Přeposlat Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

28.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volvo představilo očekávanou novou generaci modelu S60 a tato novinka přichází hned s několika prvenstvími v rámci značky. Je to vůbec první Volvo, které nebude nabízeno s naftovým motorem a zároveň je to první model značky vyráběný pro celý svět v USA.

Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

Volvo S60 má u této švédské automobilky poměrně dlouhou tradici, první generace vznikla již v roce 2000 a vyráběla se dlouhých devět let. Druhá generace se vyráběla v letech 2010 - 2018 a nyní tedy přišla řada na generaci třetí. V nabídce Volva se jedná o druhý nejvýše postavený sedan (hned po limuzíně S90) a samozřejmě existuje i varianta s praktickou karoserií kombi, která má označení V60. To už ale bylo představena před nějakými čtyřmi měsíci, takže Volvo si dalo se sedanem S60 docela na čas. Jedná se tedy o první Volvo bez jakéhokoliv naftového motoru v nabídce, což je zajímavé, protože technicky shodný model V60 diesely v nabídce má. Na motorovou nabídku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který vychází z aktuálního stylu Volva a klidně můžeme říct, že nová S60 je zmenšenou verzí limuzíny S90. Úplně doslova to samozřejmě neplatí, ale člověk méně znalý moc rozdílů mezi touto sourozeneckou dvojicí jen tak nenajde. Přídi dominuje robustní maska chladiče s atraktivním výpletem a světlomety s typickým LED podpisem ve tvaru Thorova kladiva. Koncová světla jsou tvarem opět prakticky stejná s těmi u modelu S90, ale v S60 mají trochu jinou grafiku a jsou také útlejší, přičemž další rozdíl na zádi najdeme v umístění nápisu Volvo.

Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v AmericeVolvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

Zatímco S90 ho má mezi koncovými světly, u S60 ho najdeme nad nimi a vzadu se dále nachází difuzor a dvě rozměrné koncovky výfuku. Hlavním společným prvkem těchto dvou sedanů je použití platformy SPA a kompletní rozměry třetí generace S60 jsou 4761 x 1850 x 1431 mm, přičemž rozvor kol se zastavil na hodnotě 2872 mm. Zavazadlový prostor zvládne ve výchozí konfiguraci pojmout 442 litrů a tento prostor je samozřejmě možné navýšit sklopením zadních sedaček (dělí se v poměru 60/40). Proti předchozí generaci je ta nová nepatrně delší i širší a zároveň také nižší, takže působí dynamičtějším dojmem. Bude také prostornější a praktičtější, protože objem zavazadlového prostoru je o hezkých 62 litrů větší. Na chvíli zavítáme také do interiéru, na kterém je opět na první pohled patrný aktuální designový směr Volva a interiér je ve spoustě věcí stejný, jako u většího modelu S90. Volvo aktuálně produkuje jedny z nejhezčích a nejlépe zpracovaných interiérů napříč všemi automobilkami a platí to také pro nové Volvo S60. Dominantu interiéru tvoří mohutný středový panel s voličem převodovky, minimalistickým ovládacím panelem audia a vertikálně umístěným 9 palcovým dotykovým displejem.

Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v AmericeVolvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

Po jeho bocích se nachází výdechy klimatizace a zmínit určitě musíme i skvěle vypadající sedadla s výrazným bočním vedením, které poskytnou jak dostatek komfortu, tak dobrou oporu při ostřejší jízdě. Palubní multimediální systém nabídne spárování s mobilním telefonem přes Apple CarPlay nebo Android Auto, přičemž nové Volvo S60 bude také možné připojit k mobilnímu internetu (pomocí datové SIM karty) a vytvořit si v kabině WiFi přístupový bod. Multimediální systém obsahuje vestavěnou aplikaci Spotify pro přehrávání hudby a určitě musíme zmínit možnost pořídit si prémiové audio Bowers & Wilkins s 15 reproduktory a výkonem 1100 W. Volvo je pochopitelně synonymem pro bezpečný vůz a vysokou úroveň bezpečnosti jenom potvrzuje hromada různých asistentů a pomocníků. Ve standardu se můžeme těšit na technologii City Safety, která sleduje situaci před vozem a umí rozpoznat chodce, cyklisty i větší zvířata. V případě hrozícího problému pak zvládne aktivovat brzdu a pomoct s vyhnutím se srážce. Nejzajímavější je ale příplatkový systém Pilot Assist, který umí až do rychlosti 130 km/h udržovat vůz v jízdním pruhu, vzdálenost od vozidla a zvládne i zatáčet. Nabídka motorů obsahuje dva benzinové přeplňované čtyřválce s označením T5 a T6 a na vrcholu nabídky bude stát plug-in hybridní verze pojmenovaná T8.

Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v AmericeVolvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

První dvoulitrový čtyřválec (T5) je přeplňovaný turbodmychadlem a nabídne nejvyšší výkon 187 kW (254 koní) s točivým momentem o hodnotě 350 Nm. Varianta T6 má stejný objem, ale je přeplňovaná turbodmychadlem i kompresorem a výkony této jednotky jsou 235 kW (320 koní) a 400 Nm. Vrcholná varianta T8 by pak měla nabídnout výkon až 294 kW (400 koní), přičemž s příplatkovým balíčkem Polestar Engineered půjde výkon navýšit na finálních 305 kW (415 koní). Zatímco motorizace T5 má v základu poháněna přední kola, verze T6 a T8 disponují pohonem všech kol a převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem Geartronic. Řidič dostane k dispozici také aktivní podvozek a různé jízdní režimy. Jak jsme se již zmínili, nafta z nabídky úplně zmizí, což by mohl být menší problém hlavně v Evropě, kde jsme na diesely v této třídě zkrátka zvyklí. Jestli bylo rozhodnutí vypustit naftu rozumné nebo ne každopádně ukáže až čas a případné prodeje. Nové Volvo S60 se bude vyrábět v nově otevřené továrně Volva v americké Jižní Karolíně, a to konkrétně ve městě Charleston, a právě odtud bude vyjíždět do celého světa. Ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé, stejně tak jako dostupnost na našem trhu, ale dá se čekat, že cenovka bude velmi podobná kombi V60 (to bude díky praktičtější karoserii o něco málo dražší).

Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v AmericeVolvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volvo S60 třetí generace je oficiálně venku. Je kompletně bez dieselů a bude se vyrábět v Americe


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.