Přeposlat Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

26.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Audi představila druhou generaci svého nejmenšího vozu v nabídce, hatchbacku A1. V pořadí teprve druhá generace je postavena na nové platformě a přichází jak s pozměněným designem, tak podstatně modernější technikou.

Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

Audi A1 je jeden ze služebně nejmladších vozů v nabídce Audi, první generace vznikla již v roce 2010 a jedná se o poměrně úspěšný model. Celosvětově se ho prodalo na 830 tisíc kusů a v Audi tak neměli důvod v úspěšně přijatém a dobře prodávaném modelu nepokračovat. Nová generace se nese v duchu klasických vylepšení, takže je větší, modernější a zase o něco líbivější. Design se změnil opravdu poměrně výrazně, určitě směrem k lepšímu, a hlavně příď pořádně prokoukla. Audi A1 bylo vždy bráno jako auto určené primárně pro mladé řidiče a druhá generace to určitě splňuje lépe než ta první. Ta sice není vyloženě ošklivá, ale v oblasti přední části je to prostě jenom jakékoliv jiné uniformní Audi s minimem nápadů. U druhé generace jsme se dočkali podstatně originálnějšího, dynamičtějšího pojetí a na první pohled vynikne hlavně úzký průduch mezi kapotou a lichoběžníkovitou maskou chladiče. Ano, trochu to připomíná malý crossover Hyundai Kona, nicméně věříme, že u tohoto vozu Audi inspiraci nehledalo a že se jedná spíše o odkaz na legendární Quattro Sport z osmdesátých let minulého století. Nutno ale podotknout, že tyto průduchy jsou zaslepeny a plní tedy ryze estetickou funkci. Parádně pak vypadají i ostře řezané světlomety s atraktivním LED podpisem a sportovně střižený nárazník.

Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselůAudi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

Také vzadu se druhá generace proti té první hodně změnila a LED koncová světla jsou vyvedena v podstatně agresivnějším duchu, což platí také pro zadní nárazník. Vzadu neschází ani difuzor, u některých verzí vytažené koncovky výfuku a decentní stříška nad zadním sklem. Kola začínají na průměru 15 palců u základních verzí, nicméně u vrcholných variant budou k dispozici kola o průměru až 18 palců. Co se týče techniky, tak nové Audi A1 je postaveno na platformě MQB A0, stejně jako jeho koncernoví sourozenci Seat Ibiza a Volkswagen Polo posledních generací. Kompletní rozměry této novinky jsou 4029 x 1940 x 1409 mm, takže proti první generaci ta druhá narostla do délky i šířky, přičemž na výšku je nepatrně nižší a díky tomu působí dynamičtěji. Rozvor náprav pak narostl o více než 90 mm, a kromě prostornějšího interiéru se můžeme těšit také na lepší praktičnost, protože zavazadlový prostor je větší. Jeho kapacita narostla o hezkých 65 litrů (na 335 litrů) a po sklopení zadních sedaček bude mít řidič k dispozici až 1090 litrů. Nyní se můžeme na chvíli přesunout do interiéru, který byl také přepracovaný a modernizace se nejvíce dotkla středového panelu. Volně stojící displej palubního systému je ta tam a byl nahrazen displejem zapuštěným přímo do panelu, který se nachází v podobné úrovni, jako palubní deska.

Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselůAudi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

Tento dotykový displej může mít úhlopříčku 8.8 nebo 10.1 palce a na středovém panelu dále najdeme ovládací panel klimatizace, několik dalších ovládacích prvků a volič převodovky (či řadicí páku u verzí s manuální převodovkou). Digitální palubní štít pak dostanou všechny verze, i ty úplně základní a Audi tak na klasické analogové budíky v tomto případě zanevřelo, nicméně vzhledem k zaměření spíše na mladší řidiče to žádný větší problém nebude. Výbava samozřejmě obsahuje hromadu různých bezpečnostních systémů a různých pomocníků, ze kterých jmenujeme třeba hlídání jízdního pruhu, omezovač rychlosti, parkovacího asistenta či bezpečnostní systém Audi pre sense front. Ten detekuje situaci před vozem (umí rozpoznat auta, cyklisty i chodce), a to i při špatné viditelnosti a v případě hrozící nehody umí upozornit řidiče několika odlišnými způsoby. Pokud řidič ani na jedno varování nezareaguje, umí tento systém automobil úplně zastavit a ještě dodáme, že Audi pre sense front pracuje na bázi radarového senzoru. Co se týče pohonných jednotek, tak nové Audi A1 se bude spoléhat výhradně na přeplňované benzinové motory TFSI a naftové jednotky TDI tak z nabídky druhé generace mizí.

Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselůAudi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

To ale nevidíme jako žádný velký problém, protože do auta této velikosti se nafta stejně moc nehodí. Základním motorem je přeplňovaný litrový tříválec, který bude k dispozici ve verzích s označením 25 TFSI a 30 TFSI. Zatímco první jmenovaná verze je základní a disponuje výkonem 70 kW (95 koní), varianta 30 TFSI má 85 kW (115 koní). Střed nabídky tvoří motorizace 35 TFSI, což je přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 110 kW (150 koní) a nad tímto motorem pak sedí verze 40 TFSI. Pod tímto označením se ukrývá přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr o výkonu 147 kW (200 koní) a absolutním vrcholem bude ostrá verze s označením S1, která by měla nabídnout až 250 koní a pohon všech kol. Převodovka může být buď klasický šestistupňový manuál nebo sedmistupňová dvouspojka, přičemž varianta 40 TFSI se může těšit na šestistupňovou převodovku S tronic. Ve všech případech jsou pak poháněna přední kola a nové Audi A1 dostane k dispozici hned tři typy podvozku (standardní, adaptivní a sportovní). Audi začne přijímat předobjednávky na tuto novinku již od července a první zájemci se svého nového miláčka dočkají v listopadu.

Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselůAudi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi představilo druhou generaci modelu A1. Je větší, líbivější a kompletně bez dieselů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.