BMW


Přeposlat BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

19.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé BMW představilo dlouho očekávanou, v pořadí již čtvrtou generaci svého populárního SUV X5. Ta dostala kódové označení G05, a kromě nového designu chce tato novinka zaujmout také schopnostmi v terénu lepšími než kdy předtím.

BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

BMW X5 platí mezi prémiovými SUV za jeden z nejpopulárnějších modelů a vlastně se jednalo o první vůz tohoto typu od německé automobilky BMW. První generace vznikla v roce 1999 a vyráběla se dlouhých sedm let, až do roku 2006. Druhá generace měla stejný životní cyklus, takže byla k dispozici mezi léty 2006 – 2013 a aktuální generace, vyráběná od roku 2013, dostala nástupce po nejkratší době, tedy po pěti letech. Čtvrtá generace tohoto velmi populárního SUV nabídne jak výrazně přepracovaný design, tak tu nejmodernější techniku a chce být premiantem také v terénu. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se proti předchozí generaci docela výrazně změnil, a to, jak vpředu, tak vzadu. Přední části dominují tradiční ledvinky, ale ty jsou vyvedeny v úplně jiném stylu, jsou vyšší, výraznější a více zdobené. Také přední nárazník je rozměrnější a celkově působí nová generace X5 zepředu podstatně robustnějším dojmem. Vzadu je tomu ale zase naopak, protože typická koncová světla rozšířená na bocích byla nahrazena výrazně užšími a celistvějšími světly. Vzadu pak zaujme také decentní stříška nad zadním oknem či difuzor s dvojicí mohutných koncovek výfuku po jeho stranách. Ještě dodáme, že v základu dostane BMW X5 LED světla a za příplatek budou k dispozici světla laserová.

BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo nějBMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

Při pohledu z profilu je patrné, že se střecha v zadní části decentně svažuje a celkově hodnotíme design BMW X5 určitě kladně, čtvrtá generace vypadá podstatně moderněji a atraktivněji než ta aktuální. Součástí základní výbavy budou kola o průměru 18 palců, nicméně za příplatek budou k dispozici kola o průměru až 22 palců a samozřejmě nebude scházet ani populární M paket s výraznějšími doplňky karoserie. Kompletní rozměry nové generace BMW X5 jsou 4922 x 2004 x 1745 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2975 mm, takže proti té aktuální vyrostla úplně ve všech směrech. Novinka je celkově o 36 mm delší, o 66 mm širší, o 19 mm vyšší a rozvor náprav se natáhl o 42 mm, takže můžeme očekávat prostornější interiér. Docela výrazně se zlepšila také praktická stránka věci, protože kufr je s objemem 645 litrů v základu o 80 litrů větší a po sklopení sedaček bude k dispozici pro zavazadla prostor o objemu 1860 litrů (u aktuální verze je to 1670 litrů). Nyní na chvílí zavítáme do interiéru, který je také prakticky kompletně nový a vsází na středový panel natočený lehce směrem k řidiči. Ve spodní části se nachází volič převodovky, kruhový ovladač palubního systému a různé další ovladače. Dále na středovém panelu najdeme ovládací panel audia, klimatizace a v horní části sedí barevný dotykový displej.

BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo nějBMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

Ten má úhlopříčku 12.3 palce a stejnou úhlopříčkou disponuje také digitální přístrojový štít před řidičem, přičemž BMW tento nový interiér označuje BMW Life Cockpit Professional. Vzhledově vypadá opravdu dobře a určitě chválíme to, že není zbytečně předigitalizovaný a pořád v něm najdeme docela dost klasických hardwarových tlačítek, páček a přepínačů. Z konektivnivní výbavy bychom měli zmínit třeba dva USB porty, palubní WiFi nebo Bluetooth a ještě fakt, že palubní systém iDrive se dá ovládat hned pěti různými způsoby. Kromě klasického dotykového displeje jde ovládat otočným ovladačem ve spodní části středového panelu, pomocí tlačítek na volantu a samozřejmě i hlasem či gesty. Samozřejmostí je pak spolupráce s chytrými telefony se systémy iOS i Android a přítomnost různých asistenčních a bezpečnostních systémů, přičemž již v základu dostane nové BMW X5 třeba systém varující před čelní srážkou s brzdnou funkcí. Tento systém umí rozpoznávat chodce i cyklisty a za příplatek bude k dispozici celý balíček asistentů Driving Assistant Professional. Celkově může být BMW X5 čtvrté generace vybaveno takovým množstvím různých systémů a pomocníků, že by to vydalo na samostatný článek.

BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo nějBMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

Při zahájení prodeje budou k dispozici hned čtyři verze, nicméně (skoro) vrcholný model s označením xDrive50i se Evropy bohužel netýká. Tato verze je poháněna dvakrát přeplňovaným benzinovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4.4 litru, který produkuje 340 kW (462 koní) a točivý moment 650 Nm. Tento model zrychlí z 0-100 km/h za 4.7 sekundy a jeho maximální rychlost je omezená na 250 km/h. Varianta s označením xDrive40i bude k dispozici i u nás, přičemž o jeho pohon se stará přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu 3 litry s výkony 250 kW (340 koní) a 450 Nm (0-100 km/h za 5.5 sekundy, 243 km/h). Další dvě varianty nesou označení xDrive30d a M50d a obě obsahují řadový naftový šestiválec o objemu 3 litry. Zatímco model xDrive30d nabídne 195 kW (265 koní) a 620 Nm, ostřejší M50d má úctyhodných 294 kW (400 koní) a točivý moment 760 Nm (0-100 km/h za 5.2 sekundy, 250 km/h). Všechny varianty jsou spojeny s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovým automatem Steptronic. Zmínit bychom měli také pneumatický podvozek s nastavitelnou světlou výškou v rozsahu 80 mm a systémem Dynamic Damper Control. Nové BMW X5 se začne prodávat v listopadu tohoto roku, nicméně ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé.

BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo nějBMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo čtvrtou generaci X5, která chce vynikat v terénu i mimo něj


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.