Přeposlat Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

29.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh vstupuje jeden z nejočekávanějších ostrých hatchbacků současnosti, Renault Megane R.S., a to za velmi zajímavou cenovku. Pojďme se tedy podívat, co všechno umí nabídnout a jak si stojí proti konkurenci.

Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

Základní cena startující na částce 719 900 Kč udělala z Meganu R.S. jeden z nejdostupnějších ostrých hatchbacků vůbec a je to jedna z nejlevnějších cest k vozu s 280 koňmi pod kapotou. Ceny si ale více probereme až v závěru, ze začátku si proklepneme, co že je Megane R.S. vlastně zač. Jedná se o klasického zástupce ostrých hatchbacků nižší střední třídy a aktuální generace byla velmi očekávaná, protože ta předchozí byla nekorunovaným králem své třídy. Všichni tedy čekali na to, jestli Renault naváže na úspěch předchozí generace, nebo jestli naopak šlápne trochu vedle jako s menším Cliem R.S. To bylo v minulé generaci také bráno jako etalon malých ostrých hatchbacků, no ta aktuální už tak povedená není a konkurence ji v pohodě předběhla. Zpět ale k většímu Meganu R.S., který to také nebude mít lehké, protože kategorie ostrých hatchbacků nižší středí třídy je našlapanější než kdy předtím. S velkou pompou do ní vstoupil Hyundai s modelem i30 N (možná největší a nejpříjemnější překvapení tohoto roku), skvělý je i lehoučký Peugeot 308 GTi či výkonný Leon Cupra od Seatu a nesmíme zapomínat ani na Golf GTI, který sice výkonnostně na své soky ztrácí, ale dohání to každodenní použitelností.

Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenuOčekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

V kategorii ostrých hatchbacků zkrátka je z čeho vybírat, protože každý má to svoje, a navíc se ještě čeká na novou Astru OPC (nebo GSI) a Focus ST. Megane R.S. předchozí generace byl naprosto nekompromisním strojem s velmi tvrdým podvozkem a první dojmy z nové verze hovoří o tom, že už je použitelnější i na normální ježdění bez toho, aby nějak výrazněji ztratil svůj charakter. Není sice už tak drsný a dravý, jako dříve a dalo by se říct, že tak trochu dospěl a uklidnil se, ale pořád nabídne nesmírně adrenalinové zážitky za volantem. V základu je vybavený řízením zadní nápravy 4Control, což jej poměrně dost odlišuje od konkurence a tato technologie je právě to něco navíc. V praxi to funguje a dělá to z Meganu R.S. velmi zajímavým vozem, přičemž tato technologie je v režimu Race aktivní až do rychlosti 100 km/h. Jízdní výkony nové generace tohoto ostrého hatchbacku jsou vskutku impresivní, z 0-100 km/h se zvládne rozjet za 5.8 sekundy a může pokračovat až na 255 km/h (verze s dvouspojkovou převodovkou má maximální rychlost o 5 km/h nižší). Z hlavních konkurentů na Megane R.S. stačí v této disciplíně prakticky pouze výkonnější Leon Cupra, který umí sprint 0-100 km/h za 5.6 sekundy.

Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenuOčekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

Není to ale samozřejmě jenom o sprintu, daleko důležitější je to, jak jednotlivé vozy reagují na přidání plynu a jaký pocit z nich řidič má celkově, třeba Peugeot GTi je díky nízké hmotnosti nesmírně agilní a díky parádní šestnáctistovce se závodními kořeny je opravdu radost ho hnát co to jde. Megane R.S. má pod kapotou osmnáctistovku TCe, která nahradila původní dvoulitr a tento motor nabídne nejvyšší výkon 206 kW (280 koní) a točivý moment 390 Nm při 2400 ot/min. Na chvíli zmíníme také interiér, kterému dominuje sportovní trojramenný volant s rudým logem R.S. ve spodní části a povedené sportovní sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami a výrazným bočním vedením. Za příplatek 55 000 Kč je pak možné pořídit si skořepiny Recaro s alcantarovým čalouněním nebo třeba vrcholný multimediální systém R-Link 2 s 8.7 palcovým displejem (ten stojí 21 000 Kč). Tím se dostáváme k cenám, které jsou poměrně zajímavé a základní model s cenovkou 719 900 Kč je vzhledem k výkonu skvělá koupě. Varianta s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde na 759 900 Kč a k dispozici jsou hned čtyři pakety.

Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenuOčekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

První je Cup (jiný podvozek, samosvorný diferenciál, červené brzdové třmeny) za 40 000 Kč, který jde pořídit pouze k verzi s manuální převodovkou a ten by měl být pro každého majitele povinností. Paket R.S. Monitor s head-up displejem vyjde na 15 000 Kč, Safety Plus (systémy Active emergency braking a safe distance warning, adaptivní tempomat) stojí 18 000 Kč a paket City (parkovací kamera, senzory, parkovací asistent a systém hlídání mrtého úhlu) vyjde opět na 18 000 Kč. Kola mají v základu průměr 18 palců a za 25 000 Kč je možné dopřát si kola o palec větší, přičemž za speciální metalické laky Sirius (žlutá) a Tonic (oranžová) se připlácí 40 000 Kč. Multimediální systém má v základu displej s úhlopříčkou 7 palců a nejvyšší specifikace za 21 000 Kč nabídne úhlopříčku 8.7 palce, 10 reproduktorů se subwooferem a audio systém BOSE. Na závěr si ještě porovnáme základní ceny konkurence. Nejlevnější je Seat Leon Cupra, který startuje na částce 772 900 Kč, za ním je Hyundai i30 N Performance s cenovou začínající na 779 990 Kč a nejdražší je Peugeot 308 GTi, který stojí minimálně 825 000 Kč.

Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenuOčekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a to za velmi zajímavou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.