nebo 140 kW (190 koní) a 400 Nm. Vrcholem naftové nabídky je šestiválec 3.0 TDI, který je opět k dispozici ve dvou výkonnostních verzích. První má 160 kW (218 koní) a 400 Nm točivého momentu a druhá nabídne hned 200 kW (272 koní) a 600 Nm, což už je pořádná darda. Asi nikoho nepřekvapí, že po ostrých verzích S4 a RS4 se jedná se zrychlením 0-100 km/h za 5.3 sekundy o nejdynamičtější model v nabídce. Lehce zmodernizované Audi A4 se dostane do prodeje v průběhu třetího čtvrtletí tohoto roku, a ačkoliv oficiální české ceny zůstávají neznámé, od aktuálního modelu se moc odlišovat nebudou.

Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaciAudi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A4 prodělalo lehkou (opravdu lehkou) modernizaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.