Kia


Přeposlat Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design

31.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sportage patří mezi nejpopulárnější vozy značky Kia a také mezi nejoblíbenější SUV současnosti. Aktuální generace si nyní prošla decentním faceliftem, který přináší jak lehce přepracovaný design, tak zmodernizovanou techniku.

Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design

Model Sportage existuje již od roku 1993 a můžeme ho tak brát klidně jako takového průkopníka kategorie SUV. Byl to jeden z prvních modelů této dnes nesmírně populární třídy vozů a aktuálně ho Kia vyrábí ve čtvrté generaci, která vznikla v roce 2015. Model Sportage patří mezi nejpovedenější zástupce své třídy a o tom svědčí i jeho velká popularita, jedná se dokonce o nejprodávanější model automobilky Kia v Evropě. Facelift přichází klasicky zhruba v polovině životního cyklu aktuální generace, a kromě techniky nabízí i lehce přepracovaný design. To je patrné jak na přídi, tak na zádi a vpředu nově najdeme mírně přepracovaný nárazník a poupravený design světlometů, které jsou nyní štíhlejší a protaženější. Přední nárazník disponuje na první pohled podstatně větším průduchem a proti aktuální verzi vypadá trochu jinak i maska chladiče, která je tvarově sice stejná, ale má změněnou výplň. Sportovněji pojatá verze s označením GT pak nabídne černou masku chladiče a chromované prahy dveří, což hezky kontrastuje právě s černými prvky. Lehkému re-designu neutekla ani záď, kde má své místo přepracovaný nárazník s plastovým difuzorem a dvojicí koncovek výfuku po jeho stranách. Koncová světla pak zůstala stejná.

Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design

Celkově sice nejsou změny v designu nijak extra dramatické, ale poměrně hezky Sportage omlazují a ta tak bude moct držet krok s některými novějšími konkurenty až do příchodu plnohodnotné páté generace. Litá kola můžou mít průměr 16, 17 nebo 19 palců a ta největší jsou vyhrazena sportovněji pojaté variantě s označením GT. Plastové ochranné prvky po obvodu celé karoserie zůstávají, stejně tak jako decentní stříška nad zadním oknem a líbivá, dynamicky střižená karoserie vynikne hlavně při pohledu z profilu. Ještě bychom měli zmínit nové barevné odstíny, kterých je hned pět. V oblasti venkovních rozměrů se nic nezměnilo, takže máme před sebou pořád kompaktní SUV s délkou 4.48 metru, rozvorem 2.67 metru a poměrně slušnou praktičností (zavazadlový prostor má objem 491 – 1492 litrů). Kromě změn exteriéru se mírných úprav dočkal také interiér a tou největší je možnost pořídit si nový multimediální systém s 8 palcovým dotykovým displejem. Menší displej nabídne úhlopříčku 7 palců a určitě bychom měli zmínit také nový volant určený verzi GT. Ten je dole lehce zploštěný a velmi dobře vypadají i pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou.

Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design

Novým prvkem v interiéru je čalounění kombinující černou a šedou, přičemž k dispozici budou i kožená sedadla s kontrastním červeným prošíváním. V oblasti ergonomie je interiér víceméně stejný a jeho dominantu tvoří široký středový panel s voličem převodovky, ovládacím panelem klimatizace, audia a na jeho vrcholu sedí již zmíněný barevný dotykový displej. Kia se zaměřila také na bezpečnost, která byla posílena rozšířením nabídky asistentů a různých pomocníků. Spoustu věcí typu sledování slepého úhlu, udržování jízdního pruhu nebo systému autonomního nouzového brzdění Sportage již má a nově se může majitel těšit třeba na vylepšený parkovací systém, který zvládne monitorovat okolí celého vozu v rozsahu 360 stupňů. Kromě toho nově nabídne i adaptivní tempomat nebo systém monitorující únavu řidiče. Nejvíce změn se ale týká techniky. Stávající základní naftový čtyřválec 1.7 CRDi končí v obou výkonnostních variantách (85 a 104 kW) a jeho úlohu převezme nová jednotka, a sice nepatrně méně objemný čtyřválec 1.6 CRDi. Výkonnostně na tom bude velmi podobně, nabídne 85 a 100 kW (115 a 136 koní) a silnější varianta bude kombinovatelná s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design

Dle Kie je to nejčistší naftový motor, který kdy tato korejská automobilka vyráběla. Tou nejzajímavější novinkou je ale určitě verze s označením EcoDynamics+, pod kterým se ukrývá mild-hybridní ústrojí kombinující naftový čtyřválcový dvoulitr (2.0 CRDi), startér-generátor (MHSG - Mild-Hybrid Starter-Generator) a baterii s napětím 48V. Tento systém pomáhá motoru v průběhu prudké akcelerace či při startu (výkonem okolo 10 kW), přičemž při brzdění svou baterii zase dobíjí. Výsledkem toho bude nejenom lepší dynamika, ale také nižší spotřeba a výrobce hovoří o úspoře paliva okolo 4 %. Ještě bychom měli dodat, že všechny jednotky plní emisní normu Euro 6d TEMP. Kia se v oblasti alternativních pohonů poměrně hodně angažuje a dle prvních informací by chtěla tato korejská automobilka do roku 2025 představit rovnou šestnáct modelů s alternativním pohonem (včetně elektřiny). Dočkáme se dokonce také jednoho vozu s palivovými články, takže v tomto ohledu se máme u Kie na co těšit. Zmodernizovaná Kia Sportage se na náš trh dostane ve třetím čtvrtletí tohoto roku, nicméně její cena prozatím bohužel zůstává neznámá.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kia Sportage prodělala facelift, který přináší mild-hybridní naftovou motorizaci a pozměněný design


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.