Přeposlat Audi Q8 oficiálně: Odvážně designované SUV se špičkovou technikou
Audi Q8 oficiálně: Odvážně designované SUV se špičkovou technikou
Audi po několika prvních únicích konečně oficiálně představilo svůj vrcholový model ve třídě SUV, a to dlouho očekávaný vůz Q8. Jedná se o automobil doslova nabitý nejmodernějšími technologiemi a je jasné, že konkurenti s podobně koncipovanými modely nebudou mít klidné spaní.
Těmi konkurenty samozřejmě myslíme BMW s jeho nenáviděnou i milovanou X6 a Mercedes, který prodává podobně koncipovaný model GLE kupé. Tyto vozy nejsou klasickými SUV, jsou to crossovery a kombinují v sobě robustní karoserii SUV a výrazně se svažující střechu jako u kupé. V Audi na to ale šli trochu jinak, ingolstadtská automobilka se po svých největších konkurentech neopičila a zadní část nemá tak výrazný sklon, jako u výše zmíněných crossoverů X6 a GLE kupé. Zatímco u těchto dvou souputníků se začíná střecha výrazně svažovat už někde za předními sedačkami, u Audi Q8 je to až o poznání dál a sklon navíc není tak prudký, takže tato novinka na první pohled vlastně ani jako crossover SUV a kupé nevypadá. Je dobře, že si jde Audi svou cestou a nová Q8 tak není jen tím třetím do party, přičemž díky ne tak agresivnímu sklonu se dá předpokládat, že v oblasti prostoru na zadních sedadlech své oba soupeře suverénně porazí. Tato dlouho očekávaná novinka vychází z loňského konceptu Q8 Sport Concept, se kterým sdílí až překvapivě hodně prvků a jako její základ posloužila platforma s označením MLB Evo. Kompletní rozměry Audi Q8 jsou 4986 x 1995 x 1705 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2994 mm.
Ten je shodný s modelem Q7, ale jinak je Q8 rozměrově od svého sourozence rozdílná a je kratší (o 66 mm), širší (o 27 mm) a zároveň nižší (o 36 mm). Objem zavazadlového prostoru je s hodnotou 605 - 1755 litrů horší (Q7 nabídne 890 až 2075 litrů), nicméně ten až tak roli nehraje. Co se týče designu, tak ten se opravdu povedl a nová Q8 je jedno z mála Audi, které se nebojí trochu víc vybočovat z řady unifikovaného designu. Přední části dominuje opravdu výrazná, robustní maska chladiče doplněná o sportovně střižený nárazník a zajímavě řešené světlomety. Ty vypadají na první pohled velmi tence, ale horní část s potkávacími světly a denním svícením tvoří pouhou polovinu, ke světlometům patří i ta spodní černá oblast ukrývající dálková světla. Také koncová světla jsou poměrně originální a vzadu dále najdeme difuzor, zvýrazněné koncovky výfuku a decentní stříšku nad zadním sklem. Při pohledu z profilu vynikne dynamicky střižená karoserie a také stylová litá kola, kterých bude k dispozici samozřejmě několik stylů a která můžou mít průměr od 19 až do 22 palců. Celkově hodnotíme vzhled Audi Q8 jako velmi povedený a platí to jak pro exteriér, tak interiér.
Ten částečně vychází z aktuální vlajkové lodi A8 a je tedy ve velké míře digitalizovaný. Jeho dominantu tvoří hned tři velké displeje, a to konkrétně digitální palubní deska s úhlopříčkou 12.3 palce (Audi virtual cockpit), klasický dotykový displej s úhlopříčkou 10.1 palce zakomponovaný do středového panelu a 8.6 palcový displej pod ním, který slouží třeba k nastavení klimatizace. Interiér vypadá opravdu majestátně, je luxusní a zároveň nepůsobí unylým nebo zbytečně konzervativním dojmem. Samozřejmostí pak bude bohatá výbava, a to jak ta základní, tak příplatková a pochopitelně nebude scházet ani armáda různých asistentů či pomocníků (třeba adaptivní tempomat, detekce chodců i aut, udržování jízdního pruhu). Nové Audi Q8 může být osazeno až pěti radarovými senzory, šesticí kamer, dvanácti ultrazvukovými senzory a laserovým skenerem, takže nad jízdou bude neustále něco bdít a za zmínku stojí hlavně parkovací asistent umožňující ovládat auto dálkově. Palubní multimediální systém MMI Navigation samozřejmě zvládá spárování s mobilním telefonem přes Apple CarPlay či Android Auto, nabídne palubní internet a za příplatek bude k dispozici prémiový audio systém Bang & Olufsen Advanced Sound s až 23 reprodutkory.
Za začátku prodeje bude možné Audi Q8 osadit pouze jedním motorem, a to naftovým třílitrovým šestiválcem s kódovým označením 50 TDI. Ten nabídne 210 kW (286 koní), 600 Nm točivého momentu a mild-hybridní technologii s 48V elektrickou sítí. Postupem času přijde slabší naftový šestiválec 45 TDI o stejném objemu naladěný na 170 kW (231 koní) a milovníci benzinu budou moct sáhnout po přeplňovaném šestiválci 55 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní). Opět se jedná o mild-hybridní jednotky a všechny motorizace budou spojeny pouze se stálým pohonem všech kol (quattro) a osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejostřejší model SQ8 by pak měl přijít v roce 2020. Velmi zajímavě vypadá také podvozek, který je v základu adaptivní (elektronicky řízené tlumiče) a za příplatek bude k dispozici také vzduchový podvozek s možností nastavení na komfort nebo sportovnější jízdu. Světlá výška půjde v případě vzduchového podvozku měnit v rozsahu až 90 mm a Audi za příplatek nabídne i technologii natáčení zadní nápravy. Na našem trhu se toto nesmírně zajímavé Audi začne prodávat v průběhu července, nicméně české ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Elektrické SUV e-tron od Audi je na našem trhu již k…
- Článek: Audi Q3 druhé generace je u nás již k objednání. Cena…
- Článek: Audi A1 Sportback dostalo oficiální český ceník,…
- Článek: Audi R8 prodělalo lehčí modernizaci, dostalo více…
- Článek: Audi představilo ostrý crossover SQ2 s výkonem 300 koní
- Článek: Audi e-tron je plně elektrické SUV s dojezdem 400 km,…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Audi Q8 oficiálně: Odvážně designované SUV se špičkovou technikou
počet příspěvků: 0