Přeposlat Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

05.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Citroën představil novou generaci modelu C5, ale ne v tom podání, jak by si většina milovníků klasiky přála. K označení C5 totiž přibyl dodatek Aircross a ten značí, že máme co dělat s vozem kategorie SUV.

Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

Ano, opravdu se to stalo, novou vlajkovou lodí Citroënu se stává SUV C5 Aircross a původní, docela populární model C5, je tedy bez přímého nástupce. Je to škoda, Citroën C5 platil od první generace za silného hráče ve střední třídě a poslední, tedy druhá generace, se prodávala od roku 2008. Po decentním faceliftu se C5 vyráběla až do minulého roku a pak se začalo spekulovat, kdy a jestli vůbec Citroën představí třetí generaci. Místo klasického sedanu či kombi jsme se dočkali vozu s karoserií SUV, nicméně vzhledem k aktuální oblíbenosti tohoto typu vozů je to logický krok. Citroën musí v tomto případě hrát na jistotu a nemůže si dovolit živit model, který by nemusel být prodejně nějak extra úspěšný. A na aktuální popularitu SUV nejvíc doplácí právě střední třída, která je tímto typem čím dál víc vytlačována. Nový Citroën C5 Aircross stojí na modulární platformě EMP2 koncernu PSA, takže je to víceméně dvojče Peugeotů 3008/5008 a výrobce se chvástá, že se bude jednat o nejpraktičtější vůz ve své třídě. Kompletní rozměry této novinky jsou 4500 x 1840 x 1670 mm a rozvor náprav činí 2730 mm, takže prostoru pro posádku by mělo být dostatek.

Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své tříděCitroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

Velmi zajímavě pak vypadá zavazadlový prostor, který má v základu objem 580 litrů, což sice není nějaký zázrak, ale zadní sedadla jsou posuvná a jejím posunutím je tak možné rychle vykouzlit prostor o objemu 720 litrů. To opravdu není k zahození a o této hodnotě si můžou nechat zdát i kombíky střední třídy, ačkoliv je jasné, že posunutím sedaček se ukrojí hodně prostoru posádce a je možné, že se 720 litry za zády budou zadní sedačky nepoužitelné. Pokud by někomu byl takovýto objem pořád málo, sedačky půjdou samozřejmě klasicky sklopit a v tomto případě nabídne zavazadlový prostor objem 1630 litrů. Design této novinky vychází z aktuálního stylu Citroënu a na první pohled je patrné, že se jedná o většího sourozence dvojice C3 / C3 Aircross. Přídi tedy dominují uzoučké světlomety, pod kterými se nachází další pár světel a zajímavě vypadá i nárazník se zvýrazněnými průduchy. Vzadu mají své místo poměrně rozměrná koncová světla složená ze čtyř samostatných segmentů, decentní stříška nad zadním oknem a difuzor s dvojicí zvýrazněných koncovek výfuku. Vzhledově působí C5 Aircross hezky svěžím, mladistvým dojmem a můžou za to různé detaily, třeba boční ochranné kapsle Airbump, které můžou být vyvedeny v různých barvách.

Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své tříděCitroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

Střecha bude moct být vyvedená v černé barvě a celkově bude k dispozici hodně různých barevných kombinací, takže míra personalizace by měla být vysoká. Litá kola pak nabídnou průměr od 17 do 19 palců. Přesuneme se také do interiéru, který vypadá opravdu hodně povedeně a působí velmi luxusním dojmem. Středový panel obsahuje volič převodovky, kruhový ovladač systému Grip Control, dva menší ovládací panely a na jeho vrcholu pak sedí osmipalcový barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Jeho prostřednictvím se bude ovládat drtivá většina palubních funkcí a systém samozřejmě nabídne i synchronizaci s mobilním telefonem prostřednictvím Android Auto i Apple CarPlay. V nabídce dále nebude scházet navigace, bezdrátové nabíjení a samozřejmě ani různí asistenti, třeba adaptivní tempomat se systémem udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatická světla nebo systém sledování chodců. Palubní deska je digitální a její displej má úhlopříčku 12.3 palce, takže Citroën jde v tomto ohledu s dobou. Dobře pak vypadají i sedačky (ty přední můžou být masážní), které by měly nabídnout opravdu výborný komfort a zároveň dobrou oporu.

Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své tříděCitroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

V oblasti motorů budou k dispozici známé jednotky PureTech a BlueHDi, přičemž základní jednotkou je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech naladěný na 96 kW (130 koní). Výkonnější varianta s označením 180 je s největší pravděpodobností čtyřválec 1.6 THP (od Peugeotu) o výkonu 132 kW, tedy 180 koní. Milovníci nafty pak budou moct sáhnout po motorech 1.5 a 2.0 BlueHDI o výkonech 96 a 132 kW (130 a 180 koní). Zatímco u slabších jednotek najdeme v základu šestistupňový manuál, silnější motorizace už nabídnou osmistupňovou automatickou převodovku od firmy Aisin. Poháněna jsou ve všech případech výhradně přední kola a chybějící pohon všech kol by měla alespoň částečně nahradit technologie Grip Control, kterou používá třeba sesterský Peugeot (o plnohodnotnou náhradu ale v žádném případě nejde). Postupem času se pak dočkáme i hybridní varianty s označením PHEV (plug-in hybrid) a o dostatečný komfort se postarají tlumiče s hydraulickými dorazy, kterým Citroën říká Progressive Hydraulic Cushions. Prodej nového Citroënu C5 Aircross odstartuje v Evropě ještě koncem tohoto roku a hybrid by pak měl přijít o rok později.

Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své tříděCitroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën C5 Aircross je novou vlajkovou lodí Citroënu a chce být nejpraktičtější SUV ve své třídě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.