BMW


Přeposlat BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

22.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po BMW M2, kterému dopřál výrobce nejostřejší variantu s označením Competition, se stejné pocty dočkal také větší model M5. Jeho vrcholná verze se jmenuje stejně, tedy Competition a nabídne opravdu drtivý výkon v praktickém balení rodinného vozu.

BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

Vozy od mnichovské automobilky BMW jsou brány jako špička ve všech segmentech, no sportovní řada M stojí ještě o pomyslný stupínek výš. A na úplném vrcholu pak stojí modely osazené paketem Competition, který přidává výkon a přináší i nějaké to vylepšení v oblasti techniky. Jako poslední tento paket dostal zábavný kompaktní sedan M2 a nyní přišla řada na ikonický sedan M5, který je ze sportovních strojů od BMW snad nejslavnější. Varianta Competition přináší nejenom vyšší výkon a tím pádem i lepší dynamiku, nabídne také trochu pozměněnou techniku a mírně poupravený design. Změn proti standardnímu modelu není mnoho a víceméně se jedná pouze o doplňky, které jsou nově vyvedeny v černé barvě. Máme na mysli hlavně černě lakovanou masku chladiče, zadní část aerodynamických zpětných zrcátek a podstatně víc černé barvy najdeme také na zádi, kde sedí kompletně černý difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. V této barvě je pak vyvedený také decentní spoiler na víku zavazadelníku, linky okolo oken, průduchy za předními koly, a dokonce i logo M5 vzadu. Jinak je to ale samozřejmě klasické BMW řady 5 s typickou maskou chladiče s dvojicí ledvinek, na které plynule navazují rozměrné světlomety a hezky vypadá i sportovně střižený nárazník s výraznými průduchy.

BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkemBMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

Kapota motoru je vyrobena z hliníku a na ni svým tvarem plynule navazuje karbonová střecha. Specialitou verze Competition proti standardnímu modelu jsou nová, 20 palcová kovaná kola z lehké slitiny (Y-spoke 798 M), která jsou vyvedena ve dvoubarevném provedení a obsahují paprsky ve tvaru písmena Y. Zpoza nich pak prosvítají zlaté třmeny robustních odvětrávaných kotoučových brzd a k dispozici bude i karbon-keramická brzdná soustava, která vynikne hlavně při intenzivnějším používání (třeba někde na okruhu). Brzdy z tohoto materiálu totiž vadnou mnohem méně než klasické, ocelové brzdy a nabídnou tak podstatně lepší a stabilnější výkony. Standardní brzdná soustava pak obsahuje šestipístkové třmeny a pneumatiky disponují rozměry 285/35 vzadu a 275/35 vpředu. Optických změn proti standardní M5 tedy mnoho není, ale rozpoznat od sebe tyto dvě varianty půjde bezpečně. Na chvíli nahlédneme také do interiéru, který se nezměnil víceméně vůbec a je tedy prakticky stejný, jako u klasické M5. Středový panel obsahuje volič převodovky a kruhový ovladač, ovládací panel klimatizace a na jeho vrcholu sedí barevný dotykový displej palubního multimediálního systému.

BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkemBMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

Trojramenný sportovní volant obsahuje spoustu ovládacích prvků a za ním si lze všimnout pádel pro řazení v manuálním režimu. Samozřejmostí jsou pak sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou a hromada moderní výbavy i různých pomocníků a asistentů. Největší změnu ale najdeme pod přední kapotou, kde se ukrývá dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4.4 litru známý ze standardního modelu M5. Zatímco v něm disponuje nejvyšším výkonem 441 kW (600 koní), pro potřeby verze Competition byl naladěný na 460 kW (625 koní). Točivý moment zůstal stejný, tedy 750 Nm, ale nově bude k dispozici v širším spektru otáček, a sice od 1800 do 5800 ot/min (původně ležel o 200 otáček níž). S vyšším výkonem určitě pomohla nová, údajně podstatně hlasitější výfuková soustava s elektronicky ovládanými klapkami. Velmi zajímavé je také nové uložení motoru s přepracovanými silentbloky, které jsou nyní podstatně tužší a díky tomu by měla být tužší a pevnější celá konstrukce, což má samozřejmě vliv na jízdní vlastnosti. Podvozek nově sedí o 7 mm níž k silnici a proti standardnímu ,,eMku“ je trochu jinak naladěný, přičemž výrobce zmiňuje také upravené zavěšení kol a o 10 % tužší tlumiče vpředu i vzadu.

BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkemBMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

Dá se očekávat, že se verze Competition bude na okruhu i klasické silnici chovat ještě jistěji než standardní model a že nabídne, jak lepší ovladatelnost, tak vyšší stabilitu. Co se týče dynamiky, tak varianta Competition se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.3 sekundy, a to je o jednu desetinku lepší výsledek než u standardní M5. Mnohem výraznější rozdíl najdeme v kategorii zrychlení z 0 na 200 km/h, v čemž je Competition s výsledkem 10.8 sekundy o 0.3 sekundy lepší. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km, nicméně omezovač je možné za poplatek posunout až na 305 km/h. Převodovka je zastoupena osmistupňovým automatem M Steptronic s možností řazení pádly pod volantem a výkon proudí na všechna čtyři kola prostřednictvím systému xDrive. Ten ale nabídne režim, ve kterém pošle veškerý výkon pouze dozadu, takže milovníci klasiky a pálení gum si také přijdou na své. Ještě dodáme, že motor je nově doplněný o filtr pevných částic. Prodej BMW M5 Competition odstartuje v průběhu června, a pokud vás tento ostrý sedan zaujal, určitě navštivte české stránky BMW, kde je již zalistovaný a kde se o něm dozvíte spoustu zajímavých informací.

BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkemBMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M5 dostalo ostrou verzi Competition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.